2022-05-22, 07:42
Medlem
oldtimedrunks avatar
Tycker det är lite kul att vi svennar får lite motstånd eftersom våra politiker gillar att brösta upp sig och leka moralpolis i världen. Nu biter det oss i baken.
Citera
2022-05-22, 07:49
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Av texten på Text-TV låter det som att det är Erdogan som ringt Maggan men jag tror det är tvärtom eftersom det bara låter som det. Hade det varit Erdogan som ringt upp så borde det ha stått så rent ut och inte att han har pratat med Maggan och uppmanat henne att släppa på restriktioner och att hon uppskattade samtalet. Någon som vet vem som ringde upp?

Erdogan kommer aldrig gå emot Putin som förser honom med en kassako genom turkstream.
Vad är det ingen förstår?

The TurkStream Project not only ensures the reliability of energy supplies to Turkey and Europe, but also contributes to Turkey’s economic development through the resources it has allocated for the construction and operation of the pipeline. In addition, TurkStream supports the development of the Thrace region via local social investments.
Citera
2022-05-22, 07:50
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Tycker det är lite kul att vi svennar får lite motstånd eftersom våra politiker gillar att brösta upp sig och leka moralpolis i världen. Nu biter det oss i baken.

Ja så är det faktiskt. Nu förstår kanske de flesta att större delen av världen skrattar bakom ryggen till vår feministiska sosseregering. Inte öppet då många profiterar på vår biståndspolitik. Naiva? haha ja det är väl det minsta vi kan säga.
Citera
2022-05-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
Denna feministiska S-regering har satt Sverige i det farligaste det farligaste läget i modern tid.
Nedrustat alla grundbultar i landet, försvar, vård, polis, skola, förändrat hela landet med öppen invandring som bidragit till Europas mordtätaste och gängtätaste land osv osv. Pissat på Ryssland genom öppet stöd till Ukraina och misslyckad ansökan till NATO och nu bråk med pissiga NATOlandet Turkiet.

Var det nån hjärntvättad Palmeromantiker som trodde Sverige varit alliansfritt i alla år?

Skulle vilja säga att S tynar bort. Spelar ingen roll hur mycket pengar de roffar år sig via Hyresgästföreningen, illegala lottspel mm. De gräver sin egen grav, och det gör dom effektivt och snabbt!

Varför skyller du borgarnas politik på sossarna?
Citera
2022-05-22, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu vet jag inte om folk här redan sett detta. Men HERREJÄVLAR vilken TOTAL avhyvling av Ann Linde!!!

Den turkiske utrikesministern är hänsynslös mot henne!!! (Den dramatiska musiken i bakgrunden är bara grädden på moset).

https://twitter.com/rusenpress/status/1526986643189768193
Detta händer 2020 och den turkiske representanten reagerar på Lindes referens till EU:s position att turken ska dra sig tillbaka från norra Syrien.
Citera
2022-05-22, 08:06
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen

Erdogan har sett till att Natofrågan blir den absolut viktigaste valfrågan i sverige i september.
Ansökan kan praktiskt dras tillbaka, och vi kommer få se heta debatter mellan vänstern och sosseregeringen samt högern.
Viker sig sossarna för kraven så är det kört för dem. Viker de sig inte är det kört för dem. Kan man redan nu tacka Erdogan?
Citera
2022-05-22, 08:11
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen

Jag är absolut inget fan av (M), men (S) har suttit vid makten i 8 år nu och har haft alla möjligheter att förändra det du beskriver som ”borgarnas politik”, eller menar du att det är (C) som är de drivande pga deras samarbete?
Citera
2022-05-22, 08:32
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Jag fattar att Turkiet ligger risigt till om han lyckas stoppa Sverige och Finland från Nato.
Möjligt att det finns en stor mängd idioter i Turkiet som han får röster för att han visar sig på styra linan.
Men Turkiet kommer ju gå åt helvete.

På vilket vis ligger Turkiet risigt till? Blir ingen skillnad för dom och dom slipper att försvara 2 länder långt ifrån sitt territorium.

Om USA sätter press på Turkiet så fråga dig varför dom så gärna vill ha med oss i klubben.
Citera
2022-05-22, 09:01
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Nu vet jag inte om folk här redan sett detta. Men HERREJÄVLAR vilken TOTAL avhyvling av Ann Linde!!!

Den turkiske utrikesministern är hänsynslös mot henne!!! (Den dramatiska musiken i bakgrunden är bara grädden på moset).

Vadå avhyvling??!
Det där var bara en patetisk harang turkiska floskler, dessutom på agressiv snuskturkiska.
Patetiskt!

JAG ÄR PKK
Citera
2022-05-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastarder
Varför blinkar du? Är det något roligt som jag missat? Svara på frågan eller låt bli att svara på den tack.

Varför är din fråga relevant för trådens ämne?😉
Citera
2022-05-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det känns som att du inte fattar statistik. Och så skulle det tydligen vara en glad smiley på det

Du svarade inte på frågan: Varför kommer Sverige upphöra om 50 år och vad har du för källa till det påståendet?
Citera
2022-05-22, 09:25
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Wow, vilken avklädning. Han kunde lika gärna ha kastat en paj i ansiktet på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in