2022-05-23, 12:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Flashback-favoriten Osaka frsvann direkt mot Anisimova, s det r vl bara att gratulera henne till att hon slipper g p fler presskonferenser
2022-05-23, 13:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Som andra redan konstaterat s har Djokovic ftt en riktigt bra lottning. Precis lagom upptrappning i form av Nishioka, Molcan/Coria och Bedene/Cuevas innan han tar sig an Dimitrov i fjrde omgngen (som kommer att bjuda motstnd men vika ner sig). Nr det r dags fr Nadal i kvarten kommer han att vara redo (om Nadal klarar av Auger-Aliassime, vill sga - fr ven om kanadensaren lg under med 0-2 i set i gr mot en kvalperuan s kan han verraska hr).

Medvedev har som vanligt dragit nitlotten; Bagnis, Djere, Kecmanovic r en stentuff inledning, och jag tror inte att han kommer lngre n s. Annars ser ju nedersta fjrdedelen rtt svag ut, med Sinner och Rublev som favoriter till att knipa en semifinalplats. Hr hittar vi ocks ett exempel p skyddad ranking-fenomenet i form av 33-rige ungraren Attila Balasz, en total nobody fr mig som tydligen var rankad 76 fre pandemin (262 nu) och alltjmt lever p det.
2022-05-23, 13:15
RG har brjat med Renault-reklam (r det vl?), p ntet. Rtt sker p att det r frsta gngen. Frra ret var det RG-loggan, och ret innan tror jag inte det var nnting.

Joinar drmed AO (KIA) och USO (Mercedes, Chase(?)) som ocks kr med reklam dr. Wimbledon r nu enda GS som har helt cleant nt. Tror detta brjade runt 2002 - d krde tminstone AO med KIA och USO med nt annat skit.
2022-05-23, 18:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Osaka gr verkligen allt hon kan fr att plocka ytterligare popularitetspong. Inga andra pong, dock.

Citat:
Naomi Osaka kan nobba Wimbledon

Den fre detta vrldsettan Naomi Osaka kte ut redan i frsta omgngen av Franska ppna. Amanda Anisimova blev fr svr, och vann i tv raka set.

Efter matchen avsljade Osaka att hon troligtvis str ver nsta Grand Slam-tunrering. Anledningen r att turneringen inte kommer att ge ngra rankingpong, p grund av Wimbledons beslut att stoppa ryska spelare.

-Det gr att det knns som en trning. Jag vet att det inte r sant, men... Nr jag tnker att ngot r som en trning kan jag inte g in med 100 %.
(SVT Text)
2022-05-23, 18:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Aprop damturneringen s frsvann ven fjolrsvinnaren Krejcikova direkt mot unga fransyskan Parry. verraskande, visst, men tjeckiskan har inte spelat sen i februari p grund av en armbgsskada och sgs knappast som nn favorit till slutsegern i r, vrldstva till trots.

Vad ska hindra Swiatek frn att ta sin andra triumf p Roland Garros? Inget annat n en skada, tror jag. 6-2 6-0 i dagens frsta match p centercourten mot ukrainskan Tsurenko.
2022-05-23, 19:12
Medlem
Ymer dy tar 1:a enkelt med god hjlp av aussien Duckworth
2022-05-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Ymer dy tar 1:a enkelt med god hjlp av aussien Duckworth
ven 2:a men aussien missar allt mindre s det kan bli en lng match
2022-05-23, 20:06
Medlem
Duckworth ser ut som en tvillingbrorsa till del lille argentinaren Schwartsman eller hur han stavar det men lika r dom
2022-05-23, 20:24
Medlem
M. Ymer ltt vidare 3-0
2022-05-23, 20:40
Medlem
D var rets Franska ppna ver fr min del. Rebecca tvingas dra sig ur.

https://www.instagram.com/p/Cd6GUuRg67-/
2022-05-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
D var rets Franska ppna ver fr min del. Rebecca tvingas dra sig ur.

https://www.instagram.com/p/Cd6GUuRg67-/

Extra surt att det r en ryska som fr gratis avancemang
2022-05-23, 21:32
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hr hittar vi ocks ett exempel p skyddad ranking-fenomenet i form av 33-rige ungraren Attila Balasz, en total nobody fr mig som tydligen var rankad 76 fre pandemin (262 nu) och alltjmt lever p det.

Balasz har spelat nu. Han mtte Marin Cilic och tog tre game (0-6 1-6 2-6) p en timme och 29 minuter. Det blir lite ljligt, faktiskt, och inte srskilt rttvist alls (vilket skert var ett argument fr skyddad ranking). De borde vara tvungna att kvalificera sig p nt stt, eller tminstone bevisa att de r fit for fight. Jag menar, den hr ungraren hade inte spelat en enda match p ATP-touren i r nr han fick kliva in p Roland Garros och lmnade med ca 650 000 kr i fickan.
Senast redigerad av ingetbranick 2022-05-23 kl. 21:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in