Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Bodil Bodil Bodil….kära vän. Nu visade du ditt rätta jag.
En erfarenhet jag har gjort med väldigt inåtvända osocialt krampaktiga personer, är att de när de väl öppnar sig och visar vilka de är, så visar det sig att de många gånger inte är särskilt trevliga eller ens sympatiska personer. Det är en lärdom jag dragit. Jag har varit som Hans, och väntat ut och trott på skygga människor och hoppats att de ska komma ur sitt skal. Men. När de gör de så är de såna som Bodil. Rätt genomruttna och illaluktande osympatiska elaka jävlar.
Det har tagit Bodil 40 år att komma på att hon stöter ifrån sig människor och att de tröttnat på henne när hon väl börjar öppna sig. Vi ska alltså korka upp champagneflaskan och heja på henne.
Sen blir hon missnöjd när Hans tar videon för precis vad den är, att Bodil har lärt sig nåt om sig själv som hon kan jobba med. Men det gillar inte Bodil. Antagligen för att sk experterna har höjt henne till skyarna för videon.
Så Bodil kör på i vanlig stil och stöter ifrån sig Hans genom att säga till honom i sängen att hon är mer olycklig med honom, än när hon är ensam.
Hans är ingen psykoterapeut som ska laga Bodil.
Det finns inget som kan laga Bodil. Jag tycker tom synd om den stackars hästen hon har, måtte han få en ny ägare snart.
Produktionen måste sålla bort såna här individer som Bodil, hon har inget i programmet att göra. Hans borde få en kompensation för vad de utsatt honom för.
Vilket makabert obehagligt avsnitt att titta på. Jag kan inte ens lyssna på de sk experterna längre, utan snabbspolar.
Det där var taskigt tycker jag.
Problemet är väl snarare att folk tror att "blyg" och "snäll" är samma sak. Som blyg kan man ju ha åsikter och erfarenheter som påverkar en också och behöva hänsyn till..
Alla har vi tråkiga erfarenheter som sätter käppar i hjulen. Bodil öppnar sitt hjärta - att hon har svårt att lita på personer i relationer - och blir kallade jättetaskiga saker av folk på nätforum och får höra från från sin partner att hon bara ska "tänka" rätt. När hon säger att hon behöver mera tid.