2022-05-13, 17:41
Medlem
Bro-cats avatar
An Viet är också mycket gott, riktigt god Pho och brunch 👌💪
Citera
2022-05-24, 09:42
Medlem
Alex-Supertramps avatar
Slår ett slag för spice and rice och deras stekta ris
Citera
2022-05-24, 09:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Samarkand hade någon god buffe sist jag var där. Med pommes, kycklingklubbor m.m. Enda minuset är trånga platser.
Så pommes och kycklingklubbor från en buffé är det som gäller om man vill äta bra & gott i Växjö?

Citera
2022-05-24, 13:14
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Så pommes och kycklingklubbor från en buffé är det som gäller om man vill äta bra & gott i Växjö?

Nu handlar det om en småländsk småstad, vad förväntar du dig? Överklass och limosiler? Om det ens finns ett McDonalds ska man nog vara glad...
Citera
2022-05-24, 13:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Nu handlar det om en småländsk småstad, vad förväntar du dig? Överklass och limosiler? Om det ens finns ett McDonalds ska man nog vara glad...
Det har du iof helt rätt i.Mcdonalds finns väl i Växjö?

limosiler har jag dålig koll på.
Citera
2022-05-24, 17:58
Bannlyst
Citat:

Samtidigt ligger en av landets absolut bästa restauranger i Växjö…
Citera
2022-05-26, 22:48
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Samtidigt ligger en av landets absolut bästa restauranger i Växjö…

Bästa enligt vem?
Citera
2022-05-27, 06:48
Bannlyst
Citat:
Bästa enligt vem?

Enligt Guide Michelin, enligt White Guide, enligt DI och andra trovärdiga recensenter, enligt erfarna krogbesökare, enligt kockar på ställen i samma klass, enligt mig.
Citera
2022-05-27, 18:40
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Enligt Guide Michelin, enligt White Guide, enligt DI och andra trovärdiga recensenter, enligt erfarna krogbesökare, enligt kockar på ställen i samma klass, enligt mig.

Det kan man ju ta med en skottkärra salt.
Sannegården benämns ofta som Sveriges bästa pizzeria. Jag har ätit där några gånger och det var verkligen inget speciellt.
Citera
2022-05-27, 19:28
Bannlyst
Citat:
Det kan man ju ta med en skottkärra salt.
Sannegården benämns ofta som Sveriges bästa pizzeria. Jag har ätit där några gånger och det var verkligen inget speciellt.

Kom igen nu.
Stjärnor i Guide Michelin och global mästarklass i White Guide tar du väl ändå på allvar?

Vet du ens vad PM & Vänner är för ställe?
Du kan inte jämföra det med en pizzeria, du får jämföra det med andra stjärnkrogar.
Senast redigerad av cdec 2022-05-27 kl. 19:50.
Citera
2022-05-27, 22:41
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Kom igen nu.
Stjärnor i Guide Michelin och global mästarklass i White Guide tar du väl ändå på allvar?

Vet du ens vad PM & Vänner är för ställe?
Du kan inte jämföra det med en pizzeria, du får jämföra det med andra stjärnkrogar.

Ska ta en måltid där nästa gång jag är i Växjö (om kanske 100 år) för att se vad som är så bra med stället.

Jag brukar aldrig lyssna på listor, jag vill bilda min egen uppfattning.
Citera
2022-05-27, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ska ta en måltid där nästa gång jag är i Växjö (om kanske 100 år) för att se vad som är så bra med stället.

Jag brukar aldrig lyssna på listor, jag vill bilda min egen uppfattning.

Nu är det inte direkt en ”måltid” det handlar om, PM & Vänner (matsalen) serverar bara avsmakningsmeny, men det är väl värda 1895:-

Egentligen är det inget speciellt med PM jämfört med andra krogar i samma klass förrutom att dom har ett stort lokalt fokus som ju sätter sin prägel på maten.

Varken White Guide eller Guide Michelin är listor, det är rena guider, som namnen antyder.

Vad har du för erfarenhet av topp- och stjärnkrogar sen innan?
Senast redigerad av cdec 2022-05-27 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in