Citat:
Ursprungligen postat av
itsyourfault
Jag är starkt för HBTQIA+-rättigheter vilket är välkänt. Jag kan ha synpunkter på sjalen, men jag är också feminist och därmed starkt för kvinnors frigörelse och att de gör sina egna val utan att de ifrågasätts av män. Ni själva tycker hon ska ta av sig slöjan och kommenterar hennes val att ha slöjan. Om man inte ser denna sexism så är man blind.
Är man för HBTQIA+-rättigheter måste man också stå upp för andra minoriteters rättigheter, annars är man en hycklare. Jag tänker inte diskutera det du vill diskutera om islamism för jag tycker inte de är relevant för frågeställningen. Jag är emot all värdekonservatism som skadar kvinnor och HBTQIA+-personer, vilket inkluderar högerextremism och islamism.
Jag anser att slöjan är "islams flagga". Där slöjan finns, där vajar islams flagga över samhället.
Ju fler slöjor, ju mer vajar islams flagga över samhället.
Och ju mer uppmuntras islamister och salafister att intensifiera sina ansträngningar att mer och mer ta över samhället.
Och då kommer det inte att finnas något som helst utrymme för HBTQIA+-rättigheter i Sverige.