2022-05-24, 21:42
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Dumpen går emot människans natur. Visst hade de bara hängt ut rediga Pedofiler fine. Fast de hänger ut fullt normala män.

Är Nylongäddan en fullt normal man för dig?
Citera
2022-05-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Ja men dumpen hänger ju ut folk som potentiellt kan vara oskylda och där inga offer finns vad vi vet. Folk hängs ju ut och får sina liv förstörda för brott de kanske har begått eller skulle begå.

Jag hade varit mer ok med dumpen om de hängt ut folk som de visste hade begått brott och kommit undan straff. Även om jag inte riktigt ser poängen med det heller för forskning visar att den metoden inte minskar antalet förövare utan snarare riskerar att öka, då de söker sig till likasinnade i mer slutna grupper när de blir helt utestängda från resten av samhället.

Hur skulle de hittat någon som börjar prata med dem om att träffa barn och slicka dem och sen så uppstår en diskussion om det hela? Hur skulle det gå till?
Citera
2022-05-24, 21:47
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror Dumpen finns om ett år.
I en förfinad och ännu bättre version.
Det bästa vore om det gick att få till ett samarbete med polis.

Där måste man ju ändå berömma Dumpen. De är flitiga arbetsmyror. Inte som polisen, där är alla lata och odugliga. Vet inte vad det beror på, bristande uppfostran kanske?

Om man bortser från att de har svårt att få in pengar, inte betalar skatter och sköter bokföringen. Struntar att de bryter mot både skattelagstiftningen och sannolikt att själva uthängningarna är olagliga på sättet de gör dem.

Om vi bortser från det....

Man tröttnar... Det blir enformigt. Alla serier har ett slut när folk tröttnat på dem. Jag tror att Dumpen är för enformigt för att vara långsiktigt intressant.
Citera
2022-05-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur skulle de hittat någon som börjar prata med dem om att träffa barn och slicka dem och sen så uppstår en diskussion om det hela? Hur skulle det gå till?

Förlåt förstår faktiskt inte vad du menar? Hur det skulle gå till att hitta dem? Eller vadå uppstår diskussion? Fattar faktiskt inte vad jag ska svara på.
Citera
2022-05-24, 21:56
Medlem
roastedgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Där måste man ju ändå berömma Dumpen. De är flitiga arbetsmyror. Inte som polisen, där är alla lata och odugliga. Vet inte vad det beror på, bristande uppfostran kanske?

Om man bortser från att de har svårt att få in pengar, inte betalar skatter och sköter bokföringen. Struntar att de bryter mot både skattelagstiftningen och sannolikt att själva uthängningarna är olagliga på sättet de gör dem.

Om vi bortser från det....

Man tröttnar... Det blir enformigt. Alla serier har ett slut när folk tröttnat på dem. Jag tror att Dumpen är för enformigt för att vara långsiktigt intressant.

Ja, såklart att "man" tröttnar. Men det tillkommer ju nya tittare. Och nygamla tittare kommer tillbaka.
Citera
2022-05-24, 22:01
Medlem
N0IItoleranss avatar
Från norra Stockholms rättsväsende visslar en fågel att nylongäddan inte längre är snhööen
Han är häktad.
Mer info lär komma
Citera
2022-05-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ja men dumpen hänger ju ut folk som potentiellt kan vara oskylda och där inga offer finns vad vi vet. Folk hängs ju ut och får sina liv förstörda för brott de kanske har begått eller skulle begå.

Citat:
Förlåt förstår faktiskt inte vad du menar? Hur det skulle gå till att hitta dem? Eller vadå uppstår diskussion? Fattar faktiskt inte vad jag ska svara på.

Om mannen dyker upp på rätt ställe, vid rätt tidpunkt där de skrivit till någon de tror är ett barn som de vill våldta, och sen när Sara dyker upp så börjar de prata om att de inte tänkte våldta alls så är de ju skyldiga till att ha skrivit det de har gjort och skickat kukbilder etc.

Så jag vet inte vad du menar att man är oskyldig till där?
Citera
2022-05-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Om mannen dyker upp på rätt ställe, vid rätt tidpunkt där de skrivit till någon de tror är ett barn som de vill våldta, och sen när Sara dyker upp så börjar de prata om att de inte tänkte våldta alls så är de ju skyldiga till att ha skrivit det de har gjort och skickat kukbilder etc.

Så jag vet inte vad du menar att man är oskyldig till där?

Såklart mycket talar för att de hade tänkt utföra brottet men det är det som är problematiskt med att haffa folk innan de gjort det, för man kan aldrig 100 procent veta. Många av gäddorna som hängts ut skulle jag nog ta för att de sannolikt hade tänkt utföra gärningen men sen är ijag varken åklagare, advokat eller domare. Och jag tror många fler personer hade åkt dit för diverse brott om det bara handlade om vad som kändes sannolikt. Vi vet ju inte om en del kanske bara går igång på att skriva grova saker? Eller kanske spelade med för fiskarna var rätt övertygade i sina roller och de gärna ville ligga (tänker tex på peddomamman och peddomormorn).

Såklart man vill haffa folk innan de utfört gärningen pga brottets otäcka natur men jag tänker att det också är rätt fruktansvärt för en människa att bli oskyldigt uthängd också. Men de flesta här verkar resonera att det är värt risken att hänga ut nån oskyldig för de de sätter dit.

Självklart har de gjort sig skyldiga till det de skrivit och skickat. Men det är inte att automatiskt ha våldtagit nån för att de skrivit om det.
Citera
2022-05-24, 22:19
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roastedgirl
Ja, såklart att "man" tröttnar. Men det tillkommer ju nya tittare. Och nygamla tittare kommer tillbaka.

Jepp, "man". Vad kvinnor tycker är ointressant.

Nja... Vi får se... Det har ju en avtrubbande effekt. De flesta gäddor har ju bara försökt träffa en 13-åring för lite frivillig sex.

Jämfört med killen som ville klä en bebis i lösögonfransar och använda som knulldocka så hamnar nog det mesta i lä.

Särskilt om det visar sig att han gjort det tidigare.

Men har it-experten och geniet inte krypterat sin hdd så får han nog stryka en siffra på intelligens-kvoten. Nollan sa ju att nylonmannen var häktad. Blir intressant att se vad för bevis som de har!
Citera
2022-05-24, 23:07
Medlem
Sommargays avatar
Ny gädda uppe nu! Chatten är STOR humor. Jag tror vi hittat någon med gröve intellektuell funktionsnedsättning än candymankent. Jag antar att maskningen av ansiktet är någon sorts barmhärtighetsgest eftersom mannen är rullstolsburen.
Citera
2022-05-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Ny gädda uppe nu! Chatten är STOR humor. Jag tror vi hittat någon med gröve intellektuell funktionsnedsättning än candymankent. Jag antar att maskningen av ansiktet är någon sorts barmhärtighetsgest eftersom mannen är rullstolsburen.
Jaja, Jaja. "Vad har du före kläder på dig när vi två ses då", jaja. Det är lustigt att intellektuellt handikappade personer ofta skriver på ett begränsat och onödigt upprepande sätt, med ologiskt placerade och onödiga utfyllnadsord.

Fido-1986 är ett exempel på en sådan individ i den här tråden, även om det inte är på permobil-gäddans nivåer.
Citera
2022-05-24, 23:25
Medlem
Citat:
Såklart man vill haffa folk innan de utfört gärningen pga brottets otäcka natur men jag tänker att det också är rätt fruktansvärt för en människa att bli oskyldigt uthängd också. Men de flesta här verkar resonera att det är värt risken att hänga ut nån oskyldig för de de sätter dit.

Självklart har de gjort sig skyldiga till det de skrivit och skickat. Men det är inte att automatiskt ha våldtagit nån för att de skrivit om det.

Hur blir man oskyldigt uthängd när man pratar engagerat om vad man skrivit i chattar till det man tror är barn?

Uppfattar det som så att gubbarna skriver vad de SKA göra och VILL göra mot barnen. Eller när har Sara och Patrik sagt att någon av gubbarna har våldtagit barn tidigare innan de gör en intervju med en gubbe som är ute och rör på sig? Har missat det i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in