2022-05-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Nä han drog för att han blev ledsen.
Har du ens sett avsnittet?

Exakt, tack.

Ingen skulle uppskatta att få Bodils skit kastat på sig flera gånger om under en sådan kort tid.
Jag skulle stuckit direkt om jag hade stött på hennes beteende. Och det är precis det hon vill också.
Hon blev mycket besvärad av terapeuten som försökte limma ihop det som hon själv försöker förstöra, det var uppenbart.
Citera
2022-05-23, 15:59
Medlem
Bodil Bodil Bodil….kära vän. Nu visade du ditt rätta jag.

En erfarenhet jag har gjort med väldigt inåtvända osocialt krampaktiga personer, är att de när de väl öppnar sig och visar vilka de är, så visar det sig att de många gånger inte är särskilt trevliga eller ens sympatiska personer. Det är en lärdom jag dragit. Jag har varit som Hans, och väntat ut och trott på skygga människor och hoppats att de ska komma ur sitt skal. Men. När de gör de så är de såna som Bodil. Rätt genomruttna och illaluktande osympatiska elaka jävlar.

Det har tagit Bodil 40 år att komma på att hon stöter ifrån sig människor och att de tröttnat på henne när hon väl börjar öppna sig. Vi ska alltså korka upp champagneflaskan och heja på henne.
Sen blir hon missnöjd när Hans tar videon för precis vad den är, att Bodil har lärt sig nåt om sig själv som hon kan jobba med. Men det gillar inte Bodil. Antagligen för att sk experterna har höjt henne till skyarna för videon.
Så Bodil kör på i vanlig stil och stöter ifrån sig Hans genom att säga till honom i sängen att hon är mer olycklig med honom, än när hon är ensam.

Hans är ingen psykoterapeut som ska laga Bodil.

Det finns inget som kan laga Bodil. Jag tycker tom synd om den stackars hästen hon har, måtte han få en ny ägare snart.

Produktionen måste sålla bort såna här individer som Bodil, hon har inget i programmet att göra. Hans borde få en kompensation för vad de utsatt honom för.

Vilket makabert obehagligt avsnitt att titta på. Jag kan inte ens lyssna på de sk experterna längre, utan snabbspolar.
Citera
2022-05-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

En erfarenhet jag har gjort med väldigt inåtvända osocialt krampaktiga personer, är att de när de väl öppnar sig och visar vilka de är, så visar det sig att de många gånger inte är särskilt trevliga eller ens sympatiska personer. Det är en lärdom jag dragit. Jag har varit som Hans, och väntat ut och trott på skygga människor och hoppats att de ska komma ur sitt skal. Men. När de gör de så är de såna som Bodil. Rätt genomruttna och illaluktande osympatiska elaka jävlar.

Det har tagit Bodil 40 år att komma på att hon stöter ifrån sig människor och att de tröttnat på henne när hon väl börjar öppna sig. Vi ska alltså korka upp champagneflaskan och heja på henne.
Sen blir hon missnöjd när Hans tar videon för precis vad den är, att Bodil har lärt sig nåt om sig själv som hon kan jobba med. Men det gillar inte Bodil. Antagligen för att sk experterna har höjt henne till skyarna för videon.
Så Bodil kör på i vanlig stil och stöter ifrån sig Hans genom att säga till honom i sängen att hon är mer olycklig med honom, än när hon är ensam.

Det finns inget som kan laga Bodil. Jag tycker tom synd om den stackars hästen hon har, måtte han få en ny ägare snart.

Produktionen måste sålla bort såna här individer som Bodil, hon har inget i programmet att göra. Hans borde få en kompensation för vad de utsatt honom för.

Vilket makabert obehagligt avsnitt att titta på. Jag kan inte ens lyssna på de sk experterna längre, utan snabbspolar.

Det där var taskigt tycker jag.

Problemet är väl snarare att folk tror att "blyg" och "snäll" är samma sak. Som blyg kan man ju ha åsikter och erfarenheter som påverkar en också och behöva hänsyn till..
Alla har vi tråkiga erfarenheter som sätter käppar i hjulen. Bodil öppnar sitt hjärta - att hon har svårt att lita på personer i relationer - och blir kallade jättetaskiga saker av folk på nätforum och får höra från från sin partner att hon bara ska "tänka" rätt. När hon säger att hon behöver mera tid.
Citera
2022-05-23, 16:29
Medlem
Bara jag som får känslan att få personer sökte till programmet så de tillsatte personer som egentligen inte är redo för en relation i TV eller är kompatibla? Tycker det är oetiskt att filma programmet då det får deltagarna att framstå i dålig dager då de egentligen bara skulle blivit matchade med en annan person/bearbeta tidigare trauma först.
Citera
2022-05-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Bara jag som får känslan att få personer sökte till programmet så de tillsatte personer som egentligen inte är redo för en relation i TV eller är kompatibla? Tycker det är oetiskt att filma programmet då det får deltagarna att framstå i dålig dager då de egentligen bara skulle blivit matchade med en annan person/bearbeta tidigare trauma först.

De sa i avsnitt 1 att det var rekord-många ansökande till denna säsong.
Håller med dig om att det är oetiskt, personerna de valt och även hur de låter saker fortgå.
Citera
2022-05-23, 17:52
Medlem
Citat:
Jag har varit som Hans, och väntat ut och trott på skygga människor och hoppats att de ska komma ur sitt skal. Men. När de gör de så är de såna som Bodil. Rätt genomruttna och illaluktande osympatiska elaka jävlar.

Smärtsam igenkänning. Varit där med. Både med förhållanden och med vänner .
Senast redigerad av tetetete 2022-05-23 kl. 17:57.
Citera
2022-05-23, 18:06
Avslutad
Både Bodil och Hans verkar väldigt känsliga för sin ålder.
Citera
2022-05-23, 18:40
Medlem
När Bodil visar videon går Hans in i PT-rollen. Låter som en lökig motivational pic typ. Det verkar vara hans försvarsmekanism.
Bodil verkar instabil för sin ålder. Hennes osäkerhet och brist på självkänsla växer väl bort med åldern för de flesta. Har också erfarenhet av sådana personer, och delar upplevelsen med andra skribenter Osympatiskt är milt beskrivet.

Angående Skaradiskussionen så beter sig HM-Jonas som den röda flagga han förvarnat för. Det var äkta för en gångs skull - skönt att slippa alla anglicismer och låtsasspråk.

Martin verkar å andra sidan förstått att han behöver odla sin image för att vårda sitt varumärke. Alkoholen dock fortfarande ständigt närvarande.
Senast redigerad av Joserodrigues 2022-05-23 kl. 18:45.
Citera
2022-05-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
De personer du beskriver kommer aldrig att söka till GVFÖ för de behöver inte hjälp av ett tv-program för hitta en relation. Därmed är de också antagligen för kloka för att vilja delta i GVFÖ.

Du kan ha rätt i det. Det blir lite moment 22. Men jag tror nog ändå att man fångar upp några nu när programmet säkerligen har fler ansökningar än när programmet började.
Citera
2022-05-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetetete
De sa i avsnitt 1 att det var rekord-många ansökande till denna säsong.
Håller med dig om att det är oetiskt, personerna de valt och även hur de låter saker fortgå.

Förra säsongen sa nån av terapeuterna att dom som är "klara" med sig själva kommer klara detta bäst.

Och så är det ju. Har man bearbetat sitt bagage, jobbat med sig själv osv så kommer man klara ett förhållande bättre.

Dock verkar ju sökande antingen ljuga om hur bra dom mår eller så kastar casting-teamet helt enkelt in lite ofärdiga individer för att höja dokusåpa-statusen
Citera
2022-05-23, 19:47
Medlem
Jag har funderat om när Märta och Axel valde lämna programmet att produktionen fick panik och kontakta Bodil igen...
Citera
2022-05-23, 19:50
Bannlyst
Citat:

Nej, men de missförstår varandra Hans och Bodil och det borde terapeuterna kunna hjälpa till med. Min tro är att Bodil menar att det är skört att vara tillsammans med någon och därför är hon olyckligare då. Love hurts, liksom. Säkrare att leva ensam, MEN hon har ju valt att försöka med Hans. Hon menar antagligen inte att hon går omkring och är olycklig på grund av Hans, bara att det gör så ont att försöka satsa på någon att hon inte är lycklig. Lite taffligt av teamet att inte kunna reda ut det bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in