2022-05-23, 17:13
Bannlyst
Verkar som att erdogan har dödats och många kurder lär vara nu glada för det:

Citat:
Den turkiska underrättelsetjänsten (MİT) har neutraliserat Erdogan.

"Erdogan, med kodnamnet 'Ahmet Rubar', neutraliserades i Makhmur den 21 maj med en operation utförd av MİT", rapporterade byrån den 23 maj.

https://www.hurriyetdailynews.com/one-of-pkks-leaders-in-iraq-neutralized-by-mit-174009
Citera
2022-05-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Igen, vad har detta med det jag sa att göra? om du går igenom min historik och mina tidigare inlägg så ser du själv att jag skrivit om detta. detta har fortfarande inget med det vi diskuterade att göra. Vi pratade om statlig och systematisk diskriminering samt individuel diskriminering emot kurder i turkiet, du bad mig visa några exempel, jag gjorde det och du tar upp massor av hedersmord för att försöka dumförklara mig. visar ju bara på vilken sorts efterbliven människa du är

Poängen med det är att jag inte förstår hur man kan anklaga andra länder för förtryck och terrorisera dessa när man själv är den största förtryckaren.
Citera
2022-05-23, 17:52
Medlem
Citat:
Vad har detta med diskrimination emot kurder att göra? Håller verkligen med om att mycket behöver förändras därför föredrar jag pkk och ypgs ideologier som är inriktiade på jämnlikhet mellan könen och är inte religöst riktade. Du försöker bara byta ämne nu för att du vet själv att kurder blir diskriminerade emot i Turkiet. Om du inte har något vettigt svar skriv inte då

Min andra poäng är också att så klart sånt här förekommer, och jag stödjer så klart inte våldtäkter eller förtryck mot kurder, men du visade en massa länkar till turkiska individer som våldtagit eller dödat kurder. Båda lägren håller på med sånt, och det är lika fel när båda gör det.
Citera
2022-05-23, 18:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
CHP är det största opposition paritet i turkiet aka ataturks parti, De kommer antagligen vinna valet nästa år emot erdogans parti AKP.

BDP är ett kurdiskt parti som gjordes olagligt för väldigt längesen i turkiet
Oj då, och Ann Linde kallar dessa båda partier (CHP & BDP) för våra partier mycket märkligt
Citera
2022-05-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj då, och Ann Linde kallar dessa båda partier (CHP & BDP) för våra partier mycket märkligt
Båda partierna är ju emot Erdogan och verkar faktiskt ha funkat rätt så bra hittils iaf. Exempelvis så har CHP hävdat att de ska släppa ut Demirtas HDP (tidigare BDPs) parti ledare som har suttit i fängelse nu i 6 år utan att ha blivit dömd för någonting. CHP har tidigare inte varit jätte fredligt emot kurder men verkar som de vill adoptera de kurdiska rösterna ifrån AKP och HDP. Partiledaren förövrigt i CHP är också kurd så de kan ju ha lite med det att göra men tror inte det eftersom han aldrig kommit ut och erkänt att han faktiskt är kurd och även bytt sitt efternamn innan
Citera
2022-05-23, 18:46
Medlem
neiges avatar
Hur är PKK terrorister när de skjuter mot beväpnade militärer? Det är vanligt krig.
Citera
2022-05-23, 18:54
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttLiggMedLars
Turkiet kanske drar ut på det och inväntar valet i Sverige i september.
Det är ju möjligt att Sverige har en ny regering om bara lite drygt 3,5 månader och nya ministrar med en helt annan hållning än Linde,Andersson och Hultan.
Ja antagligen blir det så och då lär ju NATO ändå bli en valfråga.
Citera
2022-05-23, 19:17
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Aftonbladet skriver:
Nato-topp: Tror på snabb Turkietlösning

Nato-topparna i Bryssel tror att det går att hitta en lösning på Turkiets invändningar mot et svenskt och finländskt medlemskap, rapporterar VG.

– Jag tror att vi kommer hitta en snabb överenskommelse om att inkludera Sverige och Finland i Nato, säger stabschefen Stian Jenssen enligt tidningen.
Ännu en norrman som uttalar sig. Inkluderar Nato över huvud taget Turkiet i sina diskussioner?

Ytterligare en Stoltenbergare.

Dessa jävla norrbaggar. Fördomarna passar in bra på hur tomt det är mellan öronen på dem.

Norge utan olja och gas skulle se ut som Polen idag. Dom verkar verkligen ligga på den nivån.
Citera
2022-05-23, 19:19
Medlem
Hoppas dem accepterar Turkiets krav!
S kommer få stora siffror igen, kommer ta röster från alla partier.
Citera
2022-05-23, 19:21
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttLiggMedLars
Turkiet kanske drar ut på det och inväntar valet i Sverige i september.
Det är ju möjligt att Sverige har en ny regering om bara lite drygt 3,5 månader och nya ministrar med en helt annan hållning än Linde,Andersson och Hultan.

Vad menar du skulle förändra med ett regeringsskifte i Sverige?

L och KD har redan uttalat sig att de under inga omständigheter tänker gå Turkiets krav till mötes.

Borgarna vill både ha kakan och äta den. Att den ekvationen inte går ihop verkar de själva inte riktigt förstå.
Citera
2022-05-23, 19:24
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad menar du skulle förändra med ett regeringsskifte i Sverige?

L och KD har redan uttalat sig att de under inga omständigheter tänker gå Turkiets krav till mötes.

Borgarna vill både ha kakan och äta den. Att den ekvationen inte går ihop verkar de själva inte riktigt förstå.
Både L och KD är irreleventa i denna ekvation. Frågan är vad som är bäst för svenskarna och då måste vi dessvärre gå turkarna tillmötes.
Resten av världen lever dessvärre inte i samma sagovärld som våra så kallade "folkvalda".
Vi får kasta ut alla ut alla ovälkomna kurder. De har ingenting att göra här på våra nordliga breddgrader,
Ut med Özz och resten!
Senast redigerad av Rimbert 2022-05-23 kl. 19:28.
Citera
2022-05-23, 19:27
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Både L och KD är irreleventa i denna i denna ekvation. Frågan är vad som är bäst för svenskarna och då måste vi dessvärre gå turkarna tillmötes.
Resten av världen lever dessvärre inte i samma sagovärld som våra så kallade "folkvalda".

Min poäng är att inget kommer att förändras med ett eventuellt regeringsskifte. Det är bara ren copium att tro så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in