2022-05-23, 16:42
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Göteborgspolisen fick in det första larmet 06.32.

– Någon har släppt ut luft från inringarens bil och ett tiotal bilar till och enligt uppgifter till oss sitter det en lapp på rutan att detta är gjort av miljöaktivister, säger Hans-Jörgen Ostler, polisens presstalesperson, till GP.

Senare under morgonen kom fler larm in, skriver tidningen.

– Att hitta en gärningsman som kan misstänkas kan vara svårt beroende på vad det finns för spår att säkra och så vidare, säger Ostler till GP.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...ge-i-goteborg/

Bild på en av de "bränsleslukande" el-bilarna:
Citat:
Gruppen skriver på Twitter: Tömde däcken till 142 bilar på luft i ”stadens rikaste område”.
https://twitter.com/GoteborgsPosten/...68569069490585

Citat:
142 SUVS DEFLATED IN GOTHENBURG IN FIRST TYRE EXTINGUISHERS ACTION IN SWEDEN

Last night the Tyre Extinguishers deflated tyres on 142 SUVs in central Gothenburg in the area around
Kungsportsavenyn, the richest quarter in the city.
https://twitter.com/T_Extinguishers/...65221631553536

Någon som vet mer?
Citera
2022-05-23, 16:46
Medlem
Har de tömt de på luft genom ventil vilket gör att man kan pumpa upp de igen, eller har de punkat däcken?

Om det är det andra svaret, då är det ju inte särskilt klokt - gummi är fruktansvärd omiljövänligt.

Nåväl. Vissa människor har för mycket frihet och för lite hjärna.

Önskar offren all tur med försäkring och att de får så lite strul och behöver lägga så lite energi på detta som möjligt.
Citera
2022-05-23, 17:03
Medlem
Sedan undrar man ju om ingen såg det och varför i så fall det inte ligger en massa idioter med brutna armar och ben i området. En sönderslagen miljödåre är en något bättre miljödåre. Nollorna har tömt elbilar på luft. Beviset på att de på riktigt är airheads. Troligtvis skitiga vänsterfittor och deras sojapojkar. Jag hoppas de får spö varenda en av dem. Och det gäller alla galna miljötomtar som sabbar folks vardag. Ställ dem på rad...
Senast redigerad av StefanO12 2022-05-23 kl. 17:14.
Citera
2022-05-23, 17:17
Medlem
De kommer säkert göra det igen tills någon av dom blir tagen på bar gärning och åker på en rejäl omgång stryk. Då brukar dylika tilltagna inte vara lika kul att hålla på med.
Citera
2022-05-23, 17:18
Medlem
ceyifam2s avatar
Flera av dessa bilar varnar säkert för lågt lufttryck, men med tanke på hur ouppmärksamma folk är kan man väl räkna med att någon brötar iväg utan luft i däcken och är en ren fara för sig själv och andra.

Dålig protest, får jag nog säga, även om jag sympatiserar med syftet.
Citera
2022-05-23, 17:23
Medlem
Christopher.s avatar
Är väl bara att svara med samma mynt på alla de miljöpartister ni stöter på.
Citera
2022-05-23, 18:11
Medlem
Cracksmokers avatar
Miljöaktivister är ju dumma i huvet men det här uttalandet i GP tyckte jag var rätt illa.

Citat:
– Där får man för att man kör elbil. Jag vill verkligen spara på miljön och det är min tredje elbil på raken, säger Ulf Wagner.

Liksom, vad är det för kvalitet på bilarna idag? På Kuba kör man runt med bilar från 50-talet. Nyproduktion av bilar är ett stort problem. Istället för att göra pyspunka måste ju klimataktivister komma åt det riktiga problemet nämligen den exploateringen av naturen som sker pågrund av storföretagens vilja till evig tillväxt. Förbjud nyproduktion av vitvaror, bilar, elektronik etc och satsa på hållbara produkter och reparation. Det spelar liksom ingen roll om pamparna på Avenyn inte kan köra sina vrålåk när Kina och USA gör som dom gör och producerar en massa slit och släng produkter.
Citera
2022-05-23, 18:15
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
De kommer säkert göra det igen tills någon av dom blir tagen på bar gärning och åker på en rejäl omgång stryk. Då brukar dylika tilltagna inte vara lika kul att hålla på med.

om det hade varit lagligt att tömma bilarna på luft hade jag gjort det varje dag och knockat 50+
Citera
2022-05-23, 18:17
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Citat:
Gruppen skriver på Twitter: Tömde däcken till 142 bilar på luft i ”stadens rikaste område”.
https://twitter.com/GoteborgsPosten/...68569069490585

Att dom gör en poäng av att ha angripit "stadens rikaste område", indikerar att dom drivs av någonting annat än omtanke om miljön. Det förefaller som att det handlar om klassisk vänsterpolitik, med miljön som täckmantel.

Jag vill påpeka att jag anser att miljön är väldigt viktig. Men jag är motståndare till falska miljövänner som bara låtsas bry sig om miljön.
Citera
2022-05-23, 18:25
Medlem
Det är nog bara en tidsfråga innan någon av dessa miljöstollar åker på stryk. Det är få saker som upprör medelsvensson så mycket som när någon luffare tallar på deras bilar. Skulle fordonet dessutom tillhöra en gängmedlem eller en mer psykiskt instabil person så kan det nog ta ände med förskräckelse. Polisen bör nog snarast försöka få tag på dessa figurer innan någon kommer till skada.
Citera
2022-05-23, 18:55
Medlem
Bara en tidsfråga innan vi kommer se en eller ett gäng av dessa miljöextremister bli tagna på bar gärning medans någon filmar. Ska bli ett sant nöje att se deras blod o tänder flyga åt alla håll.
Citera
2022-05-23, 19:19
Medlem
mr13377s avatar
Punkterades statusjeeparnas upplåsta egon.

Att det tagit så många år för miljömupparna att ge sig på statusjeeparna, minns att dom gjorde det för en herrans massa år sedan.

Inte för att jag generellt sympatiserar med dom men detta är det bästa för alla, egoister som kör runt i sina moster jeepar ska ha skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in