Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Det är sant att utan oljan och gasen från Nordsjön hade Norge de senaste femtio åren varit Nordens fattigaste land. Oljan har haft en enorm inverkan på deras ekonomi.
Om jag inte hade ärvt alla mina miljoner från min farfar hade jag varit superfattig. Mina farfarsmiljoner har haft en enorm inverkan på min ekonomi.
Eller är det kanske så att Sverige hade varit Nordens rikaste land utan mångmiljoninvällning av parasiter, kriminella, lågbegåvade och skalliga afghaner som tillåtits lajva barn för ett antal miljarder?
Helt utan olja. Bara genom att förvalta våra egna skattepengar och vår egen befolkning.