Citat:
Ursprungligen postat av
byredo
Hej allihopa.
Jag sitter i en situation och jag skulle vilja se vad ni tycker.
Jag har skulder p cirka 1 mkr och tnkte ska skuldsanering. Jag har en god inkomst, har gjort Kronofogdens sjlvtest p deras hemsida och enligt svaren jag angett r det goda chanser fr att jag skulle kunna f igenom en sanering. Jag vet att det testet absolut inte r ngra garantier fr ngot s det behver ingen skriva ngot om. Jag kommer f ut ett arv p cirka 350tkr inom kanske 1-2 mnader och dessa pengar hade jag behvt till de utomlands studier jag planerat. Sedan r jag egentligen en person som verkligen vill gra rtt fr mig och det mest logiska skulle ju sklart vara att betala in dessa pengarna p skulderna jag har..
Grejen r att jag vill studera till hsten 2023, utomlands(inom EU), utbildningen r p 6 r.
Hur skulle Kronofogden stlla sig till det? Jag kan inte jttemycket om skuldsaneringar men jag vet att det bland annat baseras p inkomsten man har och hur mycket de kommer f in frn mig varje mnad.
Har svrt att se att de skulle bevilja en sanering om de vet att jag skall brja studera och drmed ha en frndrar inkomst.
Har en bokad tid med en budget- och skuld sanerare p mndag i det ln jag bor i men kanske fr tnka sig fr vad man sger till en sn, tankar om studier osv. De hjlper ju en att ska saneringen..
Tnk grna p att ha en god ton, r otroligt stressad ver denna situationen och mr verkligen skit ver att det blivit shr, allt r tyvrr inte mitt fel utan det har uppsttt situationer som gjort att jag hamnat dr jag hamnat, som drivs p sidan om, den lagliga vgen men det tar tid och enormt mycket energi och orkar inte med denna onda cirkeln ngot mera.
Tacksam fr konstruktiva tankar och ider!
"Jag r en som vill gra rtt fr mig, MEN"
D r du allts inte en som vill gra rtt fr dig. Utan du vill anvnda systemet fr att gagna dig sjlv.
Brja med att inse att den bild du har av dig sjlv inte stmmer. Det som orsakat din situation r du sjlv.
Och ta tag i det.
Dr har du min sikt om ditt upplgg.