2022-05-23, 19:32
Medlem
Vi lever i demokratiska länder. Accepterar ni inte Turkiets krav är det ert demokratiska val, samma som det är Turkiets val och släppa in er i NATO.
NATO är en försvarsallians, har ingenting med politiska åsikter att göra.
Vore väl idiotiskt att ett land släpper in någon i en försvarallians som finansierar och ger vapen till din fiende?
Speciellt när fienden är nära och har varit finansierad och stöd av Sovjet/Ryssland för att destabilisera ditt land.
#NoNATOforyou
Citera
2022-05-23, 19:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ytterligare en Stoltenbergare.

Dessa jävla norrbaggar. Fördomarna passar in bra på hur tomt det är mellan öronen på dem.

Norge utan olja och gas skulle se ut som Polen idag. Dom verkar verkligen ligga på den nivån.
Vet inte om det är något slags vrickat smooth talk för att inte oroa svenskarna eller om de faktiskt har noll koll...
Citera
2022-05-23, 20:35
Medlem
Yaskos avatar
Kommer signaler om att Turkiet inleder operationer mot Socialdemokraternas allierade Syriska PKK snart. Troligen Tal Rifat fickan.
Citera
2022-05-23, 20:51
Bannlyst
Citat:
Vad menar du skulle förändra med ett regeringsskifte i Sverige?

L och KD har redan uttalat sig att de under inga omständigheter tänker gå Turkiets krav till mötes.

Borgarna vill både ha kakan och äta den. Att den ekvationen inte går ihop verkar de själva inte riktigt förstå.

Jag tror inte att L och KD någonsin skulle sponsra miljarder kronor av skattebetalarnas pengar och skicka vapenleveranser till organisationer som är listade som terrorgrupper som Socialdemokraterna gjorde för att då kunna äta kakan och behålla kakan.
Citera
2022-05-23, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kommer signaler om att Turkiet inleder operationer mot Socialdemokraternas allierade Syriska PKK snart. Troligen Tal Rifat fickan.

Hoppas de turkiska väpnade styrkorna hittar socialdemokraternas vapenarsenal och visar det i media för hela världen.
Citera
2022-05-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ytterligare en Stoltenbergare.

Dessa jävla norrbaggar. Fördomarna passar in bra på hur tomt det är mellan öronen på dem.

Norge utan olja och gas skulle se ut som Polen idag. Dom verkar verkligen ligga på den nivån.
Det är sant att utan oljan och gasen från Nordsjön hade Norge de senaste femtio åren varit Nordens fattigaste land. Oljan har haft en enorm inverkan på deras ekonomi.
Citera
2022-05-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är sant att utan oljan och gasen från Nordsjön hade Norge de senaste femtio åren varit Nordens fattigaste land. Oljan har haft en enorm inverkan på deras ekonomi.

Om jag inte hade ärvt alla mina miljoner från min farfar hade jag varit superfattig. Mina farfarsmiljoner har haft en enorm inverkan på min ekonomi.

Eller är det kanske så att Sverige hade varit Nordens rikaste land utan mångmiljoninvällning av parasiter, kriminella, lågbegåvade och skalliga afghaner som tillåtits lajva barn för ett antal miljarder?

Helt utan olja. Bara genom att förvalta våra egna skattepengar och vår egen befolkning.
Citera
2022-05-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kommer ej hända utan ryssland och USAs tillåtande.
Citera
2022-05-23, 21:23
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03

Ryssland lämnar området. Tal Rifat under rysk kontroll annars.
Citera
2022-05-23, 22:20
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Jag tror inte att L och KD någonsin skulle sponsra miljarder kronor av skattebetalarnas pengar och skicka vapenleveranser till organisationer som är listade som terrorgrupper som Socialdemokraterna gjorde för att då kunna äta kakan och behålla kakan.

Fast då tror du ju fel.

De motiverar det med att kurderna slogs mot ISIS. I synnerhet vad gäller YPG.

Citat:
Han konstaterar att Sverige har ungefär samma inställning som övriga Nato-länder i frågorna om vapenembargo och kurdiska YPG, som Turkiet stämplar som en terrororganisation.

YPG är en väpnad gren av det kurdiska partiet PYD (Demokratiska unionspartiet). Turkiet betraktar YPG som likvärdigt med den kurdiska gerillaorganisationen PKK, som är terrorstämplad av Turkiet, USA och EU – och således också Sverige.

– Jag kan inte se att Sverige skulle behöva backa i något av de här två hänseendena, säger Allan Widman.

Mikael Oscarsson, försvars- och utrikespolitisk talesperson för Kristdemokraterna (KD), är inne på samma spår.

– Det är tydligt att Turkiet söker uppmärksamhet men att det i första hand är Amerika som sannolikt är de som sköter förhandlingarna med Turkiet och kan klara ut det.

– De svenska ståndpunkterna i sammanhanget är inte unika. Att YPG var med och slogs mot IS är kända fakta.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/l-och-kd-sverige-ska-inte-backa-f%C3%B6r-turkiet-1.73059515

Borgarna är beredda att finansiera pedofil-nazist-knarklangande-våldtäktsmän, så länge de stred mot ISIS.
Citera
2022-05-23, 22:45
Medlem
Ramsviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Hur vet du det?
Kanske han redan fått något i byte från Ryssland? Det där med att Sverige huserar PKK ser jag bara som ett svepskäl.

Hur som helst skulle jag tycka det vore hysteriskt roligt om Turkiet säger nej till Sverige.
att göra en stor affär av Nato utan att förankra stöd från samtliga medlemmar är så väldigt dumt. Det är väl därför vi har diplomater i andra länder?

Hur jag vet det? Genom att läsa en stor dagstidning (inte DN) varje dag och lyssna på radio. Utöver kurd-frågorna är Ankara sura på USA för att de bara fick köpa det näst bästa stridsflygplanet.
Citera
2022-05-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03

Ryssland kommer tillåta det och USA kommer inte lägga sig i som de inte lägger sig i Sverige och Turkiets konflikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in