Citat:
Är det hopplöst trotsa att detta görs dagligen?
Är du en av dessa jag ska låta navigera, beräkna tid, rutt och flygbränsle?
Kommer vi fram dit vi ska med reserven kvar på utsatt tid utan att behövt nödlanda samt passerat de punkter du har utmed rutten så är jorden platt. Måste vi nödlanda eller kommer fram på fel tid eller förbrukat reserven så är jorden inte platt.
Vi piloter tar säkerhet oerhört allvarligt så jag tror du förstår vilken unik chans du har här. Kommer söka alla tillstånd vi behöver.
Som morot så betalar du för bränslet för att faktiskt korta ner rutten maximalt.
Du gör en rutt jag gör en rutt, du nämner ett antal punkter utmed din rutt som vi kommer passera och jag nämner de punkter vi faktiskt kommer att passera.
För att du inte ska säga att jag manipulerar någon data så kommer vi vara synliga på Flightradar24 så alla dina kollegor kan se och följa rutten.
Ett tips till din okunskap om GS och IAS så är GS skillnaden mellan IAS och den vind som verkar rakt mot flygplanet. Var inga som helst problem att beräkna farten över marken i helgen och vi kom fram på utsatt tid +- 1 minut. Hur kunde det stämma om det inte går att veta GS när man flyger?
För att svara på en annan av dina tokiga fantasier, det navigeringssystem som samtliga idag använder skulle aldrig fungerat på en platt jord. Påstår du motsatsen får du gärna visa hur det fungerar enligt dig.