2022-05-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, det er mulig.
De detaljene i trusselbrevet der motparten instruerer om hvordan Monerohandlelen skal gjennomføres, gir jo et inntrykk av en ekte motpart som tilsynelatende ønsker å bli rik. Men de detaljene kan jo selvfølgelig være villeding.

Dette med at motparten maser i brevet om ny pc og skriver "Mange virus i PC vill stjela Monero", kan kanskje tyde på at motparten ikke har nok kunnskap om dette? Men det kan også være villeding, for å skape et inntrykk av at motparten er en amatør.

Dere som har god greie på Monero m.m.: Det hadde vært fint med en gjennomgang av alle detaljer i trusselbrevet og deres meninger om hva de enkelte detaljene tilsynelatende gir inntrykk av, og hva helhetsinntrykket dere sitter igjen med er etter å ha gått gjennom alle detaljer.

Hele trusselbrevet finnes her: https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-24 kl. 10:53.
Citera
2022-05-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hopp i trappen var bare ment som et eksempel på hva som kan ha skjedd med telefonen.

Problemstillingen er hvorfor den har vært i bevegelse mens anropene forble ubesvart og hvorfor perioden dette skjedde er så lang.

At telefonen er i bevegelse uten at AEH svarer tror jeg er fordi gjerningsmannen holder den mens han beveger seg på åstedet.

At det tar så lang tid tror jeg kommer av at de har folk på utsiden som overvåker og at GM inne venter på klarsignal.
Eller at han/de kom til fots og venter på transport
Det tror jeg at du kan ha rett i. Bil over plen (med eller uten hettemannen), kan kanskje ha vært transporten som GM i huset ventet på.
Citera
2022-05-24, 11:00
Medlem
27.05.2021. Ifølge Rogstad kan det finnes håp i at det er brukt Dash.
– Det bygger på den samme teknologien som Bitcoin, noe som innebærer at det er mindre anonymt enn Monero. Jo flere tekniske elementer som er brukt, jo større muligheten for at de som står bak har gjort en feil.
https://www.tv2.no/a/14021479/
Citera
2022-05-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Til Havhest(de andre på fb har forstått):

"55 Amun Ra Facts: Know About The Ancient Egyptian God"

https://kidadl.com/fun-facts/amun-ra-facts-know-about-the-ancient-egyptian-god
LH 07 har nok forstått det meste...
Citera
2022-05-24, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
At innkjøpene ble foretatt på billigkjede-butikker, kan være villeding for å gi inntrykk av at GM har veldig lite penger.

Du mener da at GM har veldig mye penger, siden han vil villede....
Citera
2022-05-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Du mener da at GM har veldig mye penger, siden han vil villede....
Jeg mener ikke at GM/trusselbrevforfatteren har veldig mye penger, men at det kan være slik at han har veldig mye penger og forsøker å villede oss til å tro noe annet
Citera
2022-05-24, 11:48
Medlem
Fra trusselbrevet:
"Det er viktig du sier till oss om du vill betala eller nei". (nei betyr vel i denne sammenhengen ikke?)

Men ingen av kodene har meldingen Jeg vil ikke betale...
Citera
2022-05-24, 11:53
Medlem
Citat:
Og kanskje GM kjørte el-bil, og bilkjøring to ganger på gangveien skyldtes at GM på første kjøretur fant ut at han hadde for lite strøm og måtte hjem og lade (eller kjørte til nærmeste hurtiglading?) og han kom deretter tilbake etter 1 time?
Kanskje GM var innom den samme bensinstasjonen som TH møtte politiet på?
Ble ansatte på den bensinstasjonen eventuelt avhørt, i tilfelle de hadde lagt merke til noe den morgenen/dagen?
Når du nevner bensinstasjonen og samtidig vil høre alle mulige hypoteser i saken. Har du hørt denne ? AEH var i bagasjerommet da TH møtte politiet på bensinstasjonen, men politiet glemte å sjekke bagasjerommet.
Citera
2022-05-24, 11:53
Medlem
Mycket märkligt att det bara är nettavisen som media som har omtalat den silvergråa tejprullen. Har den norska median svårt att förklara eller ville de inte att det skulle komma ut för mycket om den i median?
Citera
2022-05-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Når du nevner bensinstasjonen og samtidig vil høre alle mulige hypoteser i saken. Har du hørt denne ? AEH var i bagasjerommet da TH møtte politiet på bensinstasjonen, men politiet glemte å sjekke bagasjerommet.
Huff, ja jeg leste det for en tid tilbake i tråden. Hvordan tenkte vedkommende at videre frakting skulle ha foregått? TH og to av barna ble vel innlosjert på hotell samme kveld etter å ha hatt lange samtaler med politiet?
Citera
2022-05-24, 11:58
Medlem
Citat:
Fra trusselbrevet:
"Det er viktig du sier till oss om du vill betala eller nei". (nei betyr vel i denne sammenhengen ikke?)

Men ingen av kodene har meldingen Jeg vil ikke betale...
Den var faktisk god
Citera
2022-05-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Den var faktisk god
Jeg begynner å lure på om brevet ble skrevet under ruspåvirkning el.l. og/eller at forfatteren har vært helt alene om skrivingen og at han derfor ikke hadde fått innspill og viktige korrigeringer fra andre før han anså brevet som ferdigskrevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in