2022-05-24, 14:55
Medlem
Va hände egentligen med Andy Carroll karriär?
Citera
2022-05-24, 16:40
Medlem
Imbazs avatar
Eftersom Liverpool förlorade mindre matcher än City så borde ju Liverpool fått titeln i sann Arsenal-anda?

Det sjuka är att Liverpool förlorat 3 matcher under 18/19 och 20/21 säsongerna och inte vunnit titeln i någon av säsongerna.

Grattis Vatos.Locos & co. Vad sägs om byta en CL mot en titel någon gång ?
Citera
2022-05-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Eftersom Liverpool förlorade mindre matcher än City så borde ju Liverpool fått titeln i sann Arsenal-anda?
Fan, det har du ju helt rätt i. Vilken sanslös jävla skandal!
Citera
2022-05-24, 17:52
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Fan, det har du ju helt rätt i. Vilken sanslös jävla skandal!
Absolut. Den har man ruvat på ett bra tag nu 😉
Citera
2022-05-24, 18:06
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Det sjuka är att Liverpool förlorat 3 matcher under 18/19 och 20/21 säsongerna och inte vunnit titeln i någon av säsongerna.

Vill först se om Haaland kan hjälpa med en CL, nästa sommar kan vi snacka igen om byten

tack för övrigt!
Citera
2022-05-24, 18:59
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skönt att det äntligen är över nu. Minns inte hur många poäng vi låg före liverpool som bäst

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
14 p men med 2 matcher mer spelade.

Citat:
Och 95% utav världen trodde det var över redan då. Ingen verkar riktigt fatta att bollen är rund.

Eller att det rör sig om Manchester City.... Finns det något sätt att göra det svårare på så kan man lita på att de hittar det.
Lång erfarenhet har gjort att jag aldrig kan slappna av när City är i farten. Jag vet att de kommer att försätta sig själva i svåra situationer, oftast helt i onödan.
De flesta neutrala tyckte säkert att säsongen 2017/18 var urtråkig när City sprang ifrån i toppen. Men för mig var det en av de bästa säsongerna jag upplevt. Inte så mycket för att City vann ligan, utan mer för att det var en säsong där mina nerver inte behövde vara på helspänn ända in i slutet.
Citera
2022-05-24, 20:41
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vill först se om Haaland kan hjälpa med en CL, nästa sommar kan vi snacka igen om byten

tack för övrigt!

Haha, vi kör igen nästa år hoppas på en lika kittlande avslutning då med, men med ett annat resultat för min del då

Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Eller att det rör sig om Manchester City.... Finns det något sätt att göra det svårare på så kan man lita på att de hittar det.
Lång erfarenhet har gjort att jag aldrig kan slappna av när City är i farten. Jag vet att de kommer att försätta sig själva i svåra situationer, oftast helt i onödan.
De flesta neutrala tyckte säkert att säsongen 2017/18 var urtråkig när City sprang ifrån i toppen. Men för mig var det en av de bästa säsongerna jag upplevt. Inte så mycket för att City vann ligan, utan mer för att det var en säsong där mina nerver inte behövde vara på helspänn ända in i slutet.

Tycker att känslan (kan bara tala för mig) inte alls känns tung nu när ligan är klar, vi var ju aldrig I poleposition att vinna ligan utan vi närmade oss sakta så att man började hoppas lite, men inte ens när City låg under med 2 bollar så lyckades Liverpool slå in ett ledningsmål, vilket gjorde att spänningen dog lite när City vände, hade Liverpool lett matchen mycket tidigare så hade man ju faktiskt blivit helt tokig, men nu var ju City mästare i varje minut oavsett.

Tror att man ändå är rätt nöjd som lfc supporter då man har 2 titlar redan och har en final i CL att se fram emot.

Ca 2.40 på Real lyfter trofén på lördag, kommer satsa en stor summa kr på det så man får ett bra tröstpris ändå om det inte går våran väg. (Ett ganska bra knep att ta sig till om man hatar att förlora )
Citera
2022-05-24, 22:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja självklart är dom högst mediokra..... Men dom kom före er i ligan och kommer spela champions league.
Ja, de kom före oss p g a skadorna på Tierney och Partey.
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Den största fördelen Tottenham har är Conte...
Visserligen, men syftade på truppen.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-24 kl. 23:51.
Citera
2022-05-24, 22:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Tottenham har ett bättre lag än vad Arsenal har!
Saka är den enda spelaren i Arsenal som sticker ut! Kan alltid hoppas att han har ambitioner om att spela i en bättre klubb än Arsenal.

Vi kan nämna Lacazette och Pépé. Två spelare som var bland de bästa i Franska ligan innan Arsenal öppnade bankkontot.
Ingen av dem har gjort några större avtryck efter att ha skrivit på för Arsenal.

Hoppas för spelarnas egen del att båda lämnar i sommar!
I anfallet så är sp*rs klart bättre än Arsenal, inget snack om den saken. Men förklara gärna hur de är bättre än oss på mittfältet och/eller i försvarspelet.

Lacazette har inte gjort ngt avtryck i EPL? Lol. Hur länge har du följt fotboll egentligen, i 6 månader?
Citera
2022-05-24, 23:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Hur många oavgjorda matcher hade Liverpool vs City, Huh?

I övrigt så tror jag att det enbart är Liverpool som klarar av att förlora 3 titlar till ”rivalen” på 4 år. Kika bara på Arsenal vs Man United under slutet av 90 o början av 00-talet.. då var läget ungefär likt det som vi i dag mellan Man City och Liverpool. ”The Gunners” värvade smart och billigt, medans United sportade alltid ut ett ton med $$$. Enda skillnaden är bara det att vi plockade hem 3x ligatitlar, samt 3x FA Cups under de 7 första åren med Wenger. Liverpool har på 7 år med Klopp vunnit bara 1 (covid) titel, och så har de ju såklart 1 ligatitel på 30 år. Men för all del, jag får väl passa på att gratta Liverpool med deras nästa ligatitel i säsongen 2049-50. Kanske ni klarar av att ta hem ”The Quadruple” då..?🧐
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Här ser vi vilka lag som var uppe i ligaledning flest dagar under den gångna säsongen.

MC: 168 dagar
CHE: 70 dagar
MU: 14 dagar
TOT: 13 dagar
LIV: 11 dagar
WH: 6 dagar
BRE: 1 dag

https://twitter.com/jeliologyy/status/1528771322410635264/photo/1
Av det man läser av trollen här inne, så skulle man ju tro att Liverpool var uppe i ligaledning i 200 dagar.. samt att de förlorade titeln med samma poängsnitt som City, men med 1 mindre gjorda mål.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-24 kl. 23:55.
Citera
2022-05-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I anfallet så är sp*rs klart bättre än Arsenal, inget snack om den saken. Men förklara gärna hur de är bättre än oss på mittfältet och/eller i försvarspelet.

Lacazette har inte gjort ngt avtryck i EPL? Lol. Hur länge har du följt fotboll egentligen, i 6 månader?
Tottenham kommer att förstärka dessa två lagdelar rejält under sommaren. Conte får 150 miljoner att leka med (efter en nyemission).

Det talas om t.ex. mittbacken Alessandro Bastoni från Inter. Vi får se vad mer som händer. Behövs en ytterback eller två och en central mittfältare. Jag är mycket förväntansfull inför nästa säsong och det är alla spursfans. Har aldrig varit så spännande som nu.
Citera
2022-05-25, 00:18
Medlem
Drickbacks avatar
Priserna haglar in 🤪
Jürgen Klopp har röstats fram till Premier Leagues bästa manager säsongen 2021/22. Dessutom prisas han som bästa manager av managerförbundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in