2022-05-25, 20:57
  #155869
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Turkiet spelar alltid ett dubbelspel. Men de har redan stängt luftrummet för ryska plan till Syrien. De är medlemmar av NATO och är skyldiga att hjälpa till om det smäller.

Men de har inte fördömt Rysslands operation. Dessutom vill de nog köpa rysk gas till mkt bra pris.
Citera
2022-05-25, 21:01
  #155870
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
…men att Ryssland i och med kriget befäster sig som ett U-land har du ingen koll på. Vad hjälper lite framgång på krigsfältet?

Kommer ryssarna få mer rinnande vatten och fler vattentoaletter för att de har lite framgång i kriget?
Då Rysslands industri är döende spelar kriget ingen roll.

Ryssland är oavsett fram eller motgång i kriget kört som land.
Ryssland skulle gå i konkurs när "börsen väl öppnade", minns jag från början av kriget. Sen skulle rubeln bli värdelös osv osv. Jag tror att även "vanliga" människor mer och mer börjar se er för de totalt okontrollerade jävla pajaslögnare ni är. Ingen av er har erkänt en enda lögn som avslöjats. Ingen av er har sagt "ja, jag hade fel", inte en enda gång. Ingenting, ni bara maler på med nya lögner när den förra avslöjats. Till slut blir ni bara totalt ointressanta. Fullständigt. Kan ni inte bara vara tysta istället och låta oss som bidrar med info och fakta till tråden få diskutera kriget?
Citera
2022-05-25, 21:02
  #155871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Indien bryter kontrakt med Ryssland om vapenexport. Det sägs bero på de ryska vapnens dåliga funktion i Ukraina. Men man kan väl också anta att ryssarna behöver vapnen själva. Dessutom kan inte Ryssland idag ses som en stabil leverantör. Den ryska vapenexporten kommer att närma sig noll i år, men den har redan varit på nergång i flera år.
https://www.youtube.com/watch?v=EAJq8Vn6k9s
Så klart att leveranserna blir noll, de har inte längre någon möjlighet att producera några.
Indien har dessutom sett att de ryska vapnen presterar extremt dåligt, precisionsvapnen träffar slumpmässigt.
Det är kört för Ryssland, Ryssland kommer att befästa sin position som U-land
Citera
2022-05-25, 21:03
  #155872
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Men de har inte fördömt Rysslands operation. Dessutom vill de nog köpa rysk gas till mkt bra pris.
Turkiet har fördömt all rysk aggression mot Ukraina. Turkiet har också sagt att Ryssland måste lämna Krim för det tillhör givetvis Ukraina. Ryssland. Vitryssland, Nordkorea, Eritrea och Syrien var de enda länderna som röstade mot att fördöma Rysslands invasion. Blir fem länder om jag räknar rätt.
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-05-25 kl. 21:08.
Citera
2022-05-25, 21:04
  #155873
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Today, Arestovich confirmed our #Insights that we have been publishing for the past two weeks. The situation on the eastern front is critical, society is tired of the war, and the soldiers are exhausted.

"An unpleasant situation. Because we have now lost to the Russian army in terms of pace. The Russian side managed to accumulate reserves before we did. They are doing it very quickly - they used all possible forces and means of a centralized state.

And we are now lagging behind, which makes the situation at the front extremely The return of the Russian army to the north of our country, the increased pressure along the Kherson-Zaporozhye line makes it possible.

And all this against the backdrop of a very strong split in Ukrainian society, caused by war fatigue, a lot of claims to each other. The people began to lash out at each other, specifically to hysteria with accusations ...
https://t-me.translate.goog/s/rezident_ua?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x _tr_pto=wapp
Citera
2022-05-25, 21:08
  #155874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland skulle gå i konkurs när "börsen väl öppnade", minns jag från början av kriget. Sen skulle rubeln bli värdelös osv osv. Jag tror att även "vanliga" människor mer och mer börjar se er för de totalt okontrollerade jävla pajaslögnare ni är. Ingen av er har erkänt en enda lögn som avslöjats. Ingen av er har sagt "ja, jag hade fel", inte en enda gång. Ingenting, ni bara maler på med nya lögner när den förra avslöjats. Till slut blir ni bara totalt ointressanta. Fullständigt. Kan ni inte bara vara tysta istället och låta oss som bidrar med info och fakta till tråden få diskutera kriget?
Att tro att rubeln har någonting att göra med Rysslands framgång är både lågbegåvat och korkat.
Ryssland är 100% beroende av västteknik och där är det kört nu.

Ryssland var nästan ett U-land och nu kommer det att bli ett U-land.
Tror du att fler människor i Ryssland kommer att få rinnande vatten i sina hem efter att kriget avslutats?
Citera
2022-05-25, 21:13
  #155875
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Turkiet har fördömt all rysk agreession mot Ukraina. Turkiet har också sagt att Ryssland måste lämna Krim för det tillhör givetvis Ukraina. Ryssland. Vitryssland, Nordkorea, Eritrea och Syrien var de enda länderna som röstade mot att fördöma Rysslands invasion. Blir fem länder om jag räknar rätt.
Helt obetydligt, varför skulle länder inte rösta mot befrielsekriget i Ukraina, de har ju inget att tjäna på det hursomhelst, det är inget som påverkar dem.

Vad som däremot är betydande är vilka länder som gick med på sanktioner mot Ryssland, vilket bara USA och dess lydstater gjorde, på sin egen befolkningsbekostnad. Inte ens Indien gick med på sanktionera. Innebörden är alltså att majoriteten av världsbefolkning och över hälften av världens alla länder stod på Rysslands sida när det räknades.

Citat:
Så klart att leveranserna blir noll, de har inte längre någon möjlighet att producera några.
Indien har dessutom sett att de ryska vapnen presterar extremt dåligt, precisionsvapnen träffar slumpmässigt.

Ryssland har inhemsk produktion naturligtvis och kriget har visat att Ryska precisionsvapen fungerar extremt bra, bara 200 döda legosoldater med några missiler i väst-Ukraina visar det. För att inte tala om faktumet att Ukraina har brist på allt och förlorar mer och mer för var dag som går trots 100% stöd av NATO.

Citat:
Det är kört för Ryssland, Ryssland kommer att befästa sin position som U-land

Exakt tvärtom förstås, den ryska rubeln är starkare än någonsin, USA klarade inte av att ena världen mot Ryssland, försöken att isolera Ryssland diplomatist misslyckades. Inte ens Indien och Israel ställde sig bakom sanktionera mot Ryssland. Ryssland befäster sin position som det landet som står på fronten och motsätter sig globalism/PK-diktaturerna och deras kreatur och vinner, trots sitt enorma underläge.
Citera
2022-05-25, 21:15
  #155876
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland skulle gå i konkurs när "börsen väl öppnade", minns jag från början av kriget. Sen skulle rubeln bli värdelös osv osv. Jag tror att även "vanliga" människor mer och mer börjar se er för de totalt okontrollerade jävla pajaslögnare ni är. Ingen av er har erkänt en enda lögn som avslöjats. Ingen av er har sagt "ja, jag hade fel", inte en enda gång. Ingenting, ni bara maler på med nya lögner när den förra avslöjats. Till slut blir ni bara totalt ointressanta. Fullständigt. Kan ni inte bara vara tysta istället och låta oss som bidrar med info och fakta till tråden få diskutera kriget?
Börsen har gått ner 50%. Räntorna ligger på över 14%. Inflationen på 23%.

Det är inga bra siffror.
Citera
2022-05-25, 21:19
  #155877
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Turkiet har fördömt all rysk aggression mot Ukraina. Turkiet har också sagt att Ryssland måste lämna Krim för det tillhör givetvis Ukraina. Ryssland. Vitryssland, Nordkorea, Eritrea och Syrien var de enda länderna som röstade mot att fördöma Rysslands invasion. Blir fem länder om jag räknar rätt.

Du har rätt, de röstade faktiskt mot. Mycket märkligt för Erdogan köpte ryskt luftvärn före NATO standard. Trodde han var på glid mot Putin.
Citera
2022-05-25, 21:20
  #155878
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Helt obetydligt, varför skulle länder inte rösta mot befrielsekriget i Ukraina, de har ju inget att tjäna på det hursomhelst, det är inget som påverkar dem.

Vad som däremot är betydande är vilka länder som gick med på sanktioner mot Ryssland, vilket bara USA och dess lydstater gjorde, på sin egen befolkningsbekostnad. Inte ens Indien gick med på sanktionera. Innebörden är alltså att majoriteten av världsbefolkning och över hälften av världens alla länder stod på Rysslands sida när det räknades.



Ryssland har inhemsk produktion naturligtvis och kriget har visat att Ryska precisionsvapen fungerar extremt bra, bara 200 döda legosoldater med några missiler i väst-Ukraina visar det. För att inte tala om faktumet att Ukraina har brist på allt och förlorar mer och mer för var dag som går trots 100% stöd av NATO.



Exakt tvärtom förstås, den ryska rubeln är starkare än någonsin, USA klarade inte av att ena världen mot Ryssland, försöken att isolera Ryssland diplomatist misslyckades. Inte ens Indien och Israel ställde sig bakom sanktionera mot Ryssland. Ryssland befäster sin position som det landet som står på fronten och motsätter sig globalism/PK-diktaturerna och deras kreatur och vinner, trots sitt enorma underläge.
Vilket dravel! Ryssarna har skjutit nästan 3000 "precisionsmissiler" och nästan enbart träffat bostadshus och potatisåkrar.

Nu verkar de snart ha slut på dessa fantastiska kryssningsmissiler och har börjat använda gamla kryssningsmissiler från 70 talet. Tyvärr för ryssarna så är dessa gamla reliker lika farliga för de som avfyrar dom som de som de siktar på
Citera
2022-05-25, 21:23
  #155879
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Förklarar varför Putins "stjärnpilot" dök upp vid frontlinjen i gammal sovjetisk plåttunna och blev nedskjuten... Han var 60+

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MLeyX0/putins-stjarnpilot-skots-ner-i-strid-over-ukraina

Han hade blivit avskedad av det ryska flygvapnet efter att ha insisterat sin med-pilot i en SU-34 att leka "Top Gun" och de störtade. Säker blev han sedan anställd av Wagner gruppen för att vara deras eget flygunderstöd i östra Ukraina. Och sköts ner när han flög en SU-25 a

Observera att det, i sig, inte är något fel på SU-34, i sig. Planet har t.ex ett AI som kommunicerar med piloten. Felet är att inte planets kapacitet inte utnyttjas taktisk, genom att man inte använt sig av precisionsmissiler utan av dumma bomber istället. Dessutom verkar de ryska piloterna vara undermåligt utbildade och måste hålla sig till stelbenta planer. Ukrainska piloter, skulle kunna göra underverk om de hade SU-34 or!

Slava Ukraini!
__________________
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-05-25 kl. 21:45.
Citera
2022-05-25, 21:25
  #155880
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland skulle gå i konkurs när "börsen väl öppnade", minns jag från början av kriget. Sen skulle rubeln bli värdelös osv osv. Jag tror att även "vanliga" människor mer och mer börjar se er för de totalt okontrollerade jävla pajaslögnare ni är. Ingen av er har erkänt en enda lögn som avslöjats. Ingen av er har sagt "ja, jag hade fel", inte en enda gång. Ingenting, ni bara maler på med nya lögner när den förra avslöjats. Till slut blir ni bara totalt ointressanta. Fullständigt. Kan ni inte bara vara tysta istället och låta oss som bidrar med info och fakta till tråden få diskutera kriget?
Ja du framstår verkligen som en ädel och objektiv väktare av sanning och moral.

Lika säkert som Ryssland mals ner på slagfältet, lika säkert mals Ryssland ner ekonomiskt och moraliskt.
Er oförmåga att se bortom era egna lögner att bl a påståenden om att rubeln skulle vara "stark".
En valuta som på konstgjord väg manipuleras på olika sätt till en "hög" kurs bl a genom att man stoppar folk att handla i utländsk valuta, ja förutom för ryska staten då som är i stor behov av en riktigt valuta för att kunna överleva. Hade det varit lite stake och intelligens i er skulle ni ju bemöta dessa påståenden kring en valuta som ingen vill ha istället för att mässa plakatslagord.

"Men det är inte marknaden som sätter kursen. Skulle kapitalkontrollerna slopas helt skulle rubeln falla till 70-80 rubel per dollar, enligt Tatiana Orlova, ekonom på Oxford Economics. Det kan jämföras med dagens kurs på knappt 58 rubel per dollar."

https://www.di.se/nyheter/ryssland-tampas-med-urstark-rubel/

Det låter allmänt som ett vinnande koncept för ett trygg och stabil ekonomi; starta krig, få alla dina handelspartner att avsky och bojkotta dig. Glöm inte att isolera dig själv också. Funkade för Nordkorea, kommer funka fin-fint för Ryssland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in