Citat:
Ursprungligen postat av
erskungligahoghet
Du är frustrerande att diskutera med för man springer i cirklar. Vilka svenska skjutningar frågar du efter att jag försökt förklara att majoriteten av skjutningarna i USA är med olagliga vapen bland kriminella.
Skulle jag vara lika dum i huvudet hade jag dragit upp Afghanistan som förmodligen har 0 vapenlagar och jämföra med USA. Titta varför har inte Afghanistan några skolskjutningar? För att talibanerna stängde alla skolor, inte pga vapenlagar.
Din bild verkar begränsas till skolskjutningar, självmord och olyckor? Om det är allt du tror vapenvåldet går ut på förstår jag varför du tror vapenlagar gör något, men det är en fis i rymden.
Jämför med Sverige, hur många av morden här tror du begåtts med lagliga vapen? Kan vi ändra vapenlagarna för att fixa det problemet?
Alla dessa flashbackdårar som du själv verkar helt förblindade i skitlandet USA och deras milt sagt sinnessjuka syn på
hur lättillgängliga skjutvapen ska vara för
befolkningen, detta givetvis totalstyrt av den supermäktiga kristna republikanska vapenlobbyn som har ett enormt infytande i USA.
Ser ni inte sambandet mellan fria händer för vapenindustrin, ett fullständigt demolerat socialt skydddsnät och all form av kriminalitet, där givetvis USA ligger i topp tävlandes med diverse obskyra skurkstater på jorden.