2022-05-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Spelar ingen roll vad Turkiet är. Fattar ni inte att Turkiet sitter med trumf! Det är på Turkisk nåder som Sverige kan få inträde till Nato …

Sossarna har skitit i det blå skåpet helt enkelt.
Jag fattar att Turkiet ligger risigt till om han lyckas stoppa Sverige och Finland från Nato.
Möjligt att det finns en stor mängd idioter i Turkiet som han får röster för att han visar sig på styra linan.
Men Turkiet kommer ju gå åt helvete.
Citera
2022-05-22, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu vet jag inte om folk här redan sett detta. Men HERREJÄVLAR vilken TOTAL avhyvling av Ann Linde!!!

Den turkiske utrikesministern är hänsynslös mot henne!!! (Den dramatiska musiken i bakgrunden är bara grädden på moset).

https://twitter.com/rusenpress/status/1526986643189768193

Länkade den innan också! Haha skulle vilja se den oredigerad. ”Nothing personal” 😂😂
Våra politiker håller inte måttet för globala politiken
Citera
2022-05-22, 02:06
Medlem
Jag undrade i en annan tråd 16 april långt innan Nato-frågan var "löst" varför inte en enda journalist ställde frågan till politikerna om Turkiet skulle godkänna Sverige i alliansen. Jag lyckades räkna upp flera av de skäl till att de kunde neka som de senare tog upp. Kanske borde de skrota en del "experter" (narrativ-sägarna) de har i rutan med mig. Nu sitter politikerna i en knepig situation, fast å andra sidan visade vi tidigt i palmeutredningen vad kurderna är värda hos oss, och vapen kan vi ju sälja eller ge lite till vem som helst så det kanske löser sig?

(FB) Uppgifter: Finland har inte fått garantier från USA eller Nato

Lustigt också hur hela fråga med Turkiet vinklas. En befogad fråga är om vi verkligen vill vara med där om Turkiet är näst största militärmakt. Istället vill medietyckarna att USA ska dra dem i örat... eftersom ingen förväntas ha suveränitet när man nu väl är med i NATO?
Citera
2022-05-22, 02:17
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
She said what we all are thinking.

1. Ambassadören borde mosas ned i en skolåda och utvisas tillbaks hem till landet som roligt nog har samma namn som ordet 'kalkon' på engelska.

2. Sverige skall inte krypa för islamister.

Då skickar de väl bara hem den svenske ambassadören, färdigförpackad som en Shiskebab. Sedan verkar det ju som att Sverige har skickat dit en stalledräng, eftersom han heter Staffan.
Citera
2022-05-22, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jvstalin
Jag undrade i en annan tråd 16 april långt innan Nato-frågan var "löst" varför inte en enda journalist ställde frågan till politikerna om Turkiet skulle godkänna Sverige i alliansen. Jag lyckades räkna upp flera av de skäl till att de kunde neka som de senare tog upp. Kanske borde de skrota en del "experter" (narrativ-sägarna) de har i rutan med mig. Nu sitter politikerna i en knepig situation, fast å andra sidan visade vi tidigt i palmeutredningen vad kurderna är värda hos oss, och vapen kan vi ju sälja eller ge lite till vem som helst så det kanske löser sig?

(FB) Uppgifter: Finland har inte fått garantier från USA eller Nato

Lustigt också hur hela fråga med Turkiet vinklas. En befogad fråga är om vi verkligen vill vara med där om Turkiet är näst största militärmakt. Istället vill medietyckarna att USA ska dra dem i örat... eftersom ingen förväntas ha suveränitet när man nu väl är med i NATO?

Frågan är ju varför Usa ville ha in oss i smörjan?
Den här situationen borde dom också ha kunnat förutse tänker jag.
Alla försöker blåsa alla ungefär.
Senast redigerad av SpaceBase 2022-05-22 kl. 02:41.
Citera
2022-05-22, 03:28
Medlem
kubuns avatar
Av texten på Text-TV låter det som att det är Erdogan som ringt Maggan men jag tror det är tvärtom eftersom det bara låter som det. Hade det varit Erdogan som ringt upp så borde det ha stått så rent ut och inte att han har pratat med Maggan och uppmanat henne att släppa på restriktioner och att hon uppskattade samtalet. Någon som vet vem som ringde upp?
Citera
2022-05-22, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Länkade den innan också! Haha skulle vilja se den oredigerad. ”Nothing personal” 😂😂

Ganska bizarra uttalanden. Turkiet har inte krigat mot isis, tvärtom. De handlade olja av dem så de kunde fortsätta kriga mot deras fiender Assad och YPG. Officiellt stöttar man bara de övriga jihadistaffillierade miliserna i syrien. Helt sjukt att ett sånt land som Turkiet ska tas på allvar.
Citera
2022-05-22, 03:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Jag skulle också vilja se hela meningsutbytet mellan dem och speciellt när rösterna höjdes ordentligt så en genant stämning spred sig till närmsta omgivning.

Som pest o kolera - antingen krypa för Turkiet och komma in på nåder eller stå själva mot Ryssland efter att ha skickat vapen mot dem och äventyrat vår säkerhet och allt för att vinna valet i höst skulle tro att valet nu redan är förlorat för S och just för att de skött utrikespolitiken så kopiöst uselt, ja rent katastrofalt.
Citera
2022-05-22, 06:45
Medlem
Denna feministiska S-regering har satt Sverige i det farligaste det farligaste läget i modern tid.
Nedrustat alla grundbultar i landet, försvar, vård, polis, skola, förändrat hela landet med öppen invandring som bidragit till Europas mordtätaste och gängtätaste land osv osv. Pissat på Ryssland genom öppet stöd till Ukraina och misslyckad ansökan till NATO och nu bråk med pissiga NATOlandet Turkiet.

Var det nån hjärntvättad Palmeromantiker som trodde Sverige varit alliansfritt i alla år?

Skulle vilja säga att S tynar bort. Spelar ingen roll hur mycket pengar de roffar år sig via Hyresgästföreningen, illegala lottspel mm. De gräver sin egen grav, och det gör dom effektivt och snabbt!
Citera
2022-05-22, 07:21
Medlem
https://www.dn.se/varlden/usa-inte-var-sak-losa-turkiets-nej-i-nato-fragan/
"USA skulle kunna utöva påtryckningar, men utrikesdepartementets talesperson Ned Price säger till Reuters att det inte är en bilateral fråga mellan Washington och Ankara.

– Från sina respektive håll arbetar Finland och Sverige direkt med Turkiet, men vi pratar också med dem om den här frågan. Vi är fortsatt förvissade om att Turkiets bekymmer kommer att lösas och att vi som allians kommer att kunna nå samförstånd i Finlands och Sveriges anslutningsprocess, säger Ned Price."
USA verkar inte vilja blanda sig i officiellt.
Citera
2022-05-22, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Världens 10 mäktigaste arméer:

1 USA
2 Ryssland
3 Kina
4 Indien
5 Frankrike
6 Storbritannien
7 Japan
8 Turkiet
9 Tyskland
10 Egypten

Ja, precis som jag säger, betydligt sämre än Ryssland som inte kan korsa en å i vårsolen.
Citera
2022-05-22, 07:26
Medlem
Gråsparvar hör inte hemma i trandansen. Med de hot om yttre och inre våld Sverige nu ställs inför hade ett medlemskap i NATO varit bra för oss nu. Vi möter även ett ökande hot mot vår säkerhet inom landet med ökande grov brottslighet
Och ren maffiaverksamhet. Annie Lööv, RHEINFELDT, Bolund Löfven Björklund Sjöstedt Anders Lindberg.
Ni har på ett par decennier förändrat landet , ni har släppt in kriminella klaner ,religiösa extremister,
Givit fristad åt våldsamma terroristnätverk, och dessutom släppt in hundratusentals Pers helt oanpassningsbara
För svensk arbetsmarknad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in