Citat:
Ursprungligen postat av
DidierDrogba02
Första april är inte idag och trots det blir Jurgen Klopp prisad som säsongens tränare. Panelen och förbundet döljer inte ens att de är medlemmar i Liverpoolmaffian!
Klopp är mitt femteval för detta pris bakom Conte, Tuchel, Howe och Pep. Förresten visst var det samma maffia som använde skadorna som den främsta ursäkten till det uteblivna ligaguldet 20-21, men när Pep har otur med skador och vinner ligan överlägset trots allt så gälls det ej.
YOU SCOUSE BASTARDS!
Det måste ju vara någon slags lägsta punkt i ens supporterskap när man kastar dynga på ett lag i inlägg efter inlägg, och det lagets supportrar inte ens bryr sig. Man försöker trigga igång en gyttjebrottning men ingen bryr sig om den gormande lille Chelsea-supportern.
Du är som en Brommapojkarna-supporter som försöker elda igång en hätsk rivaliserande stämning med aikare som bara gäspar.
Lägg på att du behöver dra en lans för Manchester Citys tränare för att få in en ”smäll” på Liverpool. Inte ditt stoltaste ögonblick.
Vi som håller på klubben du försöker pissa på har viktigare saker att fokusera på, en CL-final tex.
———-
LFC-nytt:
Fabinho tränade med resten av truppen idag (även Gomez, men han lär ju inte spela i finalen om allt går som det ska).
Thiago tros kunna träna med laget imorgon.
Jag är ändå skeptisk, kan vara rökridåer inför finalen. Ska de spela ska de vara fit för 90+30.
Kontraktsnytt:
Salah säger att han planerar att spela för Liverpool nästa säsong oavsett vad. ”Bra nyheter” kanske man spontant som röd tänker, jag är mer cynisk. Det Salah gör är förhandla inför öppen ridå och säger i princip: ”antingen förlänger ni eller så släpper ni mig som Bosman, jag går ingenstans i sommar”. Det bör ha föresvävat LFCs ledning att sälja i sommar om rätt bud inkommer, men Salah försöker stänga den dörren.
Har sagt det förr, säger det igen: förhandling i media är som regel värdelöst. Man förhandlar bakom lyckta dörrar och håller tyst om det som sägs därinne.
Mane meddelar att han ger besked om sin LFC-framtid efter finalen. Jag gissar det blir samma besked som Salah, han stannar sista året. Som jag skrivit tidigare förstår jag Manes irritation, helt uppenbart att LFC vill ha Salah-situationen klar före man gör något med Mane/Firmino och det blir ju ohållbart efter en stund.
Hur hade ni velat lösa det?
Transfer-nytt: Tchouameni ryktas klar för Real och då är frågan vad LFC hittar på för att stärka mittfältet. Bellingham är väl uteslutet i sommar. Blir intressant att se.
Men först finalen så tar vi resten sen!