2023-07-26, 18:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Hur stor är chansen att Le Brons son inte var vaccinerad?

Hur många unga har drabbats av plötslig hjärtsvikt tro?

LeBron James son drabbad av hjärtattack

Bronny James, NBA-stjärnan LeBron James 18-årige son, har drabbats av en hjärtattack.

Bronny James drabbades av en hjärtattack under måndagen.
Under tisdagen berättar en talesperson för familjen om tillståndet.
– Han är nu i stabilt tillstånd, säger personen till TMZ.

https://www.gp.se/sport/lebron-james-son-drabbad-av-hj%C3%A4rtattack-1.105700428

Inte helt ovanligt tyvärr. Covid ökar risken för blodproppar vilket kan ge såväl hjärtinfarkt som stroke. Hade varit intressant att se statistik på hur många fallen varit per år under senaste femårsperioden. Jag tror det ökat sedan covid kom.
Citera
2023-07-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte helt ovanligt tyvärr. Covid ökar risken för blodproppar vilket kan ge såväl hjärtinfarkt som stroke. Hade varit intressant att se statistik på hur många fallen varit per år under senaste femårsperioden. Jag tror det ökat sedan covid kom.
De flesta C19-vacciner har ju de facto stoppats i Sverige... Hur särskiljer du vacciners biverkningar från komplikationer du påstår kommer från C19-snuvan?
Senast redigerad av Dick-Jerker 2023-07-26 kl. 21:47.
Citera
2023-07-26, 23:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
De flesta C19-vacciner har ju de facto stoppats i Sverige... Hur särskiljer du vacciners biverkningar från komplikationer du påstår kommer från C19-snuvan?

Man rensar givetvis urvalen. De allra flesta unga är inte vaccinerade. De som är 18 år nu var 15-16 år under pandemin. Undersökningar visar dessutom att de som uppvisar överkänslighet mot vaccinen ofta är de som drabbas hårdast av viruset, så om du kallar SARS Covid19 för en "snuva" så är vaccinet närmast att likna vid en vattendroppe.
Citera
2023-07-27, 09:32
Medlem
Citat:
De allra flesta unga är inte vaccinerade.
Kan du ange källa för det påståendet?
Citera
2023-07-27, 09:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Kan du ange källa för det påståendet?

Socialstyrelsen och FHM publicerade tidigare listor på hur många i respektive åldersgrupp som vaccinerades. Klar minoritet för yngre, speciellt de som var under 18 år. Det var ju ett par år sedan, vilket innebär att de allra flesta under 20 inte är vaccinerade idag, såvida de inte vaccinerats senaste tiden vilket jag inte tror.
Citera
2023-07-27, 10:10
Medlem
Citat:
Socialstyrelsen och FHM publicerade tidigare listor på hur många i respektive åldersgrupp som vaccinerades. Klar minoritet för yngre, speciellt de som var under 18 år. Det var ju ett par år sedan, vilket innebär att de allra flesta under 20 inte är vaccinerade idag, såvida de inte vaccinerats senaste tiden vilket jag inte tror.
Kan du länka till källan? Risken finns ju att du helt enkelt ljuger.
Citera
2023-07-27, 12:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Kan du länka till källan? Risken finns ju att du helt enkelt ljuger.

Jag har följt och skrivit i denna tråd i cirka 3 års tid. Jag brukar inte sitta ned och spara länkar. Källorna har du fått. Du kan säkert googla lika bra som jag kan. Skulle säga att det är allmänt känt att åldringarna är de som vaccinerats mest och sedan faller vaccinationstäckningen ju längre ned i åldersintervallen man kommer. År 2021 var egentligen det år då flest vaccinerade sig och få under 18 år valde att göra det. Har därför väldigt svårt att tro på att personer som idag är 18 år och drabbas av problem skulle få problem som går att hänföra till covidvaccin. Säkert 100 gånger mer troligt att det beror på covid i sådana fall. Speciellt om de är ovaccinerade.
Citera
2023-07-27, 13:25
Medlem
Citat:
Du kan säkert googla lika bra som jag kan.

Jag visste förstås hela tiden att du inte skulle kunna ange en källa eftersom du ljuger.

Kan du ange källa till detta påståendet då?

Citat:
Undersökningar visar dessutom att de som uppvisar överkänslighet mot vaccinen ofta är de som drabbas hårdast av viruset,
Citera
2023-07-27, 14:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag visste förstås hela tiden att du inte skulle kunna ange en källa eftersom du ljuger.

Kan du ange källa till detta påståendet då?

Nu angav jag ju källor som du uppenbarligen inte bemödat dig med att kolla upp.

Antaligen för att du inte förstår att källa och länk är två helt olika saker.
Citera
2023-07-27, 14:35
Medlem
Citat:
Nu angav jag ju källor som du uppenbarligen inte bemödat dig med att kolla upp.

Antaligen för att du inte förstår att källa och länk är två helt olika saker.

Jorden är platt. Källa:SVT

Förstår du bristen i ditt resonemang nu? Du kan inte bara påstå att t.ex. FHM säger något och i nästa minut inte kunna backa upp det påståendet när någon frågar.

Du har förresten fortfarande inte angett källa till ditt påstående nedan...
Citat:
Undersökningar visar dessutom att de som uppvisar överkänslighet mot vaccinen ofta är de som drabbas hårdast av viruset,
Senast redigerad av Dick-Jerker 2023-07-27 kl. 14:59.
Citera
2023-07-27, 15:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jorden är platt. Källa:SVT

Förstår du bristen i ditt resonemang nu? Du kan inte bara påstå att t.ex. FHM säger något och i nästa minut inte kunna backa upp det påståendet när någon frågar.

Otroligt dålig jämförelse. Prova att gå in på google och skriv "vaccinationstäcknig åldersgrupper". Du kommer bli förvånad.
Citera
2023-07-27, 15:18
Medlem
Citat:
Otroligt dålig jämförelse. Prova att gå in på google och skriv "vaccinationstäcknig åldersgrupper". Du kommer bli förvånad.
Självklart har jag redan gjort det... och du fortsätter att lägga tid på bortförklaringar istället för att länka till din påstådda källa. 🤡

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in