Ja jag säger inte emot dig när det gäller Martin, jag har för ett par veckor sedan också kommenterat hans beteende. Men det hindrar inte att Jonas beter sig som en barnunge som tar till lipen i parti och minut. Har du skådat en vuxen man med så låg självkänsla tidigare? Han kan inte gå på stan själv och ta en fika utan att känna sig oduglig när Martin jobbar till exempel. Det är helt absurt!
Eller när Martin pratar om deras olikheter (helt tondöv med mössan på svaj typ) där i bastun. Jonas tar åt sig direkt och grinar sedan i sängen och vill hävda ”att allt inte bara är mitt fel” istället för att konstatera tillbaka att ”ja precis, vi är väldigt olika där och det behöver vi acceptera”.
Jo, Jonas är ju supergnällig och hjälplös visade det sig tydligare i detta avsnitt.
Det är ju härskarteknik det där att ta till gråt hela tiden.
Han är tydligen mer betuttad i Martin än vad Martin är i honom?
I det här avsnittet kom det fram en mindre klädsam sida av Jonas. Och jag kan faktiskt förstå Martins frustration ändå över Jonas.
Det är ju som att Jonas gnäller sig till uppmärksamhet. Det är ju inte direkt attraherande. Då förstår jag bättre att Martin flyr och hellre umgås med andra. Men varför är han ändå kvar vid Jonas? För att få knulla lite mer? Delta i såpan lite längre?
Alltså jag tror typ inte de där två är kompisar ens efter det här.
Säsongen är så tråkig att klockorna stannar. Deltagarna känns sjukt ointressanta. Ingen personlighet eller karisma. Ingen man orkar engagera sig i. Snark... Zzzz.
Martin har helt rätt i att Jonas skäms för sin läggning. Jonas förnekar det men framstår som ett fån då Martin har sett igenom honom. Här märks det att Jonas har komplex för sitt utseende(fullt förståeligt) och inte inser/har erkänt det för sig själv än. Resultatet av detta blir en osäker natur och skört ego. När Martin då antyder att Jonas skulle skämmas för sin läggning blir det sköra egot stött - och han blir tvungen att försvara det till varje pris för att kunna stanna kvar i förnekelsens bubbla. Att han är från landet och inte har utmanats av sin omgivning bidrar också till att han har kunnat leva kvar i förnekelse så länge. I storstan besitter folk högre social intelligens generellt. Martin är mycket mer socialt intelligent än Jonas, dels för att han är från storstan och dels för att han inte är lika ful som Jonas och därför inte har ett enormt utseendekomplex som Jonas har(och tvingas leva i förnekelse om för att inte bli en homosexuell incel utan liv). Hellre ett "normalt" men falskt liv än ett svårare liv som ärlighet mot sig själv innebär för en sån som Jonas.
Förnekelse är ett fenomen som fungerar som en helhet. Om en förnekelse utmanas(blir avslöjad) så måste individen stå fast vid den förnekelsen för att inte en dominoeffekt ska uppstå. För om en förnekelse släpper så släpper de andra förnekelserna också. Det är därför Jonas blir stött för minsta lilla och måste försvara sig även när det handlar om bagateller.
Jonas klassiska grinbög-karaktär blir också lite av en omedveten taktik i slutändan. Vi kunde se det när han gick in och grinade i sovrummet - han hoppades att Martin skulle följa efter, trösta och sen tröst och straffknulla honom för att han var grinig. Pinsamt värre då Martin bara är trevlig av artighet och inte är det minsta attraherad av honom. Kanske har han också missat att Martin är receiver och ändå inte är den som utdelar straffknull. Att han missar en sån uppenbar sak är signifikativt för att han lever i förnekelse.
Återkommer med vidare analyser. Bland annat Hans fixering vid oralsex och utbyte av kroppssafter för att känna romantisk närhet med sin partner - och hur man ser detta.
Det blev verkligen plågsamt uppenbart i kvällens avsnitt att korv-Jonas problem är hans utseende. Som jag var inne på i det citerade inlägget ovan, så har hans underliggande(och återigen, berättigade)utseendekomplex hindrat honom från att utveckla högre social intelligens samt att mogna i största allmänhet - just för att han tvingas leva i förnekelse för att kunna ha ett någorlunda fungerande liv.
Martin hävdar många är omogen, p.g.a sin brist på hänsyn till Jonas och sitt stereotypa pridebög-leverne, men missar att det snarare handlar om hans (medfött)ytliga karaktär och inte omognad. Jonas sociala intelligens ligger på en tonårings nivå, medan Martin har en fullt utvecklad social intelligens(som han ibland använder för att mobba Jonas subtilt, se nedan). Ett konkret exempel på det fick vi se när han och Jonas diskuterade de andra paren - där Jonas tyckte att Hans och Bodil var på väg åt rätt håll medan Martin förstod direkt att Bodil inte var intresserad. Att gömma sig bakom "jag vet inte" är också något som tonåringar gör men inte vuxna, mogna individer.
Jonas beter sig omoget, men han blir också mobbad på ett väldigt subtilt sätt vilket är förståeligt att han reagerar på. Han har rätt i att det finns en förväntan på att han ska anpassa sig mer än vad Martin ska göra - p.g.a den underliggande sociala hierarkin som är starkt utseendebetingad och som folk styrs av omedvetet. Martin är dock medveten om att han besitter högre social status(till följd av bättre utseende) och nedvärderar mycket riktigt Jonas emellanåt. När han antyder, med noga beräknad subtilitet för att inte göra det uppenbart, att Jonas livsvanor är tråkigare t.ex, så vet han med sig att omgivningens generella respons kommer att bekräfta det han säger(oavsett om det är rätt eller inte) och det får han en liten energiinjektion av. Han går igång på det. När Jonas försöker ta kommandot som hämnd för att han känner sig nedtryckt, så blir omgivningens respons istället"Hur går det med kontrollbehovet Jonas?" och hans försök att återupprätta jämlikhet faller platt.
Till Bodil och Hans då och Hans besatthet av utbyte av kroppsvätskor. I slutet av avsnittet skämtade han att Bodil kunde kissa i sängen eftersom den inte var hennes. Ett klassiskt exempel på när någon väver in sin innersta fantasi i ett skämt och går igång på att komma undan med att ha avslöjat fantasin men ändå inte. Hans klassiskt uppåtböjda(för män som är oralfixerade i romantisk mening) lilla bratwurst ryckte jovialiskt innanför kalsongerna när han sa det, missta er inte.
Ovan nämnda "skämt" var en liten bekräftelse på det jag visste om Hans redan innan programmet. När jag såg samlingsfotot på deltagarna innan säsongen fastnade blicken direkt på Hans. Jag blev för ett ögonblick övertygad om att han var ena halvan i det bögpar som utlovats för säsongen. Naturligtvis märkte jag när jag tittade på övriga deltagare att det var Martin och Jonas som var bögarna, men Hans såg definitivt tredje bögigast ut. Han drar tillbaka smilbanden på ett onormalt långt och onaturligt sätt för en man, vilket ger det där perversa bögporr-smilet. Och att bögar använder perversion i romantisk mening vet vi - det är det enda dom kan. Utbyten av kroppsvätskor och restprodukter är ett sätt(det enda) för bögar att knyta an emotionellt till varandra. När en heterosexuell man ler på samma sätt som Jonas Gardell så beror det på att han har ett homosexuellt förhållningssätt till sex och romantik.
Hans påflugenhet när det gäller fysisk närhet bekräftar också detta homosexuella förhållningssätt. Han blir påflugen då en förskjutning av intimitetströskeln har skett. Om man är van vid att uppleva romantisk intimitet genom ett ömsesidigt utforskande av kroppsdelar(med tunga och mun) och ett ömsesidigt inmundigande det som kommer ur diverse kroppsöppningar, så blir naturligtvis tröskeln för intimitet högre. Att ligga och hålla om en person man nyss träffat, och andas äggandedräkt med inslag av lök i nacken på personen i fråga blir då ungefär som att bara ligga bredvid varandra i sängen. Hans uppfattar inte att han är "för på", p.g.a denna förskjutning.
Vad beror då detta, för heterosexuella män, perversa förhållningssätt till romantik på? Antagligen går det tillbaka till den tidiga barndomen. Jag märkte redan i förskoleåldern att vissa killar som var väldigt orala av sig(skulle slicka och undersöka allt med munnen) hade bögiga utseenden(bögleenden, fylliga läppar som konstant var fuktiga av saliv m.m). Jag visste förstås inte vad "bög" var men jag tyckte att de såg äckliga ut.
En möjlig förklaring kan vara att Hans moder var en flitig utövare av orala/fingerfärdiga metoden(shoutout till medlemmen "Adonis." för sin utförliga beskrivning av detta fenomen). Nu tror jag inte Hans var särskilt störd som barn(som pojkar som utsatts för orala/fingerfärdiga metoden brukar vara enligt "Adonis."), utan att det snarare var ett sätt för modern att fysiskt älska sin son - vilket gjort att Hans förknippar kärlek med oralsex och utbyten av kroppsvätskor.........
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Det finns forskning kring hur överaktiva barn, i synnerhet pojkar, med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning får ett bättre allmäntillstånd ifall deras könsorgan stimuleras av en moders vårdande hand. Traumatiserade invandrarpojkar & andra pojkar med Adhd & autism, i många fall i kombination med grav utvecklingsstörning, är en stor påfrestning för sina mammor & när inte bröstet av ngn anledning längre fungerar som lugnande stimulantia så krävs det en smula uppfinningsrikedom.
Denna metod, som vi kan kalla orala/fingerfärdiga metoden, finns latent hos varje ansvarstagande moder men det är främst i socialt utsatta grupper som denna metod används, typ bland ensamstående wt-mammor, arabiska & somaliska kvinnor samt hos mammor till autistiska barn från alla sociala samhällsgrupper.
Det är dessa grupper som i de flesta fall saknar fullgott stöd från sin omgivning. Deras frustration & kärleksfulla omtanke leder till en oral & fingerfärdig stimulans av penis som lugnar den störda & ibland oxå utåtagerande pojken.
Till en början är denna stimulans en slags lugnande metod som överträffar alla tillgängliga mediciner där moderns stimulans & tömning av pojkes penis & pung bidrar till en avslappnad & lugn pojke i balans.
På sikt finner modern sig väl tillrätta & även hon finner en viss osjälvisk stimulans av att förbättra sin störda pojkes allmäntillstånd genom sexuell stimulans av sin sons könsorgan. Detta är en teknik/metod som inte går att jämföra med incest då syftet med metoden är att skapa balans i en orolig & plågad pojkes själ. En osjälvisk handling av en ansvarstagande mamma som bör jämföras med vilken alternativ behandling som helst.
Det blev verkligen plågsamt uppenbart i kvällens avsnitt att korv-Jonas problem är hans utseende. Som jag var inne på i det citerade inlägget ovan, så har hans underliggande(och återigen, berättigade)utseendekomplex hindrat honom från att utveckla högre social intelligens samt att mogna i största allmänhet - just för att han tvingas leva i förnekelse för att kunna ha ett någorlunda fungerande liv.
Martin hävdar många är omogen, p.g.a sin brist på hänsyn till Jonas och sitt stereotypa pridebög-leverne, men missar att det snarare handlar om hans (medfött)ytliga karaktär och inte omognad. Jonas sociala intelligens ligger på en tonårings nivå, medan Martin har en fullt utvecklad social intelligens(som han ibland använder för att mobba Jonas subtilt, se nedan). Ett konkret exempel på det fick vi se när han och Jonas diskuterade de andra paren - där Jonas tyckte att Hans och Bodil var på väg åt rätt håll medan Martin förstod direkt att Bodil inte var intresserad. Att gömma sig bakom "jag vet inte" är också något som tonåringar gör men inte vuxna, mogna individer.
Jonas beter sig omoget, men han blir också mobbad på ett väldigt subtilt sätt vilket är förståeligt att han reagerar på. Han har rätt i att det finns en förväntan på att han ska anpassa sig mer än vad Martin ska göra - p.g.a den underliggande sociala hierarkin som är starkt utseendebetingad och som folk styrs av omedvetet. Martin är dock medveten om att han besitter högre social status(till följd av bättre utseende) och nedvärderar mycket riktigt Jonas emellanåt. När han antyder, med noga beräknad subtilitet för att inte göra det uppenbart, att Jonas livsvanor är tråkigare t.ex, så vet han med sig att omgivningens generella respons kommer att bekräfta det han säger(oavsett om det är rätt eller inte) och det får han en liten energiinjektion av. Han går igång på det. När Jonas försöker ta kommandot som hämnd för att han känner sig nedtryckt, så blir omgivningens respons istället"Hur går det med kontrollbehovet Jonas?" och hans försök att återupprätta jämlikhet faller platt.
Till Bodil och Hans då och Hans besatthet av utbyte av kroppsvätskor. I slutet av avsnittet skämtade han att Bodil kunde kissa i sängen eftersom den inte var hennes. Ett klassiskt exempel på när någon väver in sin innersta fantasi i ett skämt och går igång på att komma undan med att ha avslöjat fantasin men ändå inte. Hans klassiskt uppåtböjda(för män som är oralfixerade i romantisk mening) lilla bratwurst ryckte jovialiskt innanför kalsongerna när han sa det, missta er inte.
Ovan nämnda "skämt" var en liten bekräftelse på det jag visste om Hans redan innan programmet. När jag såg samlingsfotot på deltagarna innan säsongen fastnade blicken direkt på Hans. Jag blev för ett ögonblick övertygad om att han var ena halvan i det bögpar som utlovats för säsongen. Naturligtvis märkte jag när jag tittade på övriga deltagare att det var Martin och Jonas som var bögarna, men Hans såg definitivt tredje bögigast ut. Han drar tillbaka smilbanden på ett onormalt långt och onaturligt sätt för en man, vilket ger det där perversa bögporr-smilet. Och att bögar använder perversion i romantisk mening vet vi - det är det enda dom kan. Utbyten av kroppsvätskor och restprodukter är ett sätt(det enda) för bögar att knyta an emotionellt till varandra. När en heterosexuell man ler på samma sätt som Jonas Gardell så beror det på att han har ett homosexuellt förhållningssätt till sex och romantik.
Hans påflugenhet när det gäller fysisk närhet bekräftar också detta homosexuella förhållningssätt. Han blir påflugen då en förskjutning av intimitetströskeln har skett. Om man är van vid att uppleva romantisk intimitet genom ett ömsesidigt utforskande av kroppsdelar(med tunga och mun) och ett ömsesidigt inmundigande det som kommer ur diverse kroppsöppningar, så blir naturligtvis tröskeln för intimitet högre. Att ligga och hålla om en person man nyss träffat, och andas äggandedräkt med inslag av lök i nacken på personen i fråga blir då ungefär som att bara ligga bredvid varandra i sängen. Hans uppfattar inte att han är "för på", p.g.a denna förskjutning.
Vad beror då detta, för heterosexuella män, perversa förhållningssätt till romantik på? Antagligen går det tillbaka till den tidiga barndomen. Jag märkte redan i förskoleåldern att vissa killar som var väldigt orala av sig(skulle slicka och undersöka allt med munnen) hade bögiga utseenden(bögleenden, fylliga läppar som konstant var fuktiga av saliv m.m). Jag visste förstås inte vad "bög" var men jag tyckte att de såg äckliga ut.
En möjlig förklaring kan vara att Hans moder var en flitig utövare av orala/fingerfärdiga metoden(shoutout till medlemmen "Adonis." för sin utförliga beskrivning av detta fenomen). Nu tror jag inte Hans var särskilt störd som barn(som pojkar som utsatts för orala/fingerfärdiga metoden brukar vara enligt "Adonis."), utan att det snarare var ett sätt för modern att fysiskt älska sin son - vilket gjort att Hans förknippar kärlek med oralsex och utbyten av kroppsvätskor.........
Utseendet är aldrig någons problem. Han må tro det men det är bara en dålig ursäkt för att inte ta tag i sitt liv.
Hans problem är hans brist på självkänsla och självförtroende. Martin är en vuxen människa och orkar givetvis inte med någon som beter sig så barnsligt.
Senast redigerad av Keus 2022-05-17 kl. 06:53.
Ångvälten Martin lyckas vända alla deras diskussioner till att det är Jonas fel. Han är totalt ointresserad av att se andras perspektiv i det han är del i. Jonas är alldeles för svag för att kunna stå upp för sig själv. Han är troligen konflikträdd och det är därför han faller i gråt när han blir arg och frustrerad.
Så Martin får panik av att Jonas vill kunna planera in att umgås med sitt kompisgäng på fredagar. Martin säger att tanken är ju att de ska göra saker tillsammans. Märkligt då att Martin tycker att det är OK att festa hela nätterna utan att Jonas är med. Även under de här 4 veckornas lära-känna-period så anser Martin att det är viktigare att festa med andra än att tillbringa så mycket tid som möjligt med Jonas.
Martin är väldigt nonchalant och har en översittarattityd. Noll charmpoäng.
Senast redigerad av Heribald.Snygge 2022-05-17 kl. 08:32.
Jag fick spola mycket i senaste avsnittet, för jag klarar inte av att se folk som inte håller med varandra. Scenen i bastun gick inte att titta på.
Bögparet är helt outhärdligt. Båda två är omogna och löjliga på olika sätt.
-- Varning vinnörderi:
När alla sitter och äter tillsammans så skålar de i en chablis från La Chablisienne, jag antar att det är deras Petit Chablis och inte någon 1er Cru.
Till nästa rätt som verkar vara lasagne dricker de ett vin jag inte kan identifiera. Verkar vara vitt dock vilket är ett konstigt val till lasagne. Någon som känner igen flaskan? Blå skruvkork med vad som ser ut att vara en tecknad bild på en tjej som ligger i ett stort vin/cocktailglas.
Sedan flyttar de till ett annat bord för dessert, och då dricker de en Nivole Moscato d'Asti.
--
Jag håller med vad andra har sagt, det händer ingenting nytt längre, alla bara pratar om samma saker som innan.
I slutscenen när alla går ifrån stället så ser Hans ut som en 12-åring. Hur fan klär han sig? Tennisskor trots att han inte utövar någon sport just då, konstiga alldeles för tajta byxor som är jättehögt uppvikta.
Den där läska bögen som är terapeut eller något liknande ser riktigt otäck ut när Jonas och Louise har läst upp sina extremt pinsamma färdigskriva lappar. Som en vampyr som suger i sig deras känslor för sin egen njutning. Men det är väl den typen av person som håller på med terapi och liknande.
Intressant att det spårade så totalt senaste avsnittet, såg jag inte riktigt komma utan trodde mer på pyspunka. Bögparet tar ju verkligen fram de sämsta sidorna hos varandra, eller sig själva kanske.. lipbögen som gnäller om allt och inte klarar av att säga något annat än "vet inte" för då faller han i storbölen. Han är inte stabil nog att vara med, självkänslan är på botten (är han iofs inte ensam om bland deltagarna, många trasade själar). Festbögen blir allt mer uppenbar att han måste vara med i ALLT som händelsernas centrum, varenda konversation tar han över totalt. I bordssamtalen stod han väl för minst 50% av snacket bland de 6.. gillar att påpeka (indirekt klaga) och vill att jonas ska reagera "men vad tycker du om..?" "Det förstår du väl att jag inte tkr är kul?" men sedan om jonas ifrågasätter eller blir upprörd backar han "nämen det har jag väl aldrig sagt, menade inte så" och sen börjar de om. Suck, märker de inte att de stångar sig mot väggen?