Citat:
MP är nog inte ens kvar efter valet. Och liberalerna är ju redan så gott som utraderade. Kommer säkert att finnas kvar några kommunplatser, men det lär också bli det sista vi kommer att behöva se av dem. Funkade inte med deras kongolesiska-burundiska-svenska-norska-flykting som partiledare. Kanske är det så att vissa blir proffsflyktingar. Och att ett helt skitnödigt och onödigt parti tycker att en kongolesiska är det häftigaste som har hänt dem. I svensk politik.
Blir det begravning för L? Jag vill gärna gå. Jag kommer att vara stillsam.
Blir det begravning för L? Jag vill gärna gå. Jag kommer att vara stillsam.
Nåväl nog klarar sig alltid mp kvar. Kanske man ska gå från mittenfingret till en mycket oväntad stödröst där. Sedan kan man köpa sig en gammal V70 som en bekant mp:are gjorde. Inga frågor ställda där.
Strunt i negressen med de välsvarvade benen. Johan Pehrsson är väl en redig karl. Ser ut att vara förtjust i ett glas rödvin då och då. Om han håller en rak kurs kan de klara sig över spärren. Han får visa sig från sin avslappnade och lite roliga sida.
Fördelen med L historiskt sett är att de har förutsett en rad samhällsproblem. Bland annat invandringen, energifrågan, försvaret och skolan. Sen har de inte lyckats lösa dem men åtminstone sett delar av verkligheten. De bör lyfta att Barsebäck ska startas upp, att försvaret ska upp till 3 procent av BNP.
Om L misslyckas med att övertyga tillräckligt många väljare går det att se begravningen på deras valvaka.