2022-05-20, 17:13
Medlem
Gällande det paret som har brutit redan upp så är kommentaren om att 49 procent av kvinnor har legat med sin man för husfridens skull från psykologen?? Nähäää hur många män har inte gjort det för husfridens skull... kanske inte något av intresse för det skiter vi fullständigt i så länge det inte finns Metoo anspelningar på det. Och jag tyckte kuddmuren var direkt otrevligt och udda. Var rak istället. Att sedan kritisera honom för att vara omanlig är ju bara trams och att ursäkta sig och be om lov är för fan inget fel. Jag bryr mig noll om sådant larv.

Sedan så tror jag man måste ha en viss mentalitet för att gå med på ett sådant här relativt udda koncept. Annars kommer det aldrig att gå. Självklart skall man inte göra något man inte gillar men en person som skall vara med i ett sådant här program måste ha en viss bredd när det gäller attraktion.
Citera
2022-05-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Kan inte släppa det här med Märtha och Axel.
Har hon aldrig hört talas om "reversed cowgirl"?
Kunde inte Kalle Norwald ha tipsat paret om detta?
Varför ha med sexologer i sådana här produktioner när det aldrig pratas med paren om sex?

Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Ja, det är nåt som jag har funderat på. I andra länders produktioner så pratas det väldigt mycket om sex. Minns att det var särskilt mycket i den amerikanska versionen (jag såg två säsonger). Både terapeuterna och deltagarna pratade självmant om det och vissa skröt t.o.m. med hur mycket de knullade. Lite konstigt eftersom vi här i Sverige ju ska vara så frimodiga och ha lätt för att tala om sex medan det ska vara tabu i USA.

I den svenska versionen pratas det inte om sex och inte heller om klass/pengar. Båda ämnena är tabu eftersom de berör faktum om att alla faktiskt inte är lika attraktiva och heller inte lika välbeställda, och att det spelar roll när människor inleder relationer. Vi i Sverige lever med en självbild att alla är lika/jämlika. Då går det inte att ha ett tv-program i public service som kör efter premisserna att en fattig inte kan vara med en överklassperson eller att en ful inte kan vara med en snygg. Nä, här ska det inte ha någon betydelse, fast alla vetat det visst spelar roll. Det är därför det blir så provocerande när Märta helt frankt säger att hon inte är attraherad. I Sverige är det liksom inte ett giltigt skäl att att inte vilja vara med någon. Men så är det inte i andra länders versioner av GVFÖ. Där är det mycket fokus på attraktion och framgång i yrkeslivet.
Citera
2022-05-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Och så skall det badas bastu...iförda badkläder!
Vad är det med folk?
I Sverige badar vi bastu nakna.

Inte längre. Men nere i alperna gör man det fortfarande
Citera
2022-05-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Verkligen inte. Du verkar däremot ha issues av något slag som generaliserar så.

Äh, alla vet att hästtjejer är lite udda. Det säger iaf min fru.
Citera
2022-05-21, 00:41
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Äh, alla vet att hästtjejer är lite udda. Det säger iaf min fru.

Hästtjejer, socionomer, sjuksköterskor, kvinnliga psykologer och terapeuter ska man akta sig för. Finns inte en fullt frisk individ bland dessa. Sedan varierar naturligtvis graden av psykisk sjukdom och störning.

Bodil är inte psykiskt frisk, men, det är inte därför hon drar sig undan från Hans. Hon är som sagt inte attraherad bara.
Citera
2022-05-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Blå
Min analys av bögparet:

Den tjocka bögen är kul. Lätt den man skulle har roligast med av alla i paren. Den smala bögen är tråkig. Han måste lära sig att säga ja till livet, bli en yes-man. Det är bra att värna om sin integritet och det är helt okej att säga nej ibland. Men vafan: du är i soligt Stockholm och din bög-partner vill bada. Bara bada för helvete! Det blir kul. Det är inte som att den tjocka bögen ber dig om att gå lina över Grand Canyon. Det handlar om att du ska bada i 22gradigt vatten en solig och varm sommardag. "Klockan är 3 på natten, det är utanför mitt comfort-zone att va uppe så sent". Lägg bara av. "Jag vill inte ha en spray i ansiktet och jag vill inte prova äta något nytt". "Jag vill att alla mina fredagar ska se likadana ut."
Gubbarna och gummorna på PRO och Frälsningsarmén känns mer nyfikna på livet än vad smal-bögen är.
Mitt råd: knäpp upp en knapp på skjortan och släpp loss.

Till det så verkar han ha extremt låg självkänsla. Min tjej har påtalat för mig minst 1000ggr att jag är dålig på att planera och att jag är o-uppstyrd. Och jag har påtalat minst 1000ggr för min tjej att jag blir tokig på hennes rigiditet och detaljplanering. "Lev i nuet min vän", säger jag. Vi är olika och vi är fine med det. Jag lägger mig inte och gråter om hon påpekar mina egenheter. Jag skrattar åt det och ibland håller jag med henne. Jag kan t.om bli galen på mig själv ibland då nycklar och mobiler tappas bort. Äg att du är den du är men var också öppen för att du kommer måste kompromissa och förändras till det bättre i ett förhållande. I början på vårt förhållande så stoppade jag in hela ICA-kassen med varor i kylen utan att packa upp varorna. Det får jag höra än idag, 8 år senare. Jag gör naturligtvis inte det idag då min tjej blir galen av sånt.

Den tjocka bögen måste även han anpassa sig. Men det verkar som att problemet är att han blir avtänd av smalbögens nej-sägande och dåliga självkänsla och skiter i:et, snarare än att han har en massa issues som han behöver ta tag i.

Knappast om man har passerat yngre 20 års åldern. Då är han urtypen av en person som är förbannat jobbig. Kul som festarpolare inte mycket mer, säkerligen opålitlig. Den andra killen Jonas har ju helt rätt attityd kan jag tycka när det gäller homosexualitet och varför man bara inte kan vara homosexuell utan att för den delen gå in ett fack hur man skall vara.
Jonas verkar dock väldigt känslig och Martin är motsatsen vilket gör att de kommer att locka fram det värsta hos den andra vilket brukar vara fallet med den kombination. En dåligt genomförd match, det är ju knappast loppisintresse som gör en relation. Inte heller att den andra är till synes på ett sätt som den andra vill ha. Utan det är mer känslomässig kompabilitet.
Citera
2022-05-21, 05:01
Medlem
Kellywomans avatar
Årets upplaga är ju så tråkig. Inte en enda kul karaktär eller par.
Roligare och kolla married at first sight Australia som går på tv4 play. Även UK går där. Snacka om skillnad och så mycket roligare
Citera
2022-05-21, 06:44
Medlem
RedXs avatar
Lite lustigt att Bodil analyseras som ett psykfall medan Jonas (den straighte) med ungefär samma hang-ups och förhållandeskräck kommer så billigt undan. Han verkar iofs mer socialt begåvad rent generellt, men finns det inte väldigt stora likheter mellan de två?
Citera
2022-05-21, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Lite lustigt att Bodil analyseras som ett psykfall medan Jonas (den straighte) med ungefär samma hang-ups och förhållandeskräck kommer så billigt undan. Han verkar iofs mer socialt begåvad rent generellt, men finns det inte väldigt stora likheter mellan de två?

Ser inte de likheterna. Jonas lever huvudsakligen konstruktivt medan Bodil mestadels lever destruktivt.

Alla människor är konstiga i vissa avseenden. Det är vad man gör med sina konstiga sidor som är relevant. Och det är tydligt att Jonas jobbat mer på sig själv trots att Bodil är äldre.
Citera
2022-05-21, 09:39
Medlem
Riktigt dåliga matchningar i år. ”Experterna” har totalt misslyckats.
Citera
2022-05-21, 09:58
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ser inte de likheterna. Jonas lever huvudsakligen konstruktivt medan Bodil mestadels lever destruktivt.

Alla människor är konstiga i vissa avseenden. Det är vad man gör med sina konstiga sidor som är relevant. Och det är tydligt att Jonas jobbat mer på sig själv trots att Bodil är äldre.

På vilket sätt lever Bodil destruktivt?
Citera
2022-05-21, 18:18
Medlem
dialektikers avatar
Jag tycker Bodil tog för sig ganska mycket under parhelgen.
Hon verkade inte alls socialt hämmad i umgänge med andra.
Hon har varit avvaktsam sen början och ger uttryck för att vara lite skygg (svårbedömt hur skygg hon är tycker jag dock).

Men det är klädsamt att vara skeptisk i GVFÖ.
I GVFÖ blir man ändå kastad till vargarna och folks tyckande i hela Sverige.
Samt att man blir utsatt för expertisens taffliga försök att tussa ihop en med någon man inte vill tussas ihop med.

Men som alltid, svårt att bedöma folks exakta personlighet och sociala beteenden genom tv-rutan.

Hon är söt och har karaktär tycker jag ändå, och det är nog bra om hon ratar tränaren för han är rätt färglös och träig.
Senast redigerad av dialektiker 2022-05-21 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in