Citat:
Ursprungligen postat av
Smnr03
Jag förstår vad du menar, men jag kan inte se att jag varit kontrollerande. Jag har enbart peppat i att han ska göra saker han gillar, helt enkelt för jag velat att han ska va lycklig och ha en meningsfull fritid. Jag har aldrig haft några onda avsikter med det eller velat styra på något sätt. Så här i efterhand grundar sig nog mycket viljan i att fly i att jag som älskar närhet velat ha mycket kroppskontakt medan han är en som hellre isolerar sig. Han har nog ställt upp ganska många gånger när han egentligen inte velat, och det som gör mest ont i mig i det hela är ju att han aldrig sagt någonting och att han aldrig gett mig chansen att förstå vad han behöver.
Få människor har onda avsikter, så det tror jag inte alls att du haft. Men ibland ställer vi till det, för att vi tror att andra behöver samma saker som vi själva gör. Tyckte inte att han att det var "meningsfullt" att gå i skogen?
Jag känner igen mig mycket i hans beteende, och jag kan säga att det är svårare än man tror att dra sig undan när man behöver det. Säger man "Nu behöver jag vara ifred en stund", så sabbar man själva idén om att dra sig undan, för står den andra liksom och väntar på att man ska bli klar med att vara ifred.
Vill vara tydlig med att jag inte försöker framställa dig som skurken i det här dramat. Det där med tjejen på jobbet är ju en riktig asshole-grej att berätta. Varför gjorde han ens det?