Citat:
Ursprungligen postat av
Straiter
Testade och det var definitivt pixlat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Martin24
Ja, det var riktigt urusel kvalité. Jag testade och på Netflix får jag:
Kod:
Bitrate: 495 kb/s
Width: 720 pixels
Height: 540 pixels
Display aspect ratio: 4:3
Jag kollade nu, den har legat uppe på svenska Netflix sen 2 Augusti 2020. På 18 månader har alltså ingen på Netflix märkt felet, främst med bildformatet, men även den märkligt låga bitraten, och åtgärdat det. Det säger en del. Jag ha felanmält massor med grejer men det ger aldrig något resultat.
Bl.a så är det väldigt många TV-serier där säsongerna kommer baklänges, så när man är klar med säsong 1 så skickar
Fortsätt Titta-funktionen en inte till säsong 2, utan tror den anser att man är klar med serien, och om man inte märker det från första början att allt kommer baklänges, så kommer man starta upp sista säsongen först. Hur Netflix överhuvudtaget kan lägga till säsonger baklänges, och sen inte inse det och åtgärda det, på jag vet inte hur många år nu, är obegripligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Martin24
Jämfört med Viaplay:
Kod:
Bitrate: 4 836 kb/s
Width: 1 920 pixels
Height: 1 080 pixels
Display aspect ratio: 16:9
Aha, den fanns på Viaplay också, dom brukar väl dock inte ha engelsk text, så jag struntar i den filmen helt och hållet för tillfället. Tack för hjälpen dock! Hur får du fram datan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Amberfly
Beror väl på. Har man det billigare alternativet på Netflix, så är det inte mycket dyrare än Disney+, HBO etc. Det förutsätter dock att man har abonnemang till ordinarie pris. Inte årsabonnemang, halva priset på HBO eller liknande. Då är Netflix ”bara” 10kr dyrare i månaden.
Fast att jämföra Netflix billigaste lågupplösta SD-abonnemang med 4K-abonnemang hos konkurrenterna är lite som att jämföra äpplen med päron. Jag undrar hur många västeuropéer som har SD-abonnemanget, jag har aldrig stött på någon som nöjt sig med den låga upplösningen.