Ytterligare ett exempel på de enorma förlusterna Ukraina tar. Förluster som det talas väldigt tyst om. Tanken är ju som jag säger gång på gång att utnyttja ukrainarna som kanonmat för att blöda ryssen. Otroligt cyniskt och tragiskt det som pågår. Jag blir glad varje gång jag ser ukrainska krigsfångar för då vet jag att några ukrainska soldater kommer klara sig levande från den här massakern. https://t.me/Slavyangrad/1069
De rapporter som kommer in delar inte din optimism.
“Amnesty International has documented summary killings of captives by Russia-backed separatist forces in eastern Ukraine, as well as the extrajudicial executions of Ukrainian civilians by Russian forces in recent weeks.
Det rullar allt snabbare för ryssen nu. Vi ser klara sprickor i det ukrainska försvaret.
Hur kommer det sig att ni jublar när Wagner=NAZISTER påstår att dom gjort framgång?
Fortfarande krigar dom för pisslandet Ryssland.
Är väldigt intresserad av att höra hur ni kan försvara Nazister med det hatet ni har mot Nazister.
Sjukt är vad det är!
Hur kommer det sig att ni jublar när Wagner=NAZISTER påstår att dom gjort framgång?
Fortfarande krigar dom för pisslandet Ryssland.
Är väldigt intresserad av att höra hur ni kan försvara Nazister med det hatet ni har mot Nazister.
Sjukt är vad det är!
Rysk diplomat tar bladet från munnen och avgår från delegation i FN. Han skräder inte orden
Sanningen börjar äntligen gå upp för vissa ryssar.
"Det aggressiva krig som Putin riktat mot Ukraina, faktiskt mot hela västvärlden, utgör inte bara ett brott mot det ukrainska folket utan också, kanske, det värsta brottet mot det ryska folket, den fetstilta bokstaven Z kryssar över allt hopp för ett välmående och fritt samhälle i vårt land."
"Det handlar bara om krigshets, lögner och hat. Departementet tjänar bara fåtalets intressen och bidrar därmed till ytterligare isolering och förfall. Ryssland har inte längre några allierade." skriver han.
Precis det man anade men bra att det uttrycks offentligt. Heder åt Bondarev som vågar gå emot sitt imperietörstande hemland.
Tyvärr så kommer han troligen inom kort påträffas död efter att ha "begått självmord"
Boris Bondarev uppger också att han flera gånger kritiserat Rysslands invasion av Ukraina internt, men att han blivit ombedd att sluta med det. Han riktar hård kritik mot den ryske utrikesministern Lavrov och det ryska utrikesdepartementet, som han menar inte längre ägnar sig åt diplomati.
Ytterligare ett exempel på de enorma förlusterna Ukraina tar. Förluster som det talas väldigt tyst om. Tanken är ju som jag säger gång på gång att utnyttja ukrainarna som kanonmat för att blöda ryssen. Otroligt cyniskt och tragiskt det som pågår. Jag blir glad varje gång jag ser ukrainska krigsfångar för då vet jag att några ukrainska soldater kommer klara sig levande från den här massakern. https://t.me/Slavyangrad/1069
Fast det lyckas ju, ryssen blöder, riktigt ordentligt.
Så enligt ditt eget resonemang är ryssen korkad som lurats in i detta.
Fast det lyckas ju, ryssen blöder, riktigt ordentligt.
Så enligt ditt eget resonemang är ryssen korkad som lurats in i detta.
Ryssarna kommer gå vinnande ur det här. Ukraina kommer vara helt förstört på alla sätt. Även de som manar på Ukraina - USA, EU, globalisterna - kommer försvagas. Framtiden tillhör Ryssland oavsett, frågan är alltså hur många som ska behöva dö när slutresultatet ändå blir detsamma. Min åsikt är att så få som möjligt ska dö, globalisternas är att så många som möjligt ska dö.
Senast redigerad av baggebo1 2022-05-23 kl. 18:50.
Ja, bra idé.
De kan skriva ett avtal där Ryssland förbinder sig att respektera Ukrainas (nya) gränser. Men vänta nu...
Fanns det inte redan ett sådant?
Jaja denna gången kan man säkert lita på ryssen! Det går nog bra ska du se.