2022-05-25, 12:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du vet väl att det enligt Ryssland är EUs fel att det är matbrist. Enligt ryska regeringsrepresentanter betalar Ukraina för sina vapen med spannmål som fraktas till EU och läggs i magasin. Det går inte ihop med dina påståenden om att matbristen kommer att drabba EU hårt i form av flyktingkris. Antingen har du fel eller så har Putin fel. Vilket väljer du?

jag vet inte, jag bara utgår från det jag läst hur det blir en global matbrist, sen vems fel det är spelar väl ingen roll egentligen,. det kommer iaf drabba många människor och det är redan åt helvete med högre priser på det mesta och värre blir det. blir det en flyktingvåg från afrika till europa kan du ju tänka dig hur det kommer se ut framöver
Citera
2022-05-25, 12:36
Medlem
Soros definition på "civilisation" är en värld där han och hans gelikar, baserade i USA styr och ställer i världen. Sprider skräpkultur som förgiftar och passiviserar folk. Avsätter ledare världen runt och bombar alla som inte rättar sig i ledet.
Så ja, den "civilisationen" är nu hotad.
Citera
2022-05-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Varför skriver du på ett anonymt forum om du ”vågar ha åsikter”?

Om man i ”demokratisk ordning” förbjuder vissa åsiktsyttringar är inte ”demokrati” vad du tror det är.

Jag hoppas inte att det är ditt starkaste argument.
Citera
2022-05-25, 12:47
Medlem
Kinas agerande framöver blir ju avgörande.
Håller dom sig hyfsat neutrala så kommer vi bara se ett isolerat Ryssland med lite större landmassa. Folk glömmer att Ryssland är uppbyggt kring Putin. Han styr allt och när han dör kommer vi se andra toner från Öst.
Citera
2022-05-25, 12:52
Medlem
Pojkrumsromantikers avatar
Den enda "civilisationen" som inte kommer överleva detta är det rySSka mongol-khanatet i Öst. När det här kriget är över kommer folk odla solrosor på grushögarna där Kreml en gång låg.

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-25, 12:55
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Han säger att väst är den enda som kan rädda oss från klimatkrisen och att väst kommer att tappa all kraft iom konflikten, han maskerar att han inser att USA nu mha EU sänkt väst som ledare i världen, ny världsordning Asien tar över iom detta.

Men detta skulle hänt ändå, dock såg det ut som om USA skulle ensam trilla ned och Kina upp nu lyckades USA få med sig hela Europa

Judarna har ingen plats i en värld styrd från Asien, det är surt och om/när USA rasar så kan det bli tufft för Israel omgiven av muslimer skyddade av Iron Dome betald av USA.

nej, det är onekligen svårt att smälta in i kina som jude. det finns all anledning i världen för dom att motverka asiatisk hegemoni.
Citera
2022-05-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, det är onekligen svårt att smälta in i kina som jude. det finns all anledning i världen för dom att motverka asiatisk hegemoni.

Av vad jag hört så finns det redan en hel del "kineser" som identifierar sig som judar i Kina. Ett aktuellt exempel på denna "integration" så har vi ju Mark Zuckerberg som är gift med en kinesiska. Deras barn lär identifiera sig som judar snarare än som kineser.
Citera
2022-05-25, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Jag hoppas inte att det är ditt starkaste argument.
Jag hoppas du inte är nöjd med ditt svar. Det bevisar bara att du är en av de korkade glappkäftarna som ränner runt på nätet och skvätter ogrundade åsikter omkring sig som en magsjuk byracka.
Citera
2022-05-25, 13:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Av vad jag hört så finns det redan en hel del "kineser" som identifierar sig som judar i Kina. Ett aktuellt exempel på denna "integration" så har vi ju Mark Zuckerberg som är gift med en kinesiska. Deras barn lär identifiera sig som judar snarare än som kineser.
Inom ortodox judendom så måste framförallt modern vara judinna. Vem pappan är spelar mindre roll.
Citera
2022-05-25, 13:46
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

Vad gäller den ungerska skithögen György Soros så kommer jag att pissa på hans grav
Du är medveten om att du uttalar dig om en bekräftad filantrop?
Citat:
Det bästa och kanske enda sättet att bevara vår civilisation är att så snart som möjligt besegra Vladimir Putin. Det sade finansmannen och filantropen George Soros vid sitt årliga tal vid Världsekonomiskt forum.

https://www.dn.se/varlden/george-soros-putins-krig-kan-leda-till-slutet-for-var-civilisation/
Citera
2022-05-25, 13:47
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Han säger att väst är den enda som kan rädda oss från klimatkrisen och att väst kommer att tappa all kraft iom konflikten, han maskerar att han inser att USA nu mha EU sänkt väst som ledare i världen, ny världsordning Asien tar över iom detta.

Men detta skulle hänt ändå, dock såg det ut som om USA skulle ensam trilla ned och Kina upp nu lyckades USA få med sig hela Europa

Judarna har ingen plats i en värld styrd från Asien, det är surt och om/när USA rasar så kan det bli tufft för Israel omgiven av muslimer skyddade av Iron Dome betald av USA.
USA vill att Ryssland och Kina krigar.
Inga andra länder.
Citera
2022-05-25, 14:18
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Domedagsprofeten och "affärsmannen" George Soros uttalar sig om Rysslands militära operation i Ukraina att det enda sättet för att rädda "civilisationen" är att stoppa Putin. Han har rätt att kriget måste få ett slut, men att stoppa Putin? Samtidigt vill man inte ha fred i Ukraina och vapen levereras och kriget dras ut.

Nu är det Europa som sitter i en rävsax med ekonomi- och energikris, och fattigare länder kan svälta ihjäl. Civilisationen i Asien kommer knappast gå under på grund av bananrepubliken Ukraina.

https://www.france24.com/en/live-news/20220524-soros-says-civilization-may-not-survive-ukraine-war

Först faller Ukraina och sen mobiliserar Putin.
Och så blir det Finland och Sveriges tur att ödeläggas.
Men det är knappast "civilisationen" som går under.
Det är bara ryssarna som undanröjer hoten mot nationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in