2022-05-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Altså i ett sån't här läge är det ju frestande med lite whataboutism:

Ponera att lapparna hade ett marxistiskt pari, vi kan kalla det LKK (Lapparnas Kommunistiska Kamratförening). De ägnade sig åt att spränga och skjuta folk samt hävda att Lappland (dvs delar av Norge, Sverige och Finland) borde bli ett eget land vi kan kalla det Lappistan.

Säg sedan att turkiet hade en stor lappsk diaspora och att några lappar även satt i parlamentet där, ja en lapp hade till och med fått 1.76 mrd $ för att rösta fram erdogan som president.

Nu vill turkiet bli medlem i en klubb, vi kan kalla den TJATO, dels för att det är ett ställe där det pratas mycket skit och dels för att Sverige är en framstående medlem i TJATO.

Ja man kan se vart åt detta lutar eller hur?

Ja men sverige har inte det eftersom vi har haft bra ledare. Så det är lite konstigt att ledarna i Turkiet skapar massor av terrorister, sen säger mann att Sverige är hem för terrorister. Men borde inte Turkiet fundera på varför de sprider ut massa terrorister istället för att försöka få tillbaka de terrorister .man spridit ut.
Citera
2022-05-22, 00:08
Avstängd
OliverCromwells avatar
Nu vet jag inte om folk här redan sett detta. Men HERREJÄVLAR vilken TOTAL avhyvling av Ann Linde!!!

Den turkiske utrikesministern är hänsynslös mot henne!!! (Den dramatiska musiken i bakgrunden är bara grädden på moset).

https://twitter.com/rusenpress/status/1526986643189768193
Senast redigerad av OliverCromwell 2022-05-22 kl. 00:28.
Citera
2022-05-22, 00:17
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu vet jag inte om folk här redan sätt detta. Men HERREJÄVLAR vilken TOTAL avhyvling av Ann Linde!!!

Den turkiske utrikesministern är hänsynslös mot henne!!! (Den dramatiska musiken i bakgrunden är bara grädden på moset).

Du milde...

Inte förvånande när vi skickar på gränsen till utvecklingsstörda att sköta våra förhandlingar men trots allt lite chockerande...

Total tågkrasch. Minns lite tyska fortfarande. Jag kommer ljuga på utlandssemestern och säga att jag är tysk om någon frågar. Man skäms ju.
Citera
2022-05-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag undrar framför allt vad den finska regeringen tänker om den här soppan. De har i praktiken utlovat att genomföra processen "hand i hand med Sverige".
Det här är helt kaos. Känner på mig att det här kommer bli en riktigt soppa. Mycket värre än vad det redan är. Erdogan kommer jag vet inte vad, men Linde, Maggan och dom kommer få det svettigt ett tag nu. Den ser man komma
Citera
2022-05-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Sverige har en usel statsminister (skulle varit kvar som finansminister), en urusel finansminister (skulle kanske passat som statsminister, han kan ju ingenting om ekonomi - tyst från honom under långa perioder, säkert satt på internutbildning, och vad ska man säga om utrikesministern - jo hon är en stor jävla total katastrof!

Ja. Damberg snickisnackar ganska bra och ligger ganska mycket åt höger men vad har han för utbildning eller genuint kunnande för att glida in på en centerposition? Flera finansministrar i Sverige har varit geniförklarade genom tiderna. Wigforss och Sträng skulle vända sig i graven med dagens arma jävla uppställning. Utrikesministern är ett *suck. Magda är smartare men medlem i CIA. Hon tycker det är skönt att "komma hem" varje jävla gång hon åker till USA för att röka en spliff på Harvard.

Ontopic:
Kommer Magda ha tålamod med Erdogan? Kommer Erdogan ha det med Maggan? Varför är kurderna så viktiga för Sverige tror ni? Jo, de har alltid varit viktiga för USA (som vi varit allierade med sedan 40-talet) för balansera turkar och araber i den regionen. För Sverige "tredje vägens land" har det alltid varit möjligt att hantera t.ex kurder å amerikanernas räkning.

Nu försöker politikerna köpa oss ett försvar vi inte själva har. Det handlar mer om resurser än rädsla när staten och kapitalet vill att vi ska gå med. Detta trummar de ut varje dag i media. Allt är affärer. Köp aktier i bolag som Wallenberg har stora intressen i så ska ni se på fan med tiden.

Vi bör inte in i NATO. Dock blir nog någon uppgörelse till slut.
Senast redigerad av Petitoo 2022-05-22 kl. 00:27.
Citera
2022-05-22, 00:25
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Det här är helt kaos. Känner på mig att det här kommer bli en riktigt soppa. Mycket värre än vad det redan är. Erdogan kommer jag vet inte vad, men Linde, Maggan och dom kommer få det svettigt ett tag nu. Den ser man komma

Ja, känslan är att det här kommer ta hus i helvete ordentligt faktiskt.
Svårt att sia specifikt, det är många parametrar man måste ta hänsyn till här. Men den här soppan kommer få ORDENTLIGA konsekvenser inte bara utrikespolitiskt. Faller bitarna på plats kan själva socialdemokratiska partiet börja svaja och krackelera hårt. Det här ser så otroligt illa ut ur alla synvinklar, NATO motståndare, NATO förespråkare, Kurdälskare, Kurderna själva, oppositionen, Finland, USA.....hahaha det kan spåra så jävla hårt på så många sätt.
Vi får se....men underhållande så inihelvete är det onekligen. Jag hoppas turkarna bråkar så inihelvete
Citera
2022-05-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Min gissning är att det upptrummade opinionsstödet för en NATO-anslutning här i landet peakade samma dag som Maggan besökte Vita huset. När folk upptäcker alla konstigheter och förödmjukande dubbelheter lär det falla bakåt igen...
Citera
2022-05-22, 00:27
Medlem
oresundsbroens avatar
Det intressanta är att turkiska medier rapporterar och är mycket väl medvetna om att Andersson valdes till statsminister i höstas genom överenskommelse med YPG-tanten Kakabaveh. Det här är nog Erdogan själv medveten om. Jag tror helt enkelt regeringen måste riva överenskommelsen med Kakabaveh och vara beredda på att förlora vårbudgeten.
Citera
2022-05-22, 00:27
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu vet jag inte om folk här redan sätt detta. Men HERREJÄVLAR vilken TOTAL avhyvling av Ann Linde!!!

#nothing(fucking)personal 😂
Citera
2022-05-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Sverige har en usel statsminister (skulle varit kvar som finansminister), en urusel finansminister (skulle kanske passat som statsminister, han kan ju ingenting om ekonomi - tyst från honom under långa perioder, säkert satt på internutbildning, och vad ska man säga om utrikesministern - jo hon är en stor jävla total katastrof!
Vi har framför allt haft unikt svaga regeringar de senaste fyra åren, och det förutsade jag redan i januari 2019. Den egentliga orsaken till eländet är JÖKen och Annie Lööfs dubbelspel före och efter valet 2018 (dessutom borde MP åkt ut ur riksdagen redan då, men de klarade sig med nöd och näppe kvar i både riksdag och regering - kamrat 4%).

En röst på MP var och är en röst på Annie Lööf (om inte som statsminister så dock som korrupt kungamakare i svensk politik),
Citera
2022-05-22, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Ja men sverige har inte det eftersom vi har haft bra ledare. Så det är lite konstigt att ledarna i Turkiet skapar massor av terrorister, sen säger mann att Sverige är hem för terrorister. Men borde inte Turkiet fundera på varför de sprider ut massa terrorister istället för att försöka få tillbaka de terrorister .man spridit ut.

Bra inlägg. Turkiet är fristad för Al Qaida och Isis
Erdogan ser sig som Mellanösterns rättmätiga Sultan som ska leda muslimer in i framtiden. Storhetsvansinne utan dess like.
Citera
2022-05-22, 00:43
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Bra inlägg. Turkiet är fristad för Al Qaida och Isis
Erdogan ser sig som Mellanösterns rättmätiga Sultan som ska leda muslimer in i framtiden. Storhetsvansinne utan dess like.

Spelar ingen roll vad Turkiet är. Fattar ni inte att Turkiet sitter med trumf! Det är på Turkisk nåder som Sverige kan få inträde till Nato …

Sossarna har skitit i det blå skåpet helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in