Tjenar,
Vill tipsa om ett snacks jag "uppfann" inför förra vandringen längs skåneleden.
Jordnötter och russin. Blanda ihop det och kör ner i en påse. Sältan och sötman är så jäkla fint tillsammans.
Perfekt att ta några nävar när man sätter sig ner och pausar.
Kroppen får tillbaka lite salt och man får välbehövlig energi och fett från nötterna och russinen.
För att få en bra ratio brukar jag blanda 1kg salta jordnötter (ta billigast möjliga, ICA basic funkar) med 500gr russin.
Kan varmt rekommenderas.
Samt ett eller ett par rör Resorb är gött att ha med också.
Brorsan som jag vandrade skåneleden med älskade nötblandningen.
Resorben är bra om man gått långt och svettats mycket. Kanske inte det TS skulle göra men ändå bra att ha med. Har väldigt lätt att få krampdrag själv om man förlorat mkt salt. Ta en resorb så börjar man må bättre inom minuter.
Vore skoj med en update hur det gick
Sen undrar jag lite hur TS från början hade tänkt lösa 1-2 månaders matförråd med kylväska och fan och hans moster till fots

plus sovgrejer + tält OCH kamin, koppla en husvagn bak i byxorna och dra efter sig eller?
Skämt åsido. Ska man vara ute så länge får man nog kunna ta sig ut med bil och proviantera med jämna mellanrum.
Bästa är alltid att ge sig ut på en provrunda på ett par dagar först.
Man lär sig vad man behöver och vad man kan lämna hemma, samt hur mycket plats saker tar och vad det väger.
En sak till: Glöm ALDRIG förbandslåda. I bästa fall ligger den bara där men om olyckan är framme kan det rädda livet.
Det är när man är trött, hungrig och frusen som man gör misstag och olyckor kan ske.