2017-01-15, 15:16
Bannlyst
Lagerlunden har grymt god mat.
Citera
2017-01-27, 15:33
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
http://izakayamoshi.se/

Vill du testa japanskt så är detta den bästa restaurangen jag bevistat i Sverige.

Sen är självklart PM, cafe de lyx, fru T bra. Fru T är för mig mer en lunchrestaurang, men nu är det många år sedan jag var där.

PM har en trevlig pub med pool mm uppe på taket.

Fru T har inte funnits på väldigt många år. Idag finns det dock en annan restaurang i samma lokal, verkar gå under namnet Ett kvarter.
Citera
2017-05-12, 14:33
Medlem
Jag ska tillsammans med tjejen besöka Växjö om några veckor, finns det nån okej veganföda att bjuda henne på?
Citera
2017-10-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
depaul: pizzeria charlie ligger nära och bra till... god kebab!

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=wGi08BfuhgQLI%252fSdksx %252f%252fA%253d%253d&vad=pizzeria+charlie

I växjö går jag knappt på restauranger, min far lagar alltid gott när jag är hemma...

Tidigare fanns ju munken vid teatertorget, men jag har hört att de lagt ner, de hade riktigt bra husman....

Restaurang Spisen... Den omnämndes ofta av mina föräldrar som något speciellt, men finns ju uppenbarligen inte kvar.
Citera
2017-10-16, 18:50
Medlem
Det finns bara en "fine dining" restaurang i Växjö och sannolikt skulle det inte finnas underlag för någon mer. PM är en av Sveriges absolut bästa restauranger. Den tillhör den lilla skara som belönats med en stjärna i Guide Michelin. Men PM är inte en restaurang utan två. Bistrons prissättning är överkomlig men fin-restaurangen kostar betydligt mer. Om besökaren verkligen uppskattar "den bästa maten" så är det inte dyrt. Vinerna är sensationellt många och utvalda. Sommeliererna är fantastiskt duktiga och väljer jag ett vinpaket till maten så får jag hela deras kunskap i glaset till respektive rätt.
Jag har ätit där tre gånger och minns fortfarande varje besök!
Bistron besöker jag varje gång jag är i Växjö. Jag har rest mycket och vågar jämföra restauranger; PM hamnar mycket högt på min lista över besökta restauranger i hela världen.
Hotellet är också bra men det är restaurangen som är sensationell. Jag skulle inte bli förvånad om PM får ytterligare en Michelinstjärna.
Citera
2022-04-25, 01:01
Medlem
Bro-cats avatar
Slår ett slag för restaurangen Signatur och även för Massimo! De kostar visserligen en lite mer men ändå inte farligt dyrt.
Citera
2022-04-25, 01:23
Avstängd
Adelaides avatar
Samarkand hade någon god buffe sist jag var där. Med pommes, kycklingklubbor m.m. Enda minuset är trånga platser.
Citera
2022-04-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Samarkand hade någon god buffe sist jag var där. Med pommes, kycklingklubbor m.m. Enda minuset är trånga platser.

sitt inte på dom trånga platserna då, finns ju hur mycket ställen som helst att sitta på
Citera
2022-04-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat
Slår ett slag för restaurangen Signatur och även för Massimo! De kostar visserligen en lite mer men ändå inte farligt dyrt.

BUTCHERS BURGER, bättre hamburgare hittar man inte
Citera
2022-04-25, 22:07
Medlem
Bro-cats avatar
Bastard burgers har nog bästa burgarna i växjö, de har den goda smash stilen på dem och skönt häng. Visst Butcher burgers är bra men de klår inte bastard burgers...Möjligen i pommes väg då bastard envisas med crinkle fucking cut fries som är barnpommes.
Citera
2022-04-26, 10:47
Medlem
Incendios avatar
En riktigt trevlig överraskning är Klang. Inte så dyrt heller och väldigt allergi-vanligt.
Citera
2022-05-02, 19:30
Medlem
Bro-cats avatar
Chingaling är bra i växjö om en är sugen på lite asiatisk streetfood. Goda Banh Mi och Bao buns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in