2022-05-25, 21:26
  #155881
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ryssarna inte bara blockerar ukrainsk spannmålsxport utan man till och med aktivt stjäl säd från ukrainska magasin.

https://edition.cnn.com/2022/05/23/politics/satellite-images-grain-crimea/index.html

Det är inget som Ryssland ser som problematiskt. De är en Kleptokrati och tar när de ges möjlighet. Tillfälligheter gör tjuven.
Citera
2022-05-25, 21:34
  #155882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Helt obetydligt, varför skulle länder inte rösta mot befrielsekriget i Ukraina, de har ju inget att tjäna på det hursomhelst, det är inget som påverkar dem.

Vad som däremot är betydande är vilka länder som gick med på sanktioner mot Ryssland, vilket bara USA och dess lydstater gjorde, på sin egen befolkningsbekostnad. Inte ens Indien gick med på sanktionera. Innebörden är alltså att majoriteten av världsbefolkning och över hälften av världens alla länder stod på Rysslands sida när det räknades.



Ryssland har inhemsk produktion naturligtvis och kriget har visat att Ryska precisionsvapen fungerar extremt bra, bara 200 döda legosoldater med några missiler i väst-Ukraina visar det. För att inte tala om faktumet att Ukraina har brist på allt och förlorar mer och mer för var dag som går trots 100% stöd av NATO.


Exakt tvärtom förstås, den ryska rubeln är starkare än någonsin, USA klarade inte av att ena världen mot Ryssland, försöken att isolera Ryssland diplomatist misslyckades. Inte ens Indien och Israel ställde sig bakom sanktionera mot Ryssland. Ryssland befäster sin position som det landet som står på fronten och motsätter sig globalism/PK-diktaturerna och deras kreatur och vinner, trots sitt enorma underläge.
Att under en tid utföra en intern konstgjord andning på en valuta är inte så svårt. Rubeln är internationellt död.

Indien har strukit försvarsordern till Ryssland och har därmed sänt signaler om att de inte vill ha att göra med dem.

De ryska precisionsvapnen har visat sig vara undermåliga och ha haft en extremt dålig CEP.
Det är dock slut med produktionen då alla vapen, även robotar, kräver elektronik från väst.
Den dåliga träffsäkerheten beror på undermålig mjukvaruhandering av kretsarna från USA och Nederländerna.

Ryssland är död som industrination och har befäst sitt rykte som U-land.

Tror du att fler i Ryssland får rinnande vatten efter kriget? Tror du att fler i Ryssland kommer att slippa torrdass efter kriget?
Eller kommer Ryssland även i fortsättningen betraktas som U-landa.
Vad tror du?
Citera
2022-05-25, 21:37
  #155883
Medlem
Drozds avatar
Nu när ryssarna står inför ett militärt genombrott borde många här som trott blint på media få sig en tankeställare. Kanske en och annan lär sig om hur propaganda funkar och att våra medier är proppfulla av den? Men troligen inte.

UAF verkar stå inför en snar kollaps.
Citera
2022-05-25, 21:41
  #155884
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Rubel i dagens handelsvärde.

https://www.aljazeera.com/economy/2022/5/23/ruble-surges-as-russia-considers-looser-capital-controls
Hahaha! Kom igen nu! Med egna ord: Vad säger volymen dig?
Citera
2022-05-25, 21:44
  #155885
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nu när ryssarna står inför ett militärt genombrott borde många här som trott blint på media få sig en tankeställare. Kanske en och annan lär sig om hur propaganda funkar och att våra medier är proppfulla av den? Men troligen inte.

UAF verkar stå inför en snar kollaps.
Snar kollaps? Vad betyder snar? Var det dig eller hackspetten jag tidigare bad om förtydligande gällande "snart" för typ 3 veckor sedan? Det blev tyst efter det så jag hoppas på svar denna gång
Citera
2022-05-25, 21:45
  #155886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nu när ryssarna står inför ett militärt genombrott borde många här som trott blint på media få sig en tankeställare. Kanske en och annan lär sig om hur propaganda funkar och att våra medier är proppfulla av den? Men troligen inte.

UAF verkar stå inför en snar kollaps.
Men vad spelar det för roll?
Ryssland har i och med kriget satt krokben för sig själv.
Ryssland är kört.
Ryssland är kört som industrination!
Rysslands industri är redan nästan död
Ryssland kommer att bli ett alltmer U-land
Vad är det som du inte förstår?

Är några kilometers framgång på krigsfältet ett mått på Rysslands framtid?
Citera
2022-05-25, 21:47
  #155887
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nu när ryssarna står inför ett militärt genombrott borde många här som trott blint på media få sig en tankeställare. Kanske en och annan lär sig om hur propaganda funkar och att våra medier är proppfulla av den? Men troligen inte.

UAF verkar stå inför en snar kollaps.
Precis som Ukraina gjorde när ryssen invaderade. Då stod Ukraina inför en total kollaps då också.
Tänk vad som hände sen. Kanske borde ge dig en tankeställare?
Citera
2022-05-25, 21:49
  #155888
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland skulle gå i konkurs när "börsen väl öppnade", minns jag från början av kriget. Sen skulle rubeln bli värdelös osv osv. Jag tror att även "vanliga" människor mer och mer börjar se er för de totalt okontrollerade jävla pajaslögnare ni är. Ingen av er har erkänt en enda lögn som avslöjats. Ingen av er har sagt "ja, jag hade fel", inte en enda gång. Ingenting, ni bara maler på med nya lögner när den förra avslöjats. Till slut blir ni bara totalt ointressanta. Fullständigt. Kan ni inte bara vara tysta istället och låta oss som bidrar med info och fakta till tråden få diskutera kriget?

Kloka ord. Denna tråd handlar inte om att diskutera kriget seriöst, tyvärr. Inläggen är främst fyllda av fantasier som någon gång emellanåt styrks av någon källa av tvivelaktigt värde och som ses som belägg för helt orimliga antaganden. Man får se inläggen som någon sorts lyteskomik som ger den normalbegåvade funderingar över vilka märkliga behov som kan finnas hos en människa.

Ryssarna tar allt mer mark och ort efter ort faller i ryssarnas händer. Och soldater på båda sidor går åt, men det absoluta flertalet är ukrainare. Så ser saken ut oavsett vad man önskar. Till och med från den ukrainska ledningen sipprar det fram att Ukraina ska förbereda sig på stora förluster.
Citera
2022-05-25, 21:53
  #155889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nu när ryssarna står inför ett militärt genombrott borde många här som trott blint på media få sig en tankeställare. Kanske en och annan lär sig om hur propaganda funkar och att våra medier är proppfulla av den? Men troligen inte.

UAF verkar stå inför en snar kollaps.

Väst håller och kommer fortsätta hålla Ukraina flytande så länge det krävs, med alla sanktioner så kommer Ryssland förlora mot väst för eller senare.
Citera
2022-05-25, 21:53
  #155890
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Snar kollaps? Vad betyder snar? Var det dig eller hackspetten jag tidigare bad om förtydligande gällande "snart" för typ 3 veckor sedan? Det blev tyst efter det så jag hoppas på svar denna gång

Ryssland har väl stått inför en "snar kollaps" i ungefär 3 månader nu, så "snar" betyder väl i varje fall under ett halvår. Och när det halvåret har gått, så börjar samma snack som vid Azovstal, där Ryssland i veckovis hade "nästan helt typ fullständig kontroll" över Mariupol, och där de bara fick fullständig kontroll efter att fienden gett upp på order av sin egen statsledning.

Det är samma typ av tvärtomspråk, snara kast i narrativ och oförmåga att förhålla sig till verkligheten som under de kaotiska 20 och 30-talens Sovjet, där man ena dagen hyllade en person och nästa dag släpade ner samma person i källaren på ett NKVD-fängelse och gav dem ett nackskott. Hyllningarna lika påhittade som det fabricerade brottet.

Ingenting är fast, ingenting är möjligt att hålla sig till och det finns ingen handbok i vad som är rätt eller fel, då rätt eller fel är fluida och förändras hela tiden.
Citera
2022-05-25, 21:55
  #155891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Kloka ord. Denna tråd handlar inte om att diskutera kriget seriöst, tyvärr. Inläggen är främst fyllda av fantasier som någon gång emellanåt styrks av någon källa av tvivelaktigt värde och som ses som belägg för helt orimliga antaganden. Man får se inläggen som någon sorts lyteskomik som ger den normalbegåvade funderingar över vilka märkliga behov som kan finnas hos en människa.

Ryssarna tar allt mer mark och ort efter ort faller i ryssarnas händer. Och soldater på båda sidor går åt, men det absoluta flertalet är ukrainare. Så ser saken ut oavsett vad man önskar. Till och med från den ukrainska ledningen sipprar det fram att Ukraina ska förbereda sig på stora förluster.
I vad består de kloka orden?
Ryssland har i och med kriget satt krokben för sig själv.
Ryssland är kört.
Ryssland är kört som industrination!
Rysslands industri är redan nästan död
Ryssland kommer att bli ett alltmer U-land

Är några kilometers framgång på krigsfältet ett mått på Rysslands framtid?
Vad är det som du inte förstår?
Citera
2022-05-25, 21:55
  #155892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Kloka ord. Denna tråd handlar inte om att diskutera kriget seriöst, tyvärr. Inläggen är främst fyllda av fantasier som någon gång emellanåt styrks av någon källa av tvivelaktigt värde och som ses som belägg för helt orimliga antaganden. Man får se inläggen som någon sorts lyteskomik som ger den normalbegåvade funderingar över vilka märkliga behov som kan finnas hos en människa.

Ryssarna tar allt mer mark och ort efter ort faller i ryssarnas händer. Och soldater på båda sidor går åt, men det absoluta flertalet är ukrainare. Så ser saken ut oavsett vad man önskar. Till och med från den ukrainska ledningen sipprar det fram att Ukraina ska förbereda sig på stora förluster.

Detta kan vara den sjukaste tråden sedan man diskuterade Rysslands inblandning i att få Trump vald. Och det är samma fiende, baserat på fria fantasier.

Oavsett har Ryssland agerat försiktigt och metodiskt. Det breror såklart på att det är områden där man vill de civila väl samtidigt som de ukrainska styrkorna använt de civila som skydd. Rimligen borde normalt begåvade människor förstå detta?

Samtidigt har NATO gått all in. Så Ryssland besegrar NATO genom försiktigt anfall. Det är otroligt imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in