Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Dette stemmer ikke. Boka er grei nok som oppslagsverk for å finne enkelte faktiske
opplysninger, men som journalistisk arbeid er den dårlig skrevet, vil jeg påstå.
Bare det faktum at de kan omtale den såkalte "badekarhistorien" helt uten å
engang forsøke å sette den i kontekst eller forklare den, sier sitt om det faglige
nivået forfatterne befinner seg på. Den ble nok skrevet for å generere inntekter, fremfor
å gi et godt sammendrag av saken. Litt slik som Frobenius med Netflix-serien som er på trappene.
Du er et hederlig unntak.
Lørenskog Mysteriet, jeg har lest den, burde i seg selv vært etterforsket.
Hvordan i huleste heiteste kunne idiotiet gi disse folkene tilgang til så mye stoff????
Det må være tidenes lekkasje.
Hadde det ikke vært fordi jeg tråkker på alle bremser hver gang noen flagger korrupsjon og konspirasjon, ville jeg konkludert annerledes enn dette; idiotiet har dårlig selvtillit, i stedet for å løse saken (det greier jo ikke den gjengen som er på saken), jobber de febrilsk for å få nikk fra statsadvokaten og opinionen.
Mitt poeng er likevel dette: Så lenge vi ikke vet mer, vet ingen her inne (bortsett fra medskyldige) nok til å diskutere noe som helst. Og min viktigste jobb er å snakke imot alle jantefolkene, som skriker korsfest.
Det er, slik jeg ser det, stor sannsynlighet for at TH er uskyldig.
Jada, han er en kløne. Han er enkel i hue. Han er selvsentrert. Han er naiv. Han beviser hva alle vet - at rikdom og IQ ikke korrelerer.
Men han har ikke gjort dette. Og han er blitt utsatt for den verste heksejakten i manns minne.
Hvis jeg hadde vært TH, ville jeg gått mye høyere ut på banen.
Face it folkens: Vi har et politi, som er dyktige til å finne bevis for at opplagt skyldige er skyldige, men de er evneveike når det må tenkes utenfor boksen.