2022-05-25, 21:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Ja, det torrare och varmare klimatet?

Brukare ju vara fuktigare klimat på sommaren? Å andra sidan sprids smittan bra i alla klimatzoner.
Arizona, Texas, Lombardiet, Brasilien. Fuktigt, torrt, varmt och kallt. Jag är övertygad att det är graden av social distansering som avgör om vi får en hög eller låg smittspridning.
Citera
2022-05-25, 22:03
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Brukare ju vara fuktigare klimat på sommaren? Å andra sidan sprids smittan bra i alla klimatzoner.
Arizona, Texas, Lombardiet, Brasilien. Fuktigt, torrt, varmt och kallt. Jag är övertygad att det är graden av social distansering som avgör om vi får en hög eller låg smittspridning.

Det stämmer faktiskt. Fuktigare på sommaren. Men släpp viruset nu förihelvete imbiden. Ut och lev livet.
Citera
2022-05-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ja, men skolorna sprider absolut INTE det här viruset....
Att smittspridningen går ned på sommaren måste bero på något annat än sommarlovet...
Har du inte tagit lite pengar från din vaccinsprutbudget och investerat i besök hos hjärnskrynklaren ännu? Dina tvångstankar om att tjata om samma sak här i tråden om och om igen är sjukliga. Du behöver troligen hjälp.

Ja virus sprids även i skolan. Men precis som alla andra coronaår är c19 och alla andra förkylningsvirus i princip borta långt innan sommarlovet, så även i år. Detta är fakta, oavsett om du har en ärthjärna som inte kan ta in det eller om du inte vill ta in det...
Senast redigerad av jerka11 2022-05-26 kl. 00:37.
Citera
2022-05-26, 08:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Har du inte tagit lite pengar från din vaccinsprutbudget och investerat i besök hos hjärnskrynklaren ännu? Dina tvångstankar om att tjata om samma sak här i tråden om och om igen är sjukliga. Du behöver troligen hjälp.

Ja virus sprids även i skolan. Men precis som alla andra coronaår är c19 och alla andra förkylningsvirus i princip borta långt innan sommarlovet, så även i år. Detta är fakta, oavsett om du har en ärthjärna som inte kan ta in det eller om du inte vill ta in det...

Fortfarande mycket virus i skitvattnet enligt de tester som görs. Hör nästan dagligen talas om folk som ligger hemma och är sjuka. Senaste i raden är ju för övrigt försvarsministern, men det kanske är Putins fel det också? Som så mycket annat...
Citera
2022-05-26, 08:58
Medlem
Citat:
Fortfarande mycket virus i skitvattnet enligt de tester som görs. Hör nästan dagligen talas om folk som ligger hemma och är sjuka. Senaste i raden är ju för övrigt försvarsministern, men det kanske är Putins fel det också? Som så mycket annat...
Haha har du inte fattat att skitvattenanalysen är skitdålig? IVA är i princip tömt på folk som är inlagda och samtidigt har omikronsnuvan i kroppen (just d, redan nu, långt innan sommarlovet) . Det är iaf en betydligt bättre c19-indikator än bajsvattnet.

Dina fantasier om alla dina vänner som dagligen dör och blir svårt sjuka av c19 påverkar tyvärr inte mer än just dina hysteriska hallucinationer.

Så ta nu ditt förnuft tillfånga och gå till hjärnskrynklaren så du blir av med dina maniska tvångstankar och din mytomani.
Citera
2022-05-26, 09:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Haha har du inte fattat att skitvattenanalysen är skitdålig? IVA är i princip tömt på folk som är inlagda och samtidigt har omikronsnuvan i kroppen (just d, redan nu, långt innan sommarlovet) . Det är iaf en betydligt bättre c19-indikator än bajsvattnet.

Dina fantasier om alla dina vänner som dagligen dör och blir svårt sjuka av c19 påverkar tyvärr inte mer än just dina hysteriska hallucinationer.

Så ta nu ditt förnuft tillfånga och gå till hjärnskrynklaren så du blir av med dina maniska tvångstankar och din mytomani.

Så du menar att Putin manipulerat skitvattnet och att Hultqvist inte är sjuk utan kidnappad? Då det inte testas längre är ju skitvattnet enda verktyget vi har. Jag har ännu inte blivit smittad trots att jag levt normalt sedan 1 år tillbaks. Tom haft smittade i min absoluta närhet. Men min tid kommer väl den med. Tror vaccinet skyddat mig, men snart sex månader sedan sista dosen. Nog inte så skyddad nu.
Citera
2022-05-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det är verkligen sinnessjukt att det finns föräldrar som chansar och skickar sina barn till skolan. Vissa har inget val och de känner jag sorg för, men alla andra...idioter.

Inlägg #157532 i denna tråd postat den 26 mars 2020.

Hur ska denna tråd leva vidare? Plocka upp ett valfritt inlägg från första halvan av 2020 och ställ frågan om den som gjorde inlägget fortfarande står fast vid sin gamla ståndpunkt två år senare.

Kan vara intressant för forskare som vill studera psykologin bakom världshistoriens första globala masspsykos.
Citera
2022-05-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Tegnell & co går inte bara emot WHOs rekommendationer, utan hela jävla världen.

Det är helt vansinnigt att en liten myndighet i lilla Sverige har så mycket att säga till om, en regering som har sånt odödligt förtroende för dem och ett helt land som går i motsatt riktning till vad resten av världen gör.

Sverige kommer att bli det nya skräckexemplet. Det råder snart ingen tvivel om det längre.

Blev det så?
Citera
2022-05-26, 18:24
Medlem
Citat:
Så du menar att Putin manipulerat skitvattnet och att Hultqvist inte är sjuk utan kidnappad? Då det inte testas längre är ju skitvattnet enda verktyget vi har. Jag har ännu inte blivit smittad trots att jag levt normalt sedan 1 år tillbaks. Tom haft smittade i min absoluta närhet. Men min tid kommer väl den med. Tror vaccinet skyddat mig, men snart sex månader sedan sista dosen. Nog inte så skyddad nu.
Vafan har Putin och Hultqvist med saken att göra . Du är inte frisk... Försök inte föra över dina konspirationsfantasier och dina vanföreställningar på någon annan.

Nej bajsvattenanalysen är inte det enda vi har, antalet individer som ligger på IVA och samtidigt har omikronnästäppan i kroppen är också ett bra indikator. Hursomhelst, både IVA och ditt kära bajsvatten visar på låga virusnivåer (c19) redan nu, långt innan sommarlovet. Samma sak med alla andra förkylningsvirus och precis pss som alla andra coronaår...
Senast redigerad av jerka11 2022-05-26 kl. 18:31.
Citera
2022-05-26, 19:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vafan har Putin och Hultqvist med saken att göra . Du är inte frisk... Försök inte föra över dina konspirationsfantasier och dina vanföreställningar på någon annan.

Nej bajsvattenanalysen är inte det enda vi har, antalet individer som ligger på IVA och samtidigt har omikronnästäppan i kroppen är också ett bra indikator. Hursomhelst, både IVA och ditt kära bajsvatten visar på låga virusnivåer (c19) redan nu, långt innan sommarlovet. Samma sak med alla andra förkylningsvirus och precis pss som alla andra coronaår...

Skitvattnet visar på högre nivåer nu jämfört med motsvarande nivåer för 1 år sedan. Antal personer på IVA säger inte så mycket om samhällssmittan. De flesta har någon form av partiellt skydd numera pga vaccination och dessutom ger Omikron inte lika många allvarliga symtom. Följdaktligen inte lika många som behöver sjukhusvård. I vart fall inte akut. Faktum är att antalet inlagda på IVA aldrig har varit något bra mått på hur många som varit sjuka. I början av pandemin sattes taket snarare av vilken kapacitet som fanns i vården, snarare än behovet hos patienterna.
Citera
2022-05-27, 07:09
Medlem
Citat:
Skitvattnet visar på högre nivåer nu jämfört med motsvarande nivåer för 1 år sedan. Antal personer på IVA säger inte så mycket om samhällssmittan. De flesta har någon form av partiellt skydd numera pga vaccination och dessutom ger Omikron inte lika många allvarliga symtom. Följdaktligen inte lika många som behöver sjukhusvård. I vart fall inte akut. Faktum är att antalet inlagda på IVA aldrig har varit något bra mått på hur många som varit sjuka. I början av pandemin sattes taket snarare av vilken kapacitet som fanns i vården, snarare än behovet hos patienterna.
Precis, helt riktigt att c19-patienterna troligen inte ligger på IVA pga av omikronsnuvan utan snarare med viruset i kroppen. Just därför är trender i # iva-patienter med Omikronnästäppan en hyffsad indikator på hur mkt smitta vi har i samhället.

Just nu ligger 5 patienter på IVA med c19 i kroppen vilket är väldigt lågt. Även ditt kära bajsvatten visar på låga nivåer. Alltså c19 och alla andra förkylningsvirus osv verkar i princip vara borta redan nu, precis pss som alla andra år långt innan sommarlovet. Inget tyder på att vi har en hög smittspridning just nu som, enligt dina fantasier, kommer elimineras när barnen tar sommarlov.

Till sist, du har rätt i att vi inte har någon exakt c19 statistik just nu. Eftersom ingen testar sig längre när man blir förkyld. Ingen bryr sig längre om det är en bonnaförkylning eller omikronförkylning man går runt med. Det är bara alla dina vänner som är förkylda just nu och som tydligen fortfarande frenetiskt testar sig. Det måste vara unikt för dina vänner i klubben för "smällfeta c-19 hysterisker"
Senast redigerad av jerka11 2022-05-27 kl. 07:14.
Citera
2022-05-27, 19:07
Medlem
Tartariamannens avatar
Skulle inte rekommendera någon att ta fjärde dosen eller någon dos överhuvudtaget. Första anledningen är Pfizer som ville hålla på tystnadsplikten till 2070. Och när en domstol i USA nekade detta så visade det sig innehålla 20 sidor med biverkningar. Och för det andra att de uppräknade som börjar få problem med hälsan i min egen bekantskapskrets börjar närma sig 5 st efter den tredje sprutan.
Senast redigerad av Tartariamannen 2022-05-27 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in