Sent om sider dags att konvertera alla min VHS-videor till MP4. Men jag förstår ingenting av prissättningarna av VHS-spelare på t.ex. Tradera. Priserna kan skilja oerhört mycket. Vad är det för funktioner och modeller jag ska titta efter för bästa resultat? Det som fördyrar kanske jag överhuvudtaget inte behöver.
Jag ska använda följande kablar och program:
Elgato video capture
https://www.webhallen.com/se/product...yABEgIyzvD_BwE
Då jag behöver kontakter för RCA och S-video (tror jag) verkar inte lite äldre VHS-spelare fungera. De har dessutom färre läshuvuden. Och de flesta maskiner som har både 6 läshuvuden och de kontakter som krävs förefaller vara combomaskiner; VHS och DVD.
Och där verkar t.ex. LG vara mycket populära. Men vissa vanliga modeller som V290 kan gå för runt 500 kr. En modell som RC389H har gått för 4750 kr och en modell som RCT689H har sålts för 3039 kr. Varför så mycket dyrare och vad behöver jag? Vilka märken och modeller är bäst lämpade för mitt behov?
Och så frågan om skicket på tonhuvudena. Är det grisen i säcken man köper om man inte hittar något ouppackat exemplar som stått och samlat damm på något hylla? Hur känsliga är de? Kan man åtgärda dem på något sätt? Sällan någon säljare uttalar sig om skicket på dem.
Råddigt det här. Hoppas någon har några användbara tips.