Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Så Hans börjar tjura och vill dra efter första motgången... Suck. Detta tycker jag tyder på en känslomässig omognad som sannolikt bottnar i ett dåligt självförtroende och tillskillnad mot andra här i tråden så tror jag snarare att det är ut detta perspektiv man ska se Bodils agerande. De flesta kvinnor söker en trygg partner och jag tror att Bodil medvetet eller undermedvetet ville testa Hans genom att göra som hon gjorde och säga det hon sa och Hans reagerade genast känslomässigt på detta, på grund av dåligt självförtroende, och gjorde sig själv till martyren som enligt egen utsago lika gärna kunde dra än att stanna kvar och såra Bodil. Så osexigt, och det var just denna reaktion Bodil inte behövde från en partner, då hon ju själv är lite skör. Jag tror vi lugnt kan utgå ifrån att den här relationen är dödsdömd.
Ja, det bör betraktas som ett självskadebeteende att följa
"Gift vid första ögonkastet" 
Det ligger säkert något i att Bodil finner Hans brist på självkänsla som ett problem. Minns en bisarr scen där Hans raljerade om hur bra han är och att Bodil skulle vara glad som träffat honom. Det var som att han försökte övertyga sig själv.
Tror ändå i grunden att huvudproblemet är att de inte passar särskilt bra ihop egentligen. Bodil skulle passa mycket bättre med någon bohemisk och introvert person. Någon som Marcus Torgeby eller liknande. Hans skulle passa ihop med en vanlig och enkel storstadstjej.
Att para ihop Bodil och Hans för att de gillar träning är helt fel för att Bodil passar väldigt illa in i den communityn.
Sedan ska sägas att Hans gör helt rätt som går ifrån en relation där partnern på ett tidigt stadium säger att hon är lyckligare utan honom. Vore snarare ett tecken på ännu sämre självkänsla om han skulle nöja sig med en sådan kvinna.