2022-05-21, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Beklager at jeg ikke satte dovendyret i anførselstegn. For å unngå dette fremover vil jeg heretter benevne TEH som Teddy, alternativt bamse.

Jeg tror ikke Teddy er et dovendyr.

Og ja du har rett i at han er offerets sønn. Og jeg legger til at jeg ikke tror han har noen medvirkerrolle i drapet på sin mor. Med mindre han er like iskald som sin far. Og det kan jo ikke jeg vite om han er.
?

Jeg vet ikke engang om TH er iskald. Vet bare at jeg leste (i VG sikkert), at TH hadde fortalt i avhør(?), at AEH sikkert ville være sterk mentalt (tolket jeg det som) ovenfor kidnapperne. Han trodde at hun kanskje kom til å si til kidnapperne, at de bare kunne gi opp med det samme, og at hun kunne ha begrunnet det med at TH var kjent for å være iskald ifm forhandlinger (når det gjaldt penger).
Citera
2022-05-21, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Denne tråden er åpenbart for folk med en ekstra sans for det morbide.
Ja, det er fælt å tenke slike tanker om andre folk. Men det kan ikke måles
mot hvor fælt det er å tenke på offerets skjebne. I dette tilfellet gjelder det
ikke bare selve drapet, men også de 25 årene som ledet opp til det.

Man tenker kanskje at despotiske ektemenn er noe som hører fortiden til, og
at likestilling og generell sosial utvikling har eliminert kvinneundertrykkelse.
Sannheten er likevel at kvinner i veldig mange tilfeller fremdeles står svakere
rettslig enn menn, og særlig gjelder dette i forhold til menn med penger og status.

Jeg tror det blant annet er slike forhold som gjør at denne saken engasjerer folk.
Du trenger ikke fortelle meg dette. Jeg er ikke naiv.

Men det er vesentlig hvordan AEH har blitt beskrevet som person. Jeg har ikke lest eller hørt noe om at hun og sønnen var i konflikt.
Og ingen av barna i Hagenfamilien virker veldig fokusert på penger.

Det er nok ikke så vanlig som du tror. Særlig ikke om det er planlagt. Drap i affekt er jo en helt annen sak. Det er vesentlig for min oppfatning
Citera
2022-05-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Futurummann nr 2 stopper vel ikke og går bort til noen bil, men han fortsetter å gå, etter det vi kan se på videoen fra Futurum?

2) Ville ikke TEH og politiet komme til å stille TH spørsmål om hva TH trengte Focus-bilen til den morgenen?
Tenker du at noen kom til Sv4 og fraktet AE bort med Focusen etter at TH hadde reist til Futurum rundt kl 9?
Hvor ble i så fall Focusen deretter parkert?
Hvem ringte til TEH fra AEs mobil kl 9.14?
Hvem flyttet på AEs mobil i huset frem til kl 10.07?
Kom TEH til fots da han kom til Sv4 etter at TH hadde kommet hjem fra jobb på ettermiddagen?

Jeg tenker vi får håpe for Teddys del at han ikke kom i en Ford Focus. At han ringte etter drosje, hadde en annen bil enn en Ford disponibel eller kasta seg på en sykkel.
Senast redigerad av Kokadu 2022-05-21 kl. 19:19. Anledning: Tillegg
Citera
2022-05-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
?

Jeg vet ikke engang om TH er iskald. Vet bare at jeg leste (i VG sikkert), at TH hadde fortalt i avhør(?), at AEH sikkert ville være sterk mentalt (tolket jeg det som) ovenfor kidnapperne. Han trodde at hun kanskje kom til å si til kidnapperne, at de bare kunne gi opp med det samme, og at hun kunne ha begrunnet det med at TH var kjent for å være iskald ifm forhandlinger (når det gjaldt penger).

Jeg ser det slik: dersom du planla drap på din kone, ikledde deg en jakke av et bestemt merke og spaserte forbi kameraer på høyslys dag hjem for å kvele din kone. Da er du ikke bare iskald, du har en alvorlig diagnose.
Senast redigerad av Kokadu 2022-05-21 kl. 19:13. Anledning: Rette
Citera
2022-05-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det kan meget vel hende du har rett i dette. Sammenligner man de to fra skjermdump
later de til å være nøyaktig like høy, og ha lik kroppsholdning, dvs. noe fremoverbøyd/lutet nakke.

Vedrørende det lille "kostymeskiftet" kan jeg dog ikke forstå annet enn at det er meningen
å se ut som to forskjellige personer. Hvis det faktisk er en og samme mann, vel å merke.

Jeg er ikke like sikker på at det har vært meningen at det skal se ut som to forskjellige personer. Det var grisevær den dagen og vedkommende hadde kanskje gjort en dårlig erfaring kun ikledd ullgenser på sin første tur? Kanskje helt naturlig at valget falt på iført jakke i andre runde?
Citera
2022-05-21, 19:24
Medlem
De fleste har omtrent alltid mobil med seg. Hvis Futurummannen var TEH, ville vel politiet ha funnet ut at det var TEH hvis han hadde mobil med seg?
Hvis han ikke hadde mobil med seg, hvorfor hadde han ikke mobil med seg?
Citera
2022-05-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
De fleste har omtrent alltid mobil med seg. Hvis Futurummannen var TEH, ville vel politiet ha funnet ut at det var TEH hvis han hadde mobil med seg?
Hvis han ikke hadde mobil med seg, hvorfor hadde han ikke mobil med seg?

Godt spørsmål. Kanskje han hadde rotet den bort og ikke fant den der han måtte begi seg avgårde i halvsøvne? Eller ble den ble ikke bragt med av mer og helt åpenbare grunner?

Kanskje det var derfor Fru Hagen ringte han opp? Han fortalte sin mor når han kom med Focusen at han ikke fant mobilen sin og hun tok på seg oppgaven å ringe han slik at han kunne finne den?

Om så, var dette i tilfelle en «iscenesettelse» for å skaffe seg selv alibi og «aktivisere» Fru Hagen slik at hun fremsto som i live etter han og hans far forlot åstedet eller kan det være slik at han faktisk kan ha rotet den bort for ei tid?
Citera
2022-05-21, 19:40
Medlem
Hvis Hagens Focus sto parkert på Futurum på det tidspunktet da futurummann/menn vandret der og hvis futurummann/menn er involvert, så kan det tenkes at han/de trodde at TH hadde kommet til Futurum (hvis han/de visste at TH noen ganger kjørte Focusen), og at futurummannen/mennene deretter dro til området ved Sv4 for å gjøre seg klar til å utføre forbrytelsen.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-21 kl. 19:42.
Citera
2022-05-21, 19:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men det er vesentlig hvordan AEH har blitt beskrevet som person. Jeg har ikke lest eller hørt noe om at hun og sønnen var i konflikt.

Nei, det er ingenting som tyder på noen åpen eller direkte konflikt, ihvertfall ikke som jeg kjenner til.
Tvert om har TEH blitt beskrevet som en med stor kjærlighet til sin mor.

Dersom det skulle vise seg at TEH er innblandet i forsvinningen på noen måte, tenker jeg det bunner
ut i enten trusler og/eller manipulering. Jeg har selv opplevd sterkt manipulerende folk på nært hold, og
har sett hvordan ellers oppegående mennesker kan bli psykiske vrak i omgang med slike folk.
Det er blitt fortalt at TEH var innlagt til psykiatrisk behandling på vårparten i 2019.
Vanskelig å si ettersom det i utgangspunktet er drøyt nok at moren hans forsvant, om det ikke
også skulle vise seg at han vet hvorfor, og at han kanskje sto i en fortvilt posisjon der han ikke kunne
motvirke dette.
Citera
2022-05-21, 19:54
Medlem
Utrolige mye rar diskusjon rundt denne Ford Focus som var parkert utenfor Futurum.

Kamera på Futurum må han fanget opp da bilen ble parkert, når og av hvem, og da bilen kjørte derfra, når og av hvem.
Citera
2022-05-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet hadde ikke noe annet valg da det åpenbarte seg hva de sto overfor.

Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Og hva står de ovenfor?
Du kaster ut en haug med besserwisser-meldinger, som om du sitter på noen form for fasit. Så fort noen spør om en mening er det helt tyst. Skulle nesten tro du bare henter andres meninger, stikkord og teorier til de intetsigende "nyhetsoppdateringene" deres på VG.

Det er jo et faktum at politiet måtte ta noen valg da det ble klart hva dette dreide seg om.
Jo mer etterforskningen avdekket, jo mer pekte det i én retning. Liten tvil om det.

Nå får vi se hva kryptosporet leder til. Politiet har fått flere nye ledetråder.
Citera
2022-05-21, 20:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja jeg vet ikke.

Det å fokusere på uvesentligheter er kanskje en måte å få fokus vekk fra hovedmistenkte, Tom Hagen.

Skjønner ikke at de gidder å holde på som de gjør
.

ja det ligger nog något sånt bakom,
men det är så tragiskt att läsa det där och 100 frågor som det antingen inte finns svar på eller som frågar vet svaret i förväg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in