2022-05-17, 08:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Det är ett fullskaligt krig och folkmord på ett europeiskt folk som pågår.

Därför ska hela Europa stödja Ukraina.

Och vår ekonomi är verkligen inte beroende av ett enda u-lands råvaror.

Nonsens.

Det är en gränskonflikt mellan två f.d. sovjetrepubliker.

Antalet döda civila är ovanligt lågt.

Den europeiska ekonomin, särskilt den tyska, är beroende av någorlunda billig rysk energi.
Citera
2022-05-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Ok, jag lägger ned detta.
Jag konstaterar och har visat att det inte finns några som helst svårigheter att hitta rapporter i MSM om den sedan 2014 pågående väpnade konflikten i Ukraina och att det i Ukraina bor många ryssar. Samt exakt hur många det är och i vilka delar av Ukraina de bor i.

Motståndare till västmakternas politik som tex Seumas Milne får komma till talls i västvärldens största medier.
De ansvariga i Ryssland får i MSM komma till tals och förklara hur de resonerar och vad som de anser motiverar deras agerande.
I USAs största nyhetskanal FOX så kritiserar tucker Carlson dagligen Ukraina och USAs agerande i konflikten.

Det här är inte exakt enligt dina kriterier och som en söndercurlad småunge ställer du dina oväsentliga frågor.

Jag nöjer mig med att konstatera att vi inte kommer att komma överens.
Bra att du lägger ned.

Du har kämpat flitigt mot dina egenpåhittade väderkvarnar och förstår fortfarande inte en enkel fråga utan svarar istället på något annat. Kryddat med lite traditionella personangrepp.

Tack för diskussionen.
Citera
2022-05-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
2014 genomförde CIA en statskupp mot den demokratiskt valde presidenten Viktor Janukovytj.
Sedan dess har läget förvärrats och Ukraina är nu en skurkstat till 100 %.

* All opposition har förbjudits. Oppositionsledare fängslas.
* Över 10 000 etniska ryssar mördades i Donbass mellan 2014 och 2021.
* Ukraina drev ett stort antal biovapenlabb innan Putin stoppade dem.

Personer som vill förhandla fram en fred med Ryssland mördas. Krigsfångar torteras och mördas. Ukrainska regimkritiker utomlands riskerar många år i fängelse.

Istället för att gå med på Rysslands rimliga krav (som neutral status för Ukraina och självstyre för Donbass) använder Klaus Schwab-lakejen och knarkaren Zelenskyj etniska ukrainare som kanonmat i globalisternas proxykrig mot Ryssland.

Klaus Schwab-lakejen Magdalena Andersson går emot den svenska utrikespolitiska linjen sedan mitten av 1900-talet och skickar vapen till Zelenskyj-regimen.

Well, till att börja med för jag anser att rätt sätt att agera är motsatsen till vad Ryssland säger.

Sen e jag fan av Schwab, håller med honom i stort, och är stenhård globalist (för globalism är awesome och gör mig rikare).

Inga stora problem ifall ryssarna "mördas". Som man bäddar får man ligga så att säga.
Citera
2022-05-17, 18:35
Medlem
MasterBaits avatar
Ukrainsk armé fortsätter att urskiljningslöst att bomba civila områden i utbrytarrepublikerna, precis som de har gjort under 8 år.

Avnazifieringen borde verkligen intensifieras. Hoppas att ryssarna snart tar sig längre in i Ukraina så att de kan få slut på Ukrainas 8 år av terror och krigsbrott.

Det dyker upp allt fler videor och fler journalister börjar intressera sig för vad de civila i Donbas har att säga.

Senaste från PT:
2 Schools and a kindergarten Shelled Killing At Least 2 in Donetsk (Glöm inte att sätta på textningen)
https://youtu.be/T1nlc5AHquw

Italiensk journalist intrevjuar civila:
Donetsk, bombing of the Kirovsky market, 10/05/22 (Rangeloni, translated video)
https://youtu.be/WQt2ZcvI-HM
Citera
2022-05-17, 20:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ukrainsk armé fortsätter att urskiljningslöst att bomba civila områden i utbrytarrepublikerna, precis som de har gjort under 8 år.

Avnazifieringen borde verkligen intensifieras. Hoppas att ryssarna snart tar sig längre in i Ukraina så att de kan få slut på Ukrainas 8 år av terror och krigsbrott.

Det dyker upp allt fler videor och fler journalister börjar intressera sig för vad de civila i Donbas har att säga.

Senaste från PT:
2 Schools and a kindergarten Shelled Killing At Least 2 in Donetsk (Glöm inte att sätta på textningen)
https://youtu.be/T1nlc5AHquw

Italiensk journalist intrevjuar civila:
Donetsk, bombing of the Kirovsky market, 10/05/22 (Rangeloni, translated video)
https://youtu.be/WQt2ZcvI-HM
Skjuta på skolor så barnen inte kan gå i skolan, ukrainska armén är barbarer minst sagt.
Jag tror att det kommer att hända mycket de kommande veckorna. Snart är Donbass befriat från avskummet.
Citera
2022-05-18, 10:06
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Då kanske jag ser den. Det verkar förresten som att man bara kan se den på just Rumble om man inte har Netflix.
Gör det, den ÄR intressant, men som alla dokumentärer så speglar den ju hur de som skapat den ser på saken.

Citat:
Ja så kanske det är nu efter deras etniska rensningar. Hon bodde iaf i Kiev eller någon förort till Kiev och sa att hon sällan använde ukrainska.
Så blir det naturligtvis - man använder sitt modersmål först och främst, tills man behöver använda sitt andraspråk, vilket för många är ukrainska och vice versa.

Citat:
Jag är inte helt säker på vad du menar med med att döda dem. Menar du de som är inskrivna i den ukrainska armén? Det är jag övertygad om att ryssarna ser som ett nödvändigt offer för att befria de delar där befolkningen vill befrias och där bostadshus blivit bombade av just den ukrainska armén innan invasionen.
Jag menar t.ex. Mariupol som i princip utplånats och där de civila, rysktalande, förlusterna är väsentligt större än de ukrainska militära. På samma sätt har man agerat i Kharkiv, där majoriteten är rysktalande och även etniska ryssar, men där man ändå vill leva i Ukraina. Känns ju inte som en befrielse, utan mer som en ren och skär invasion och ockupation. Hade man vinnlagt sig om att skydda den civila befolkningen hade jag kanske kunnat köpa dina argument.

Citat:
De vill uppenbart ha mer med Ryssland än Ukraina att göra eftersom de tagit upp vapen mot de senare. Men ja det är sant att det är svårt att skilja på de folken, och gemene svensk har tidigare placerat båda inom kategorin ”ryssar” innan media sa åt oss att sluta med det 2014.
Vilka menar du tagit upp vapen mot Ukraina bland den ukrainska befolkningen? Menar du upprorsmakarna i Donbas, som påhejades av den ryska säkerhetstjänsten att revoltera mot Ukraina? Eller är det några andra du tänker på? Jag känner folk från det ockuperade Donbas, rysktalande, som säger att det var kriminella som ockuperade viktiga byggnader och funktioner i samhället och att det inte var folkets vilja utan just påhejat av Rysslandsvänliga skurkgäng och den ryska säkerhetstjänsten... De tvingades överge sina hem och flydde till andra delar av Ryssland, en flydde till det nu utplånade Mariupol, Odessa och Kiev.

Jag vill hävda att rysktalande på intet sätt förtrycktes i Ukraina 2014 eller förtrycks ens idag, men de som agerade emot den övervägande folkviljan, mot Ukraina, ja, de blev inte sedda på med blida ögon (och ses idag som förrädare).
Citera
2022-05-23, 13:47
Medlem
MasterBaits avatar
Ukrainas soldater har strikta order om att inte ta POW. Alla ryssar som fångas eller ger upp dödas på fläcken.

Ukrainsk POW klarar inte av att titta på sin egen armés krigsbrott

https://odysee.com/@Covidhoax:5/V096:6
Citera
2022-05-23, 14:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ukrainas soldater har strikta order om att inte ta POW. Alla ryssar som fångas eller ger upp dödas på fläcken.

Ukrainsk POW klarar inte av att titta på sin egen armés krigsbrott

https://odysee.com/@Covidhoax:5/V096:6
Nu är ju detta ett fall som diskuterats till leda. Klippet är utmed en motorväg där Ryska sårade soldater skjuts av Ukrainska soldater.
https://nypost.com/2022/04/06/ukrainian-forces-caught-on-video-shooting-dead-wounded-russian-soldier/

Under ditt klipp du länkar till så står det:
Citat:
In the video shown to him are Russian POWs tortured alive.

Även fast det är avskyvärt att skjuta sårade soldater så håller jag inte med om ovan beskrivning.

Sedan har jag inte sett någon sådan order. Zelensky har själv uttalat sig om att "I would like to remind our soldiers, civilians and defence forces that mistreating prisoners of war is a war crime."
Citera
2022-05-23, 14:12
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
När Ukraina närmar sig EU måste Ryssland svara. Hade Ukraina velat bibehållit sin neutralitet hade detta inte hänt.

Varför skulle inte Ukraina få närma sig EU ? idiot
Citera
2022-05-23, 14:24
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Sedan har jag inte sett någon sådan order. Zelensky har själv uttalat sig om att "I would like to remind our soldiers, civilians and defence forces that mistreating prisoners of war is a war crime."

Zelenskys general har ju sagt att alla kollaboratörer ska dödas, oavsett civila ukrainare eller ryska soldater.

Se vad soldaterna själva säger:

"No POWs"
https://odysee.com/@RyotaOdysee:5/No-PoWs:e

Vad Zelensky säger betyder ingenting. Han ljuger hela tiden och har bevisligen noll kontroll över armén. Han är en marionett för ultranationalisterna som lyssnar mer på vad USA säger.
Citera
2022-05-23, 14:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Formellt sett har Ryssland ingen rätt till detta, nej. Men allt är betydligt mer komplicerat än så. När Ukraina närmar sig EU måste Ryssland svara. Hade Ukraina velat bibehållit sin neutralitet hade detta inte hänt.

Nu snurrar du till det lite va?
Citera
2022-05-23, 14:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Halva Ukraina är ryskt, sen finns polska och ungerska enklaver. Ukraina sattes ihop av Bolsheviker och har ingen historisk grund som landet ser ut idag. Folkomordet i Donbass har pågått sedan USA's kupp 2014. Det är ingen invasion, det är ett försvar på angreppet som judarna Blinken, Nuland etc iscensatt.

Fattar inte vad relevansen är. Ukraina är en suverän stat, erkänd även av Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in