2020-07-04, 01:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har til gode og se noen sannsynliggjøre at TH er GM på åstedet.

Om GM er bakmann som en del er sykelig opptatt av her nevner ikke innlegget mitt noe om, så du kan fint benytte det til dine virkelighetsfjerne teorier

Nå er jeg spent på hva som er mine "virkelighetsfjerne teorier".
Citera
2020-07-04, 01:26
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Mobilen har vært i bevegelse samtidig med at anrop ikke har blitt besvart. Det tolker jeg til at GM har beveget på telefonen mens AEH har vært indisponibel. Hun ville vel ha svart på anropene.

Det kan være at GM har plukket opp mobilen fra bordet og båret den rundt i huset under operasjonen for å se hvem som ringte for og få et inntrykk av om de var oppdaget.
Han legger tilbake telefonen men på feil side noe som gjør at TH overser den når han kommer hjem.

Fallet kan være et hopp ned trappen.
Politiet mener at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen. da har de helt sikkert flere spor som peker i den retningen. Både bevegelser av telefonen, sammenfallende DNA funn, og sikkert andre ting som ikke er informert om ennå. Synes det blir unødig kompliserende å spekulere i at noen har hoppet ned trappen.
Citera
2020-07-04, 01:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Her blåste politiet saken umiddelbart ved å møte opp i uniform.
Hvis dette har vært en reell kidnapping så har nok gjerningsmennene overvåket TH og sett at han møtte politiet.
Derfor også fravær av kommunikasjon
Oppsettet med kryptovaluta umuliggjorde overføring av livsbevis.
Kidnapparna har nog lämnat kvar nån kamera, skulle gissa på granntomten, det vita huset.
Citera
2020-07-04, 01:27
Medlem
Ett menneske tåler mye. Jeg tror at hvis det finnes bevis for at noen er drept eller har omkommet på ett åsted(det være seg kidnappingsåsted eller drapsåsted), er det lite sannsynlig at offer har omkommet uten at det er utøvd dødelig vold. Eneste alternativet til død slik jeg ser det,må være at offer har fått ett illebefinnende, eksempelvis infarkt etc. Fall, ulykke, uhell ved bortføring er lite sannsynlig....min teori.
Senast redigerad av 124025 2020-07-04 kl. 01:30.
Citera
2020-07-04, 01:29
Medlem
Jeg blir så usikker, haha!
Har trodd det var TH hele tiden.
Men nå tror jeg på kid.teorien. Klarer ikke å se at TH har dratt hjem for å drpe henne, eller at han la en slik elendig plan. Jeg tror virkelig ikke at denne saken vil la seg løse med mindre noen står frem- og det skjer vel aldri. Æsj
Citera
2020-07-04, 01:33
Medlem
Nottelitens avatar
det er ikke sjangs at kidnappere har hatt overvåking av huset og planlakt en kidnapping i lang tid som har gått så dritt, 10-15 mill, når de kunne komunisert på tor-mail og fått 10mill €...
de penga er nok en del av pensjonsfondet til TH...
Citera
2020-07-04, 01:34
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 124025
Ett menneske tåler mye. Jeg tror at hvis det finnes bevis for at noen er drept eller har omkommet på ett åsted(det være seg kidnappingsåsted eller drapsåsted), er det lite sannsynlig at offer har omkommet uten at det er utøvd dødelig vold. Eneste alternativet til død slik jeg ser det,må være at offer har fått ett illebefinnende, eksempelvis infarkt etc. Fall, ulykke, uhell ved bortføring er lite sannsynlig....min teori.
Riktig. Her har vi et åssted som ikke umiddelbart framstår som et drapsåssted. Ettersom politiet trodde på kidnapping de første dagene. Det har kanskje vært et fall som startet drapshandlingen, men dødsårsaken kan være kvelning. Derav slepespor, og evnt behov for avkledning av offerets tilsølte klær.
Citera
2020-07-04, 01:36
Medlem
Citat:
Her blåste politiet saken umiddelbart ved å møte opp i uniform.
Hvis dette har vært en reell kidnapping så har nok gjerningsmennene overvåket TH og sett at han møtte politiet.
Derfor også fravær av kommunikasjon
Oppsettet med kryptovaluta umuliggjorde overføring av livsbevis.

Tja. Tror du det har dukket opp en Luemann, eller Telefonmann, eller Hettemann på overvåkningskameraer i nærheten av bensinstasjonen da?
Citera
2020-07-04, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tja. Tror du det har dukket opp en Luemann, eller Telefonmann, eller Hettemann på overvåkningskameraer i nærheten av bensinstasjonen da?
Motparten har vel i så fall overvåket på andre måter enn å ha personer gående rundt bensinstasjonen.
Citera
2020-07-04, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Motparten har vel i så fall overvåket på andre måter enn å ha personer gående rundt bensinstasjonen.

Hvordan da mener du?

Litt mer konkret, please.
Citera
2020-07-04, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Politiet mener at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen. da har de helt sikkert flere spor som peker i den retningen. Både bevegelser av telefonen, sammenfallende DNA funn, og sikkert andre ting som ikke er informert om ennå. Synes det blir unødig kompliserende å spekulere i at noen har hoppet ned trappen.
Hopp i trappen var bare ment som et eksempel på hva som kan ha skjedd med telefonen.

Problemstillingen er hvorfor den har vært i bevegelse mens anropene forble ubesvart og hvorfor perioden dette skjedde er så lang.

At telefonen er i bevegelse uten at AEH svarer tror jeg er fordi gjerningsmannen holder den mens han beveger seg på åstedet.

At det tar så lang tid tror jeg kommer av at de har folk på utsiden som overvåker og at GM inne venter på klarsignal.
Eller at han/de kom til fots og venter på transport
Citera
2020-07-04, 01:47
Medlem
Tom Hagen har sagt at han opplevde det som ubehagelig å stå sammen med uniformert politi på den åpne plassen. Han har forklart at han var redd for å bli gjenkjent av potensielle gjerningspersoner.

70-åringen har beskrevet at politiet snakket høylytt i telefonen. Han tror at folk må ha hørt at de sa noe om at han var en av områdets rikeste menn, og at kona hans var kidnappet.

https://www.tv2.no/spesialer/longread/lorenskog-saken

Hva tenkte de politimennene på når de oppførte seg slik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in