Citat:
Ursprungligen postat av
kuluser
Han sger att vst r den enda som kan rdda oss frn klimatkrisen och att vst kommer att tappa all kraft iom konflikten, han maskerar att han inser att USA nu mha EU snkt vst som ledare i vrlden, ny vrldsordning Asien tar ver iom detta.
Men detta skulle hnt nd, dock sg det ut som om USA skulle ensam trilla ned och Kina upp nu lyckades USA f med sig hela Europa
Judarna har ingen plats i en vrld styrd frn Asien, det r surt och om/nr USA rasar s kan det bli tufft fr Israel omgiven av muslimer skyddade av Iron Dome betald av USA.
Att konflikten mellan Ryssland och Ukraina skulle eskalera till jordens undergng tror jag inte ett dugg p. Det r en nskedrm frn en gammal utsugare och parasit som str med en fot i graven och snart ligger ned i vntan p den eviga elden. Skithgen vill vl att alla andra skall ocks d nr han inte fr leva vidare. Men det kommer inte att ske. Ryssarna kommer att byta ut Putin snart och skylla allt p honom. Frhoppningsvis med en ny ledare som r mer vstvnlig. Se p utveckling i Ukraina, dr har de gtt frn gammelkommunister och rysslskare till mer vstvnliga presidenter. Kanske Ryssland fr samma utveckling?
Nej, det mer troliga r att kineserna tror att de kan passa p och ockupera lite mark av Ryssland i bortre Asien. De har frskt tidigare vid floden Amur, frst p 1990-talet blev de verens.:
http://tidskriftenrespons.se/artikel...siska-gransen/
Kina har stor befolkning men lite naturresurser.. Naturligtvis vill de ha "lebens-raum" , om mjligt p ryska sidan.
Det troliga r drfr en konflikt mellan Ryssland och Kina om naturtillgngarna i Asien. Frn en vsterlndsk synpunkt r det kanske bra, min fiendes fiende r min vn... Lt dem mala ned varandra i Asien.
Vad gller den ungerska skithgen Gyrgy Soros s kommer jag att pissa p hans grav om jag fr mjlighet. Hans spekulationer mot svenska kronan och Bildts idiotfrsvar med 500% rnta kostade mig mycket pengar. Undra hur mycket "cash-back" Bildt fick? Allt vad Soros sger har samma sanningshalt som brket frn ryssarna Pruttin och pensionren Lavrov, dvs. noll och intet. Det r ingen id att lyssna p skitsnacket, det r som att hra idioter p en sluten avdelning lalla.