2022-05-23, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det ligger säkert något i att Bodil finner Hans brist på självkänsla som ett problem. Minns en bisarr scen där Hans raljerade om hur bra han är och att Bodil skulle vara glad som träffat honom. Det var som att han försökte övertyga sig själv.

Tror ändå i grunden att huvudproblemet är att de inte passar särskilt bra ihop egentligen. Bodil skulle passa mycket bättre med någon bohemisk och introvert person. Någon som Marcus Torgeby eller liknande.

Att para ihop Bodil och Hans för att de gillar träning är helt fel för att Bodil passar väldigt illa in i den communityn.

Sedan ska sägas att Hans gör helt rätt som går ifrån en relation där partnern på ett tidigt stadium säger att hon är lyckligare utan honom. Vore snarare ett tecken på ännu sämre självkänsla om han skulle nöja sig med en sådan kvinna.

Men nu har han ju inte gått ifrån henne utan han ville bara spela martyr ett slag. Han överreagerade som jag ser det. Ett annat problem är nog att Bodil har ett känslomässigt djup som Hans saknar, vilket blev tydligt när Bodil försökte förklara för Hans hur hon fungerar. Kanske är inte ens Bodil redo för en relation, att hon måste jobba mer med sig själv. Om så är fallet så har experterna misslyckats eftersom det borde vara deras uppgift att sålla bort dessa människor.

Nåväl, låtom oss ej dväljas till överdrift över struntsaker i ett struntprogram.
Citera
2022-05-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Så Hans börjar tjura och vill dra efter första motgången... Suck. Detta tycker jag tyder på en känslomässig omognad som sannolikt bottnar i ett dåligt självförtroende och tillskillnad mot andra här i tråden så tror jag snarare att det är ut detta perspektiv man ska se Bodils agerande. De flesta kvinnor söker en trygg partner och jag tror att Bodil medvetet eller undermedvetet ville testa Hans genom att göra som hon gjorde och säga det hon sa och Hans reagerade genast känslomässigt på detta, på grund av dåligt självförtroende, och gjorde sig själv till martyren som enligt egen utsago lika gärna kunde dra än att stanna kvar och såra Bodil. Så osexigt, och det var just denna reaktion Bodil inte behövde från en partner, då hon ju själv är lite skör. Jag tror vi lugnt kan utgå ifrån att den här relationen är dödsdömd.

Första motgången? Det är inte en motgång, det är Bodils process att ta sönder deras förhållande för att hon inte är intresserad av Hans.

Vad vi har sett, så har hon inte gjort någonting bra mot Hans. Hon har bara backat, dragit sig undan.
Spelar in en negativ film med floskler. Blir arg för att han reagerar fel på filmen. Slänger skit på Hans. Slänger skit igen på honom.

Både kvinnor och män söker en trygg partner. Bodil har snarare ett skadligt beteende, och ingen vettig man med självrespekt skulle stanna hos henne. Hade kamerorna inte varit där skulle nog Hans dragit ännu tidigare.

Hans var inte rädd för att såra Bodil mer. Han var rädd att behöva få fler tunnor skit kastade över sig utan anledning.
Citera
2022-05-23, 12:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
I sverige badar vi samkönad bastu naken (såtillvida man inte är familj)
Nej. Vad har du fått det ifrån?
Sen att folk döljer sig med en handduk må så vara
Citera
2022-05-23, 12:15
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Stel omedelbar reaktion från Hans efter att han sett Bodils video...

"Man hör älven i bakgrunden"

Eh, jaha?
Citera
2022-05-23, 12:45
Medlem
Kanske åker dit för förtal nu men män som Hans är rätt ofta män som höjer näven mot kvinnor efter ett tag. Han tänker bara på sig själv och kan inte känna av vad sin partner känner och sen åker offerkoftan på. Så lägger han all skuld på Bodil för att han inte bryr sig om hur någon annan känner. Bodil borde springa åt ett annat håll. Ps. Har läst 40-50 FUP med fall där män har gjort kvinnor illa och det följer ett visst mönster.
Citera
2022-05-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockwiththecockout
Kanske åker dit för förtal nu men män som Hans är rätt ofta män som höjer näven mot kvinnor efter ett tag. Han tänker bara på sig själv och kan inte känna av vad sin partner känner och sen åker offerkoftan på. Så lägger han all skuld på Bodil för att han inte bryr sig om hur någon annan känner. Bodil borde springa åt ett annat håll. Ps. Har läst 40-50 FUP med fall där män har gjort kvinnor illa och det följer ett visst mönster.

Tycker nästan alla män är dåliga på att förstå oss kvinnor. Det betyder inte att dom slåss.

Han la absolut inte skulden på henne. Han förstod inte vad hon menade bara.
Citera
2022-05-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Tycker du. Jag tycker han är en person med alla klassiska varningssignaler. Det är ju en synnerligen märklig person att ha med i ett sådant här program. Jag förstår nästan inte hur de lyckas med att hitta alla relationsrädda personer i ett program som krävs extremt mkt av det motsatta. En person som drar för jämnan bör ju ratas direkt av "experterna" det är ju inte ok för den som matchas med en sådan person. Men det handlar väl om att skapa någon form av TV dynamik.

Instämmer. Från dag 1 när Bodil och Hans började hänga så har jag haft kalla kårar över honom. Hade varit intressant att höra vad hans ex har att säga.
Citera
2022-05-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Tycker nästan alla män är dåliga på att förstå oss kvinnor. Det betyder inte att dom slåss.

Han la absolut inte skulden på henne. Han förstod inte vad hon menade bara.

Nej klart men som sagt har läst väldigt mycket om just detta ämnet. Dålig självkänsla är något som just denna sortens män oftast har. Han drog väl från henne för att hon skulle tycka synd om honom och komma krypandes.
Citera
2022-05-23, 12:55
Medlem
Intressant hur alla par gör en 360 i dagens avsnitt.

Perfekta-paret börjar råbråka vid minsta motsättning. Herregud, praktiska problem? En vuxen karl bör kunna skaffa körkort på en månads intensivkurs. Vissa människor har haft traumatiska förhållanden innan, vilket man måste smälta och prata om. Att kasta sig på personen och säga att den ska använda sig av tankens kraft är typ att förminska känslorna.

Stockholm-Örebroparet är helt plötsligt mysiga tillsammans. Kul att se.

Bara jag som är fascinerat hur Skara-killen tränat bort minsta aning av västgötska?
Citera
2022-05-23, 13:35
Medlem
Bilden av Hans och Bodil nu är att Bodil är eftertänksam och tydlig och öppen, men väldigt rädd. Hans har minst lika stor rädsla men inte hälften av förmågan till eftertanke eller intresse av att på allvar förstå och känna in.
Citera
2022-05-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockwiththecockout
Nej klart men som sagt har läst väldigt mycket om just detta ämnet. Dålig självkänsla är något som just denna sortens män oftast har. Han drog väl från henne för att hon skulle tycka synd om honom och komma krypandes.

Nä han drog för att han blev ledsen.
Har du ens sett avsnittet?
Citera
2022-05-23, 14:38
Medlem
Jag tycker Bodil framstår som ganska otäck.

Väldigt kall och konstig.

Att spela in en video och sedan sätta sig ner och titta på den tillsammans i stället för att bara prata är ju helknäppt.

Annars var avsnittet svårt att titta på. Jag orkar inte med folk som bråkar sådär mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in