2022-05-25, 05:28
Medlem
Pitschkas avatar
Det här är intressant.

Jag utgår iofrån att kvinnan anställdes i någon form av kommunal verksamhet, eller åtminstonde hos en arbetsgivare som ville vara godhjärtad och "inkluderande".

Detta kommer givetvis leda till att ingen privat arbetsgivare vill ta i dessa babbar med tång i framtiden.
Varför chansa på att den till synes sekulariserade Fatima som genomförde anställningsintervjun utan slöja dyker upp, skadeståndstörsdandes, med en dito på första arbetsdagen?

Kvar blir då kommunal och statlig tjänst för dessa kvinnor, vilket naturligtvis passar dem utmärkt.
Där kan dessa, alltefter de blir fler, se till att arbetsplatsen sakta domineras av likasinnade med gemensamt ursprung.

Vi ser det t ex bland kommunal verksamhet i Södertälje och liknande orter idag. Företrädesvis med S-majoritet.

Sen utvecklas korruptionen ytterligare. Snabbt.

Etniska Svenskar får omotiverade avslag på t ex socialbidrag eller assistantbidrag.
Till skillnad från blattehandläggarens landsmän, inte sällan med hjälp av muta.

Allt självklart i religionsfrihetens, antirasismens och i det inkluderade tankesättets namn.
Senast redigerad av Pitschka 2022-05-25 kl. 05:32.
Citera
2022-05-25, 05:54
Medlem
Witkos avatar
Varför gnäller ni så mycket, Sverige har varit pro islam sedan slutet på 90-talet, klart den kränkta kvinnan ska ha ett rejält skadestånd jag hoppas hon överklagar.
Citera
2022-05-25, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Vansinningt beslut! Att bära en muslimsk sjal är inte enbart ett klädesplagg-det är att visa att man som kvinna helt går med på att man är mindre värd än en man, att man såsom varande kvinna ska underkasta sig patriarkala religiösa krav och visa att det är helt ok att kvinnor och flickor ska ha sitt liv begränsat av regler, att man anser att det är en kvinna som ska ta ansvar inte bara för sin egen, utan för männens sexualitet samt att en slöjbärande kvinna med sin klädsel visar att hon är sin mans totala ägodel eftersom hon enbart får visa sitt hår inför honom. Det är en fullkomlig vedervärdig sedvänja och jag mår ärligt talat fysiskt illa varje gång jag möter en kvinna med sjal! Att Sverige, ett land som nått längre inom jämställdhet än de flesta andra länder, ska tolerera denna synliga kvinnoförnedring är inget annat än en skamfläck på vårt banér! Men det är som vanligt, den svenska flatheten, tolerans inför intolerans om intoleransen uppbärs av ett ” offer” = invandrad kvinna. Detta är ett totalt svek från vänsterns kvinnorörelse. Denna försvarar slöjbärandet med totalt snedvridna argument enbart för att man aldrig, aldrig får kritisera ” offrens” kultur och religion, men skulle någon fundamentalistisk kristen svensk man få för sig att tvinga sin fru att gå i slöja skulle vänsterns kvinnorörelse riva upp himmel och jord! Vi har ett fruktansvärt problem
med den importerade hederskulturen och kvinnoförtrycket, man ska fan i mig inte stödja vansinnet att kvinnor bör sjal med att ge skadestånd! Men DO är ju islamisternas och brottslingarnas bästa vän… Arma land!

Du är hopplös. Alla kvinnor tvingas inte ha slöja, vissa väljer ha på sig den av egen vilja. Det är dem jag menar. Lär dig läsa.
Citera
2022-05-25, 06:11
Medlem
Arbetsgivare har givetvis rätt att i viss mån styra upp anställdas kläder. Skulle jag komma i shorts och linne till jobbet så kan jag tänka mig att det inte skulle uppskattas. Inte heller kläder med politiska loggor eller budskap skulle vara särskilt populärt. På liknande vis kan det vara med t.ex kvinnor som klär sig sexuellt utmanande.
Citera
2022-05-25, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jag är starkt för HBTQIA+-rättigheter vilket är välkänt. Jag kan ha synpunkter på sjalen, men jag är också feminist och därmed starkt för kvinnors frigörelse och att de gör sina egna val utan att de ifrågasätts av män. Ni själva tycker hon ska ta av sig slöjan och kommenterar hennes val att ha slöjan. Om man inte ser denna sexism så är man blind.

Är man för HBTQIA+-rättigheter måste man också stå upp för andra minoriteters rättigheter, annars är man en hycklare. Jag tänker inte diskutera det du vill diskutera om islamism för jag tycker inte de är relevant för frågeställningen. Jag är emot all värdekonservatism som skadar kvinnor och HBTQIA+-personer, vilket inkluderar högerextremism och islamism.

Jag anser att slöjan är "islams flagga". Där slöjan finns, där vajar islams flagga över samhället.

Ju fler slöjor, ju mer vajar islams flagga över samhället.

Och ju mer uppmuntras islamister och salafister att intensifiera sina ansträngningar att mer och mer ta över samhället.

Och då kommer det inte att finnas något som helst utrymme för HBTQIA+-rättigheter i Sverige.
Citera
2022-05-25, 06:44
Medlem
Enligt artikeln rör det sig om ett missförstånd. Kvinnor får bära slöja inom hemtjänsten. Det var bara det att chefen trodde det var en heltäckande slöja niqab, då syns ju bara ögonen. Det misstaget blev dyrköpt, frågan är om den timanställde får fler uppdrag.
Citera
2022-05-25, 06:44
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Efter att frankrike förbjöd slöja så gick det bättre för många kvinnor. Muslim männens makt och kontroll minskade och kvinnorna blev friare och fick större arbetsmässig och utbilningsmässig framgång.

Källa på det?
Citera
2022-05-25, 06:47
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Källa på det?

Jag tror det är msm vänligt och borde vara lätt att googla.
Citera
2022-05-25, 06:49
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
DO.s beslut följde ju lagen så det var ju korrekt.
Dessutom erkände kommunen att man gjort fel.
Det var ju korkat att säga att man inte får arbeta pga att man bär slöja.
Min mamma hade slöja på nittiotalet när hon var reseledare i Italien - ja en sån där exklusiv sjal från Lagerfeld ni vet - och det gick ju bra.
Faktiskt väldigt elegant.
Om arbetsgivaren hade bett henne att inte bära denna sjal hade hon då fått skadestånd av staten?
Citera
2022-05-25, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Det här är varför vi inte anställer muslimer på vår firma, antingen så är det en man som vägrar att skaka hand med kvinnor eller så är den en kvinna som vägrar följa protokoll. Det är helt enkelt inte värt besväret att riskera en bot för att någon är efterbliven.

Jo precis. För att slippa problemen så eliminerar man detta helt genom detta tillvägagångssätt.
Citera
2022-05-25, 07:32
Medlem
Kan man få retroaktivt från skoltiden? Fick inte ha keps inomhus. Mådde dåligt över bad hair day
Citera
2022-05-25, 07:59
Medlem
Jag är själv en kristen invandrare sen 75 men tycker att Sverige curlar så jädrans mkt för alla muslimer. Kommer man till ett land så ska man anpassa sig efter det landet och inte landet efter invandringen.
Hon fick skadestånd för att hon kände sig kränkt, men vi kristna känner oss inte kränkta som inte får längre sjunga kristna verser på högtider i skolan, eller ens få ha skolavslutning i kyrkorna. I sjukhusen fanns det biblar förra, men dom e borta nu och istället har man infört bönerum. Att dem har tillåtits att få ha böneutrop är oxå sjukt. Tacka vet jag Australien....Ni är välkomna till oss, men våra regler och lagar gäller. Passar det inte så stick. Vakna Sverige och sluta curla med vilken utnyttjande invandrare det än är, känner en somalie som bor här men har fru och sexbarn i sitt hemland. Hon föder tydligen här och sen får dem bidrag och åker hem medan mannen bor kvar ??? När dom blir sjuka hämtar han dom till sverige för vård ???Frågade varför hams familj inte bor här och han sa att han vill ge dem en bra grund "islam" innan han hämtar familjen hit???
Förstår inget, bidrag får dem men Sverige är ingen bra grund för hans barn att växa upp i??? Såklart , dem ska hjärntvättas i hemländer och sen skickas ut i världen för att ta över.
Vakna svenska folket, vart e ni påväg, stå på för ert land och kultur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in