Det finns bara en "fine dining" restaurang i Växjö och sannolikt skulle det inte finnas underlag för någon mer. PM är en av Sveriges absolut bästa restauranger. Den tillhör den lilla skara som belönats med en stjärna i Guide Michelin. Men PM är inte en restaurang utan två. Bistrons prissättning är överkomlig men fin-restaurangen kostar betydligt mer. Om besökaren verkligen uppskattar "den bästa maten" så är det inte dyrt. Vinerna är sensationellt många och utvalda. Sommeliererna är fantastiskt duktiga och väljer jag ett vinpaket till maten så får jag hela deras kunskap i glaset till respektive rätt.
Jag har ätit där tre gånger och minns fortfarande varje besök!
Bistron besöker jag varje gång jag är i Växjö. Jag har rest mycket och vågar jämföra restauranger; PM hamnar mycket högt på min lista över besökta restauranger i hela världen.
Hotellet är också bra men det är restaurangen som är sensationell. Jag skulle inte bli förvånad om PM får ytterligare en Michelinstjärna.
Bastard burgers har nog bästa burgarna i växjö, de har den goda smash stilen på dem och skönt häng. Visst Butcher burgers är bra men de klår inte bastard burgers...Möjligen i pommes väg då bastard envisas med crinkle fucking cut fries som är barnpommes.