2022-05-22, 20:47
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Om Om Om…

Hade Liverpool orkat sista 15 mot Tottenham och gjort mål hade Liverpool vunnit serien… tänk om om hade funnits :/

Det är inga ursäkter som ni Liverpoolmaffian annars är vana vid.

Chelsea ledde ligan ett bra tag, sen kom den numera klassiska formdippen i December sen gick allt åt helvete.

Oavsett hade vi inte vunnit ligan, men jag är bombsäker på att vi hade varit det tredje laget som kämpade för guldet utan skadorna.
Citera
2022-05-22, 20:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Tog Woolwich 4:e platsen?
Citera
2022-05-22, 21:13
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tog Woolwich 4:e platsen?
5e
Citera
2022-05-22, 21:20
Medlem
Drickbacks avatar
https://twitter.com/SkySportsPL/status/1528446811735826433?s=20

Finns några City anhängare som kommer bli avstängda väldigt länge!!

Sjukt att slå till motstånd när man firar seger 😳😵‍💫
Citera
2022-05-22, 21:35
Medlem
Citat:

Vilka jävla svin. Tråkigt för Olsen också som redan haft det jobbigt privat i England under tiden i Everton.
Citera
2022-05-22, 21:40
Medlem
Citat:

Jag tycker att de där borde leda till flera hemmamatcher utan publik och/eller poängavdrag inför kommande säsong. Samma sak gäller Everton som gjorde en pitch invasion under pågående match. (Samt för Nottingham Forest och ev andra incidenter.)
Citera
2022-05-22, 21:40
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Luffare
Citera
2022-05-22, 21:42
Medlem
Någon som tror att ten Hag kommer få ordning på United nästa säsong? Jag tvivlar starkt. Truppen är alldeles för dålig och måste förstärkas kraftigt på nästan samtliga positioner.

Strängt taget ser jag bara Sancho och DeGea som värda att behålla. Om Ronaldo kan fortsätta göra mål ett år till så kanske man vill ha honom kvar, men frågan är om det är så värdefullt att ha en spelare som gör ett par hattrick per säsong men oftast går mållös.

Oroande för United är också att många lag gör stora framsteg, som Spurs, Arsenal och Newcastle, medan United regredierar. Om tre år tror jag skutan kan ha vänt.
Citera
2022-05-22, 21:55
Medlem
Citat:

Det där var väl inga större saker. Första snubben som kommer bakifrån och skall retas är ju dum i huvudet och borde få en uppläxning, men i övrigt händer ju inget medvetet. En som uppenbart filmar med sin mobil och inte ser att han och Olsen korsar varandras väg, och råkar dra mobilen lite lätt i huvudet på Olsen. Fan ingen ”assault”.
Som alltid vid traditionell pitch invasion väldigt rörigt, men det tillhör själva grejen.
Citera
2022-05-22, 22:02
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Det där var väl inga större saker. Första snubben som kommer bakifrån och skall retas är ju dum i huvudet och borde få en uppläxning, men i övrigt händer ju inget medvetet. En som uppenbart filmar med sin mobil och inte ser att han och Olsen korsar varandras väg, och råkar dra mobilen lite lätt i huvudet på Olsen. Fan ingen ”assault”.
Som alltid vid traditionell pitch invasion väldigt rörigt, men det tillhör själva grejen.
Så att komma bakifrån och puta någon är ingen stor sak? Har jag uppfattat dig rätt då?
Kan garantera att han kommer bli avstängd.
Citera
2022-05-22, 22:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jaha, det blev som väntat ändå, även om det blev lite dramatik över 90 minuter.

City, Liverpool, Spurs, Arsenal gjorde det de skulle.

Enda överraskningen var i botten, där Leeds lyckades vinna mot Brentford och ta sig förbi Burnley.

Grattis till City, Spurs och Leeds.

Att United vek ner sig var mest av akademisk betydelse eftersom Hammers gjorde detsamma. EL istället för Conference League.

Resan dit var dock mer dramatisk än vad jag tippat. Ur ett LFC-perspektiv:

Det inleder horribelt när Konate gör ett misstag man ABSOLUT INTE får göra på denna nivå. Han felbedömer en inspark och låter den gå över honom, helt opressad.

Jag kan inte greppa hur en mittback på denna nivå kan göra ett så uselt ingripande. Han har tid, är helt opressad, ser bollen komma (som dessutom är felslagen av José Sa som ramlar i tillslaget) - och han felbedömer totalt bollbanan, och låter den gå över honom.

I vanliga fall brukar jag säga när spelare gör stora missar att "jaja, men jag hade ändå aldrig kunnat ta den löpningen, befunnit mig där, så jag hade inte heller gjort mål där". I det här fallet ska jag säga att jo, den där hade jag nickat undan. Det är bara ställa sig rätt och ta emot den. Konate springer först i sidled, sen tar han några steg framåt, sen bakåt, sen missar han nicken. Det är inte ens juniornivå på det misstaget, det är pojklag. Fruktansvärt uselt ingripande.

Men, det löser ju sig ändå. En briljant Thiagoklack och fint Mané-avslut så är man med i matchen igen. Med 0-1 i halvtid på Etihad ska Liverpool "bara" göra sitt jobb, så ska detta gå bra.

Med Thiago ut i halvtid så blir det dock ett besvärligare jobb. När Coutinho sätter tvåan blir det nerv på riktigt. Bara man gör det där förbannade målet.

Men sen rasar Villa ihop totalt och då spelar det ju ingen roll att LFC gör jobbet som man skulle till sist. Att man gör både ett och två mål mot ett Wolves som också fått lite skador.

Fansen blir alldeles till sig i slutet - har Villa gjort 3-3? Så man slår över och ser en av de mest avslagna avslutningar man någonsin sett. Villa tar sig inte över halva plan, byter in 58-årige Ashley Young och klarar inte hålla boll två passningar i rad.

Det enda som är sämre än Aston Villas totala impotens är Citys totalt ärolösa sätt att avsluta matchen. Man kramar hörnflaggan, man ligger ner och fejkar skada. Mot ett motstånd som inte ens är nära att såra dem.

De fyra övertidsminuterna såg ut så här:

90:05-92:00 - Först låtsas Foden ha fått kramp, sen låtsas Ederson ha problem med ljumske knä. Exakt noll fotboll spelas.
92:00-93:20 - City runkar hörnflagga.
93:20-93.40 - Villa får den nästan över halva plan. Men inte. Mer hörnflaggs-runk.
94e minuten lyckas Villa ta den över halva plan.

94:10 Pep börjar veva om att blåsa av, fast hans lag fuskat bort två minuter i övertidens början.

94.24 blåser Oliver av, när han borde lagt på minst 1 minut till. Inte för att det gör någon skillnad, Villa hade ändå inte gjort mål.

Visst, jag kan förstå till viss del, när man försatt sig i ett 0-2 mot detta usla motstånd att man bara vill säkra det, det får se ut hur det vill så länge man vinner. Men det är ju inte vackert att se detta enormt duktiga fotbollslag behöva shithousa sig till en uddamålsseger mot ett lag som inte är nära att vara deras jämlike.

City-fans don't care, men det var knappast en ärorik seger. Om detta ska gå till historien likt QPR-matchen, där man återigen försatt sig i prekärt läge mot en underlägsen motståndare, kommer jag minnas dessa fyra övertidsminuter. Ett mästarlag hade spelat ut, spelat av. Inte backat sig över mållinjen mot en impotent motståndare.

För Citys del mest en lättnad tänker jag? Det blev inget CL, inte ens en inhemsk cup, nu får man vara nöjda med ännu en ligatitel och att värsta konkurrenten inte tar alla fyra.

För Liverpools del är det as you were. Inget mer snack om kvadruppeln, även om man gjort det enormt bra att spela sig till chansen att ta den. Största oron nu är skadeläget - Fabinho och Thiago tror jag vi kan räkna bort från finalen. Salah och VvD borde väl spela. Konate och Matip är inget mittbackspar jag litar på.

Vad kör man för mittfält då? Henderson, Keita... Milner? Jones? Oroväckande. Älskar Milly och han kommer inte ha några nerver i en final, men han är ju inte spelaren som ligger bakom allt vid 36 års ålder.

Tråkigt att se att vissa Cityfans ska ge sig på motståndarnas spelare i glädjens stund. Precis som vissa Everton-"fans" gav sig på Vieira. Istället för att glädjas med sin klubb, ska man pissa på dem som försökte besegra ens lag. Jag kommer aldrig förstå de människor som är funtade på det viset. Hade säkert funnits LFC-"fans" som gjort något sånt mot Wolves spelare vid en ligatitel idag, så de ruttna äggen finns i alla klubbar. Hoppas på stadium bans för dessa lågbegåvade idioter.

Också speciellt att se skadeglädje riktas mot Steven Gerrard. Hans lag, med 0 att spela för och tvingas kasta in en kass Olsen mellan stolparna, lyckas få City att darra rejält. 2-0-ledning på Etihad. Martinez tydligen skadad, tror de hade tagit poäng med honom idag (Olsen gör ingen vidare insats på 2-2). Gerrard hade nog gärna hjälpt LFC men det är inte hans jobb en dag som denna. Och så snackas det om Slippy G från supportrar till lag som just slippat bort fjärdeplatsen med förluster mot Saints, Brighton, Spurs och Palace. Skamlösheten. Glashuset. My lord.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-05-22 kl. 22:11.
Citera
2022-05-22, 22:08
Medlem
Citat:
Så att komma bakifrån och puta någon är ingen stor sak? Har jag uppfattat dig rätt då?
Kan garantera att han kommer bli avstängd.

Jo, den förste som kom bakifrån betedde sig som en idiot. Det skrev jag ju. Men den ende jag ser som gör något medvetet. Avstängning? Jo, man rör inte motståndarna vid en pitch invasion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in