2022-05-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag tankade p lite idag. Kommer fler tillfllen inom en snar framtid d jag inte kr in allt p en gng utan delar upp det p flera dagar. Jag vet inte hur lnge det kan fortstta att den r s hr billig, speciellt efter att de har annonserat att de ska kpa tillbaka 800K b-aktier.

Gr vl samma, knns stabil och fin.

Dremot borde vl inte ett terkp av 800k aktier gra srskilt stor skillnad p kursen??

Finns vl vldigt mnga aktier s en vldigt liten del de kper eller har jag helt fel ?
Citera
2022-05-25, 00:17
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Gr vl samma, knns stabil och fin.

Dremot borde vl inte ett terkp av 800k aktier gra srskilt stor skillnad p kursen??

Finns vl vldigt mnga aktier s en vldigt liten del de kper eller har jag helt fel ?

ingen aning. S kunnig r jag inte =) men ngon skillnad br det vl gra, sen r frgan bara hur mycket/hur lite?
Citera
2022-05-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
ingen aning. S kunnig r jag inte =) men ngon skillnad br det vl gra, sen r frgan bara hur mycket/hur lite?

Jo samma, men 800k r vl 1 promille av totalen s borde bli ganska liten pverkan enligt mig som har dlig koll 😂

Men investor kper man fr att f ngot stabilt i en vrigt ostabil marknad.
Ingen man tjnar snabba pengar p men i lngden blir det riktigt bra.
Citera
2022-05-25, 17:51
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Jo samma, men 800k r vl 1 promille av totalen s borde bli ganska liten pverkan enligt mig som har dlig koll 😂

Men investor kper man fr att f ngot stabilt i en vrigt ostabil marknad.
Ingen man tjnar snabba pengar p men i lngden blir det riktigt bra.

Precis, jag ligger lng i Investor. Frsker bara kpa p mig mer nr det r billigt. S det dr terkpet spelar egentligen inte s stor roll fr min del.
Citera
2022-06-18, 04:04
Medlem
S detta anrika bolag! Hur ska man bortse frn rabatten och de kvalitets bolag som finns i portfljen?
Citera
2022-06-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
S detta anrika bolag! Hur ska man bortse frn rabatten och de kvalitets bolag som finns i portfljen?

Man ska inte bortse ifrn det, och istllet kpa.
Citera
2022-06-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Man ska inte bortse ifrn det, och istllet kpa.
Ha ha! N det r ju sant och drfr kper jag p mig.
Citera
2022-06-19, 11:56
Medlem
ver tid, sg minst 3-5 r, r det inte omjligt fr detta formidabla investmentbolag att g back?

Om ngot bolag i portfljen sviktar eller rent av konkar (fr att dra p extremer), omstruktureras inte portfljen d fr att minimera skadan? Detta r ju omjligt att gra (p samma stt) fr ett enskilt fretag.

Visst, vrldskrig och liknande ytterligheter kommer givetvis att stta aktien i gungning men under sdana omstndigheter r det vl knappast brsen man oroar sig fr i frsta taget.

Vad sger Flashback experterna?
Citera
2022-06-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
ver tid, sg minst 3-5 r, r det inte omjligt fr detta formidabla investmentbolag att g back?

Om ngot bolag i portfljen sviktar eller rent av konkar (fr att dra p extremer), omstruktureras inte portfljen d fr att minimera skadan? Detta r ju omjligt att gra (p samma stt) fr ett enskilt fretag.

Visst, vrldskrig och liknande ytterligheter kommer givetvis att stta aktien i gungning men under sdana omstndigheter r det vl knappast brsen man oroar sig fr i frsta taget.

Vad sger Flashback experterna?

Nu r jag lngt ifrn expert 😄

Men klart den kan g back, investor brukar vl flja brsen ganska vl s gr brsen ner 3-4 r s finns det en risk att ven investor gr ner.
Dremot r den mer safe n de flesta andra aktier med duktiga personer i ledningen, kort sagt de vet vad de gr.

I tider nr brsen r skakig kper jag investor nr brsen rusar kper jag lite mer risk bolag.
Dremot sljer jag inte mina investor de fljer med till pensionen 👍
Citera
2022-06-19, 20:42
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
I tider nr brsen r skakig kper jag investor nr brsen rusar kper jag lite mer risk bolag.
Dremot sljer jag inte mina investor de fljer med till pensionen 👍

Har man inte behov av pengarna i nrtid gr man nog klokt i att hlla i sina Investor s lnge man kan. Mnga av de bolag som finns i portfljen ligger rtt i tiden och kommer kunna generera tillvxt under ett bra tag framver.
Citera
2022-06-19, 21:12
Medlem
En frga; har 80 st aktier p en bank men tnkte flytta dessa till Avanza. Dvs slja dem och sen kpa nya Investor p Avanza. Dessa 80 har anskaffningspriset 193 SEK/aktie.

Just nu dippar ju Investor en aning. Hade ni slt i detta lge eller avvaktat?

Tnkte stta kurslimit till 180 SEK....
Citera
2022-06-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
En frga; har 80 st aktier p en bank men tnkte flytta dessa till Avanza. Dvs slja dem och sen kpa nya Investor p Avanza. Dessa 80 har anskaffningspriset 193 SEK/aktie.

Just nu dippar ju Investor en aning. Hade ni slt i detta lge eller avvaktat?

Tnkte stta kurslimit till 180 SEK....

Nu finns det skert mnga som har bttre koll p detta n mig, de fr grna rtta mig om jag har fel.

Men sljer du gr dagens kurs sen kper fr samma kurs p Avanza s tappar du egentligen bara courtage avgiften.
Stta 180 kr knns dumt, du kan vl likagrna slja till vad de ligger p nu typ 170 sen kpa till 170 eller slja till 170 ha lite is i magen stta kp p Avanza till 167 och hoppas p lite tur med nuvarande marknad kan den skert dippa ngra kr.

Orkar inte kolla p kurs just nu men ligger vl kring 170 antar jag.

Sg att detta var otydligt ven fr mig.
Menar lgg ngon kr ver dagens kurs nr du sljer sen kp fr ngon/ngra kr lgre.
180 kr knns som det kan ta lite tid men vem vet med dagens marknad.
Senast redigerad av kallejansson 2022-06-19 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in