2022-05-21, 21:05
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Och så skall det badas bastu...iförda badkläder!
Vad är det med folk?
I Sverige badar vi bastu nakna.
I sverige badar vi samkönad bastu naken (såtillvida man inte är familj)
Citera
2022-05-21, 21:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
På vilket sätt lever Bodil destruktivt?
Berättigad fråga, förvänta dig ett sexistiskt svar tillbaka

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
När en heterosexuell man ler på samma sätt som Jonas Gardell så beror det på att han har ett homosexuellt förhållningssätt till sex och romantik.
https://image.allas.se/sdl5jzlprttnoi-nh-358112.jpg?imageId=358112&x=12.050443717889&y=18.4 90345231129&cropw=60.532461466604&croph=43.3001755 41252&width=588&height=336
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNTI4MjE2OWQtYzYzMy00MWFmLWIxNDktNTBhMjhhNGQwY2 IzXkEyXkFqcGdeQXVyMTQzMjU1NjE@._V1_.jpg
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-21 kl. 21:13.
Citera
2022-05-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

Nej, det gör vi inte.
Möjligtvis kan man få skyla sig med en handduk om man är pryd. Att svalka sig i ån eller sjön eller i isvaken annat än näck i samband med bastubad är en styggelse. Badkläder och bastu hör inte ihop.
Citera
2022-05-22, 11:44
Medlem
jutsulegendens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Nej, det gör vi inte.
Möjligtvis kan man få skyla sig med en handduk om man är pryd. Att svalka sig i ån eller sjön eller i isvaken annat än näck i samband med bastubad är en styggelse. Badkläder och bastu hör inte ihop.
Personligen föredrar jag naken, men har förståelse för att en liten handduk kan få användas för att skyla sig. Både för de som inte vill visa sig eller för de som inte vill se mig.

Däremot är det helt oacceptabelt att ha både kalsonger och badbyxor som jag såg att killarna hade.
Citera
2022-05-22, 21:16
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Gällande det paret som har brutit redan upp så är kommentaren om att 49 procent av kvinnor har legat med sin man för husfridens skull från psykologen?? Nähäää hur många män har inte gjort det för husfridens skull... kanske inte något av intresse för det skiter vi fullständigt i så länge det inte finns Metoo anspelningar på det. Och jag tyckte kuddmuren var direkt otrevligt och udda. Var rak istället. Att sedan kritisera honom för att vara omanlig är ju bara trams och att ursäkta sig och be om lov är för fan inget fel. Jag bryr mig noll om sådant larv.

Sedan så tror jag man måste ha en viss mentalitet för att gå med på ett sådant här relativt udda koncept. Annars kommer det aldrig att gå. Självklart skall man inte göra något man inte gillar men en person som skall vara med i ett sådant här program måste ha en viss bredd när det gäller attraktion.
Hakade också upp mig på psykologens snack om 49%. En relation handlar om att ge och ta ibland disken ibland sex osv. En man som kommer för tidigt kanske inte alls vill fortsätta med att smeka sin kvinna, men inte fan anses det vara ett övergrepp om hon ber honom göra det…

Det ratade rödskägget har ett ganska udda utseende som säkert vissa ser som attraktivt, löser sig nog för honom med tiden. Magerbögen och Bodil däremot lär ligga orörda till livets slut.
Citera
2022-05-23, 03:26
Medlem
Bodil:
floskler och dynga, och mer floskler. Bodil är helt enkelt inte intresserad av den andre personen.
"Nu visar jag video där jag säger att jag gör fel och gör fel nu. Nej, han skulle tyckt att det fel som jag påpekar inte var fel. Han hade fel reaktion och dömer mig". "Jag visar inga känslor till honom. Men HAN borde visa ÄNNU mer känslor, trots att det bara är han som gjort det". "Mindre olycklig när jag är singel".

Vad gör hon i programmet? Fan vad "experterna" snackar total dynga. "De har fastnat i rädsla". Nej, Bodil är inte intresserad och snackar ren goja, Hans har inte visat rädslor överhuvudtaget. Han har fått ta massor skitsnack och påhittade anklagelser från henne och reagerar fullt korrekt och blir såklart sårad. Så fort Bodil blir utmanad vad gäller hennes ena anklagelse, så hittar hon på en ny. Verkar ju vara helt stört beteende. Antagligen för att undvika att säga att hon inte vill vara med Hans. Hon är raka motsatsen till Axels dam, antar jag.

Stackars Hans som blev ihop-parad med henne. Som också gav det en chans trots att denna "vuxna" kvinna hade ställt in programmet och sedan ångrat sig.

Tycker att SVT bör överlägga att lägga ned programmet då de inte klarar av att ta hänsyn till deltagarnas integritet eller välmående.

Killparet:
Ja, inget nytt här. De lyckades ha 1-2 dagar utan att hamna i konflikt. Det säger allt. Jonas sitter tyst med sin frustration över förhållandet och Martin kör över honom. No way.
Jonas kommer säga nej efter sista veckan.

På Spåret:
Antagligen det enda paret som kommer vilja ge det ett försök efter fyra veckor.

Vilken flopp till säsong. Jag tror jag kommer hoppa att kolla på GPFÖ i fortsättningen efter denna säsong.
Citera
2022-05-23, 05:38
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetetete
Bodil:
floskler och dynga, och mer floskler. Bodil är helt enkelt inte intresserad av den andre personen.
"Nu visar jag video där jag säger att jag gör fel och gör fel nu. Nej, han skulle tyckt att det fel som jag påpekar inte var fel. Han hade fel reaktion och dömer mig". "Jag visar inga känslor till honom. Men HAN borde visa ÄNNU mer känslor, trots att det bara är han som gjort det". "Mindre olycklig när jag är singel".

Vad gör hon i programmet? Fan vad "experterna" snackar total dynga. "De har fastnat i rädsla". Nej, Bodil är inte intresserad och snackar ren goja, Hans har inte visat rädslor överhuvudtaget. Han har fått ta massor skitsnack och påhittade anklagelser från henne och reagerar fullt korrekt och blir såklart sårad. Så fort Bodil blir utmanad vad gäller hennes ena anklagelse, så hittar hon på en ny. Verkar ju vara helt stört beteende. Antagligen för att undvika att säga att hon inte vill vara med Hans. Hon är raka motsatsen till Axels dam, antar jag.

Stackars Hans som blev ihop-parad med henne. Som också gav det en chans trots att denna "vuxna" kvinna hade ställt in programmet och sedan ångrat sig.

Tycker att SVT bör överlägga att lägga ned programmet då de inte klarar av att ta hänsyn till deltagarnas integritet eller välmående.

Killparet:
Ja, inget nytt här. De lyckades ha 1-2 dagar utan att hamna i konflikt. Det säger allt. Jonas sitter tyst med sin frustration över förhållandet och Martin kör över honom. No way.
Jonas kommer säga nej efter sista veckan.

På Spåret:
Antagligen det enda paret som kommer vilja ge det ett försök efter fyra veckor.

Vilken flopp till säsong. Jag tror jag kommer hoppa att kolla på GPFÖ i fortsättningen efter denna säsong.

Ja, det behövs ingen djupanalys ang Bodils klassiska taktik; skapa konflikt för att få den andre personen att vilja avsluta relationen så att man kan ge den andre personen skulden och slippa framstå som ytlig. Bodil har bara missat att kvinnors ytlighet och taktiker för att slippa framstå som ytliga har blivit så avslöjade de senaste tio åren att t.om majoriteten av den genomdumma massan ser igenom henne.
Bodils besvikelse när Fredrik tyckte att de skulle fortsätta var också väldigt talande

Hans förstår att hon inte är attraherad av honom, men vill bara inte erkänna det för sig själv fullt ut än.
Citera
2022-05-23, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ser inte de likheterna. Jonas lever huvudsakligen konstruktivt medan Bodil mestadels lever destruktivt.

Alla människor är konstiga i vissa avseenden. Det är vad man gör med sina konstiga sidor som är relevant. Och det är tydligt att Jonas jobbat mer på sig själv trots att Bodil är äldre.

Tycker du. Jag tycker han är en person med alla klassiska varningssignaler. Det är ju en synnerligen märklig person att ha med i ett sådant här program. Jag förstår nästan inte hur de lyckas med att hitta alla relationsrädda personer i ett program som krävs extremt mkt av det motsatta. En person som drar för jämnan bör ju ratas direkt av "experterna" det är ju inte ok för den som matchas med en sådan person. Men det handlar väl om att skapa någon form av TV dynamik.
Citera
2022-05-23, 07:07
Medlem
I det här programmet så är det inte så svårt att förstå vilket måste vara det största kraven hos de som söker och det gäller alla deltagare. En stor öppenhet för andra människor och en bred attraktion samt en vilja att få relationen att fungera. Det fungerar inte att bygga murar av kuddar och håna den andra även om det inte klickar direkt. Det är helt enkelt sådant man måste ha i sin personlighet om man om man blir antagen som deltagare och det är uteslutande experternas fel. Kräsen, stor kravbild på sin partner, uppblåst självbild etc är inte möjligt om man vill ge deltagarna någon chans.

Sedan kan det vara bra TV att göra det svårt för deltagarna men det är helt annan femma. Till exempel är det homosexuella paret mer underhållande. Men det är en helt otroligt märklig match. Där man har kombinerat två personer för att de ytligt skulle kunna passa varandra, samma hobbies och har två personlighetsdrag som man kan tycka matchar varandra på ett ytligt plan om man tror att de tillsammans skall nå någon form av jämvikt.

Så är dock inte fallet med två emotionella ytterligheter för det mesta och säkerligen minst så i ett sådant här program. De skapar drama och leder till att deltagarna kan bli ännu mer extrema i sina personlighetsdrag. Den som söker närhet och kan vara klängig förstärker dom dragen därför den andra är motsatsen och den som kan vara distanserad och omogen förstärker dom dragen.
Citera
2022-05-23, 07:30
Avslutad
Så Hans börjar tjura och vill dra efter första motgången... Suck. Detta tycker jag tyder på en känslomässig omognad som sannolikt bottnar i ett dåligt självförtroende och tillskillnad mot andra här i tråden så tror jag snarare att det är ut detta perspektiv man ska se Bodils agerande. De flesta kvinnor söker en trygg partner och jag tror att Bodil medvetet eller undermedvetet ville testa Hans genom att göra som hon gjorde och säga det hon sa och Hans reagerade genast känslomässigt på detta, på grund av dåligt självförtroende, och gjorde sig själv till martyren som enligt egen utsago lika gärna kunde dra än att stanna kvar och såra Bodil. Så osexigt, och det var just denna reaktion Bodil inte behövde från en partner, då hon ju själv är lite skör. Jag tror vi lugnt kan utgå ifrån att den här relationen är dödsdömd.

Ja, det bör betraktas som ett självskadebeteende att följa "Gift vid första ögonkastet"
Senast redigerad av RobRoys 2022-05-23 kl. 07:41.
Citera
2022-05-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
I det här programmet så är det inte så svårt att förstå vilket måste vara det största kraven hos de som söker och det gäller alla deltagare. En stor öppenhet för andra människor och en bred attraktion samt en vilja att få relationen att fungera. Det fungerar inte att bygga murar av kuddar och håna den andra även om det inte klickar direkt. Det är helt enkelt sådant man måste ha i sin personlighet om man om man blir antagen som deltagare och det är uteslutande experternas fel. Kräsen, stor kravbild på sin partner, uppblåst självbild etc är inte möjligt om man vill ge deltagarna någon chans.
De personer du beskriver kommer aldrig att söka till GVFÖ för de behöver inte hjälp av ett tv-program för hitta en relation. Därmed är de också antagligen för kloka för att vilja delta i GVFÖ.
Citera
2022-05-23, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Så Hans börjar tjura och vill dra efter första motgången... Suck. Detta tycker jag tyder på en känslomässig omognad som sannolikt bottnar i ett dåligt självförtroende och tillskillnad mot andra här i tråden så tror jag snarare att det är ut detta perspektiv man ska se Bodils agerande. De flesta kvinnor söker en trygg partner och jag tror att Bodil medvetet eller undermedvetet ville testa Hans genom att göra som hon gjorde och säga det hon sa och Hans reagerade genast känslomässigt på detta, på grund av dåligt självförtroende, och gjorde sig själv till martyren som enligt egen utsago lika gärna kunde dra än att stanna kvar och såra Bodil. Så osexigt, och det var just denna reaktion Bodil inte behövde från en partner, då hon ju själv är lite skör. Jag tror vi lugnt kan utgå ifrån att den här relationen är dödsdömd.

Ja, det bör betraktas som ett självskadebeteende att följa "Gift vid första ögonkastet"

Det ligger säkert något i att Bodil finner Hans brist på självkänsla som ett problem. Minns en bisarr scen där Hans raljerade om hur bra han är och att Bodil skulle vara glad som träffat honom. Det var som att han försökte övertyga sig själv.

Tror ändå i grunden att huvudproblemet är att de inte passar särskilt bra ihop egentligen. Bodil skulle passa mycket bättre med någon bohemisk och introvert person. Någon som Marcus Torgeby eller liknande. Hans skulle passa ihop med en vanlig och enkel storstadstjej.

Att para ihop Bodil och Hans för att de gillar träning är helt fel för att Bodil passar väldigt illa in i den communityn.

Sedan ska sägas att Hans gör helt rätt som går ifrån en relation där partnern på ett tidigt stadium säger att hon är lyckligare utan honom. Vore snarare ett tecken på ännu sämre självkänsla om han skulle nöja sig med en sådan kvinna.
Senast redigerad av Keus 2022-05-23 kl. 08:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in