Citat:
Du glemmer et viktig poeng. Kontordamen ringte AE først den morgenen, men hun tok ikke telefonen...
Det finnes kun utgående anrop fra AE denne dagen.
Da kan det like godt være slik at kontordamen ønsket å snakke med AE om lønn, fordi politiet sier at hennes datalogger bekrefter dette. MEN det kan ha vært TH som ringte tilbake. Han kan ha sagt at AE dessverre var utsatt for en ulykke. Men at hun måtte holde tett om det. Anropet til sønnen kan også være fra TH, som ber om hjelp til å frakte vekk den omkomne. Jeg tror TH har stålkontroll på begge to.
Alibiet var et møte med VE. Han har nok stålkontroll på ham, også. Det finnes ingen alibivitner utenfor THs aller nærmeste krets, som vi kjenner til.
Alternativt, kan TF kommet kl 9.30, gjort « jobben» og forsvunnet 10.07 med AE.
Jeg tror GM har tatt en « Toska», slik Munch - maleriene ble fraktet bort, i en lastebil/ trailer/ tilhenger.
Det finnes kun utgående anrop fra AE denne dagen.
Da kan det like godt være slik at kontordamen ønsket å snakke med AE om lønn, fordi politiet sier at hennes datalogger bekrefter dette. MEN det kan ha vært TH som ringte tilbake. Han kan ha sagt at AE dessverre var utsatt for en ulykke. Men at hun måtte holde tett om det. Anropet til sønnen kan også være fra TH, som ber om hjelp til å frakte vekk den omkomne. Jeg tror TH har stålkontroll på begge to.
Alibiet var et møte med VE. Han har nok stålkontroll på ham, også. Det finnes ingen alibivitner utenfor THs aller nærmeste krets, som vi kjenner til.
Alternativt, kan TF kommet kl 9.30, gjort « jobben» og forsvunnet 10.07 med AE.
Jeg tror GM har tatt en « Toska», slik Munch - maleriene ble fraktet bort, i en lastebil/ trailer/ tilhenger.
Din teori er veldig sammenfallende med min egen. Alibiene fremstår som veldig konstruerte, og som du sier kun gitt av hans aller nærmeste krets. Min første tanke når jeg hørte at AE var savnet var at TH hadde tatt livet av henne, og at det hadde skjedd om natta etter teaterbesøket. Det er fortsatt min hovedteori, og jeg tror også politiet fortsatt har dette under lupen. Det som forstyrrer dette bildet er all riggingen med monero og utpressingsbrevet, men det var jo også meningen med hele plottet, og endrer derfor ikke på min hovedteori.