2022-05-13, 20:20
Medlem
Är det vajsing på Planet 51 (2009) för någon mer än mig? Utgår imorgon och tänkte passa på att se den, har bara sett den en gång förut, men uppspelningen är helmysko här. Bilden är inte i korrekta 2.35:1/Scope, utan ihoptryckt med svart på alla sidor, och bildkvaliteten är usel, fastnar på 480i och ganska låg bitrate, pixlat så in i bomben.
Citera
2022-05-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Är det vajsing på Planet 51 (2009) för någon mer än mig? Utgår imorgon och tänkte passa på att se den, har bara sett den en gång förut, men uppspelningen är helmysko här. Bilden är inte i korrekta 2.35:1/Scope, utan ihoptryckt med svart på alla sidor, och bildkvaliteten är usel, fastnar på 480i och ganska låg bitrate, pixlat så in i bomben.

Testade och det var definitivt pixlat.
Citera
2022-05-13, 23:37
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Bilden är inte i korrekta 2.35:1/Scope, utan ihoptryckt med svart på alla sidor, och bildkvaliteten är usel, fastnar på 480i och ganska låg bitrate, pixlat så in i bomben

Ja, det var riktigt urusel kvalité. Jag testade och på Netflix får jag:
Kod:
Bitrate: 495 kb/s
Width: 720 pixels
Height: 540 pixels
Display aspect ratio: 4:3

Jämfört med Viaplay:
Kod:
Bitrate: 4 836 kb/s
Width: 1 920 pixels
Height: 1 080 pixels
Display aspect ratio: 16:9
Citera
2022-05-14, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
De får införa reklamabonnemang bäst de vill, men om de rör priser på dagens abonnemang så lär många säga upp skiten. Netflix är dyrt som fan jämför med tex Hbo, Disney+ och Prime och utbudet motiverar absolut inte priskillnaden, + att de bara gör sina abonnemang dyrare.

Beror väl på. Har man det billigare alternativet på Netflix, så är det inte mycket dyrare än Disney+, HBO etc. Det förutsätter dock att man har abonnemang till ordinarie pris. Inte årsabonnemang, halva priset på HBO eller liknande. Då är Netflix ”bara” 10kr dyrare i månaden.

Jag betalar dock 129kr i månaden, då jag delar. Visserligen är det fler än 2 som kollar på Netflix, men det brukar räcka med 2 konton/profiler som kan titta samtidigt. Visserligen är det betydligt dyrare än vad jag betalar för HBO Max (44,50kr pga erbjudande), och mer än Disney+. Har inte Amazon prime. Men jag tittar mest på Viaplay och Netflix. Andra i min familj har olika tittarvanor, därför har vi flera tjänster. Men jag behåller hellre Netflix och säger upp andra tjänster. Jag är mest nöjd med Netflixs utbud. HBO Max behåller jag främst för det låga priset, inte för utbudet i första hand.

Jag personligen skulle inte vilja ha reklam på Netflix. Om andra är villiga att se på reklam för att få ett billigare abonnemang, så är det ett bra alternativ för dem. Men inte mig.
Citera
2022-05-14, 06:39
Medlem
Är det sant att Netflix precis som Spotify aldrig gått med vinst? Hörde påståendet igår på Spanarn.
Citera
2022-05-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Testade och det var definitivt pixlat.
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Ja, det var riktigt urusel kvalité. Jag testade och på Netflix får jag:
Kod:
Bitrate: 495 kb/s
Width: 720 pixels
Height: 540 pixels
Display aspect ratio: 4:3
Jag kollade nu, den har legat uppe på svenska Netflix sen 2 Augusti 2020. På 18 månader har alltså ingen på Netflix märkt felet, främst med bildformatet, men även den märkligt låga bitraten, och åtgärdat det. Det säger en del. Jag ha felanmält massor med grejer men det ger aldrig något resultat.

Bl.a så är det väldigt många TV-serier där säsongerna kommer baklänges, så när man är klar med säsong 1 så skickar Fortsätt Titta-funktionen en inte till säsong 2, utan tror den anser att man är klar med serien, och om man inte märker det från första början att allt kommer baklänges, så kommer man starta upp sista säsongen först. Hur Netflix överhuvudtaget kan lägga till säsonger baklänges, och sen inte inse det och åtgärda det, på jag vet inte hur många år nu, är obegripligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Jämfört med Viaplay:
Kod:
Bitrate: 4 836 kb/s
Width: 1 920 pixels
Height: 1 080 pixels
Display aspect ratio: 16:9
Aha, den fanns på Viaplay också, dom brukar väl dock inte ha engelsk text, så jag struntar i den filmen helt och hållet för tillfället. Tack för hjälpen dock! Hur får du fram datan?

Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Beror väl på. Har man det billigare alternativet på Netflix, så är det inte mycket dyrare än Disney+, HBO etc. Det förutsätter dock att man har abonnemang till ordinarie pris. Inte årsabonnemang, halva priset på HBO eller liknande. Då är Netflix ”bara” 10kr dyrare i månaden.
Fast att jämföra Netflix billigaste lågupplösta SD-abonnemang med 4K-abonnemang hos konkurrenterna är lite som att jämföra äpplen med päron. Jag undrar hur många västeuropéer som har SD-abonnemanget, jag har aldrig stött på någon som nöjt sig med den låga upplösningen.
Citera
2022-05-14, 14:07
Medlem
Citat:
Fast att jämföra Netflix billigaste lågupplösta SD-abonnemang med 4K-abonnemang hos konkurrenterna är lite som att jämföra äpplen med päron. Jag undrar hur många västeuropéer som har SD-abonnemanget, jag har aldrig stött på någon som nöjt sig med den låga upplösningen.

Nu var det kanske 5 år sedan, men jag brukade ha det billigaste abonnemanget hos Netflix. Då var det bara jag som använde kontot, så jag såg ingen anledning till att uppgradera. Jag kan inte minnas något missnöje med upplösningen dock. Skulle det bara vara jag som använder mitt Netflixkonto igen, så skulle jag alltså inte ha några problem med att återgå till basic. Men jag kanske minns fel.
Citera
2022-05-14, 15:21
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly

Jag betalar dock 129kr i månaden, då jag delar. Visserligen är det fler än 2 som kollar på Netflix, men det brukar räcka med 2 konton/profiler som kan titta samtidigt. Visserligen är det betydligt dyrare än vad jag betalar för HBO Max (44,50kr pga erbjudande), och mer än Disney+. Har inte Amazon prime. Men jag tittar mest på Viaplay och Netflix. Andra i min familj har olika tittarvanor, därför har vi flera tjänster. Men jag behåller hellre Netflix och säger upp andra tjänster. Jag är mest nöjd med Netflixs utbud. HBO Max behåller jag främst för det låga priset, inte för utbudet i första hand.

Jag personligen skulle inte vilja ha reklam på Netflix. Om andra är villiga att se på reklam för att få ett billigare abonnemang, så är det ett bra alternativ för dem. Men inte mig.

Det billiga alternativet på Netflix ger sketna 480p SD upplösning. Jag hade 4K-abonnemanget innan de började höja priserna, så nu har jag det mellersta abonnemanget. Konkurrenterna kostar mindre och bjuder på högre upplösning.

Just nu känns det som att de sakta men säkert gräver sin egna grav. Dyrare än konkurrenterna, på väg med nya hokus pokus lösningar som reklam (vem är så dum att betala för reklam?), folks favoritserier blir nedlagda osv.

Ang delning så lär det vara slut med det snart då de har gått ut med att de ska införa åtgärder mot delning.
Citera
2022-05-14, 20:57
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Aha, den fanns på Viaplay också, dom brukar väl dock inte ha engelsk text, så jag struntar i den filmen helt och hållet för tillfället. Tack för hjälpen dock! Hur får du fram datan?

Jag kollade i https://mediaarea.net/sv/MediaInfo efter nedladdning.
Citera
2022-05-22, 16:47
Medlem
Frontlinjens avatar
Netflix sparkar 150 anställda plus 70 frilansare, och skickar ut ett meddelande till alla anställda med innebörden att man gärna får vara PK men att det inte får påverka ens arbetsuppgifter.

Citat:
Netflix laid of 150 employees on Tuesday, many of whom were working on creating and promoting projects focusing on marginalized communities

Firm additionally fired nearly 70 employees working for its social media and publishing teams, including Strong Black Lead, Golden, Con Todo and Most, all that catered to marginalized communities

In a memo to employees following the mass layoffs, Netflix heads told their staff: 'As employees we support the principle that Netflix offers a diversity of stories, even if we find some titles counter to our own personal values. Depending on your role, you may need to work on titles you perceive to be harmful.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10837347/Netflix-layoffs-hit-staff-working-original-content-marginalized-communities.html?ito=facebook_share_ article-factbox&fbclid=IwAR2i1kaLxbifCqNOi_5hkeag4PJmImkGW TlG84WkbGVev6hb9E_YGPmJoxA
Citera
2022-05-25, 22:11
Medlem
BrotherXIIs avatar
När la de till ”Fantastiskt” som betyg?

Är det lönt att sitta och justera betyg på de filmer som är bättre än de man redan gett tumme upp till?
Citera
2022-05-26, 06:58
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Netflix sparkar 150 anställda plus 70 frilansare, och skickar ut ett meddelande till alla anställda med innebörden att man gärna får vara PK men att det inte får påverka ens arbetsuppgifter.

Frågan är om det är för sent för Netflix, de två senaste åren av woke-dynga har nog skadat dem hårt. Men ändå ett sundhetstecken att de kickar ut några av rövhålen.

Också kul att se Ricky Gervais nya "special" på Netflix, den borde reta upp bokstavsfolket ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in