2022-05-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Du glemmer et viktig poeng. Kontordamen ringte AE først den morgenen, men hun tok ikke telefonen...
Det finnes kun utgående anrop fra AE denne dagen.

Da kan det like godt være slik at kontordamen ønsket å snakke med AE om lønn, fordi politiet sier at hennes datalogger bekrefter dette. MEN det kan ha vært TH som ringte tilbake. Han kan ha sagt at AE dessverre var utsatt for en ulykke. Men at hun måtte holde tett om det. Anropet til sønnen kan også være fra TH, som ber om hjelp til å frakte vekk den omkomne. Jeg tror TH har stålkontroll på begge to.
Alibiet var et møte med VE. Han har nok stålkontroll på ham, også. Det finnes ingen alibivitner utenfor THs aller nærmeste krets, som vi kjenner til.

Alternativt, kan TF kommet kl 9.30, gjort « jobben» og forsvunnet 10.07 med AE.
Jeg tror GM har tatt en « Toska», slik Munch - maleriene ble fraktet bort, i en lastebil/ trailer/ tilhenger.

Din teori er veldig sammenfallende med min egen. Alibiene fremstår som veldig konstruerte, og som du sier kun gitt av hans aller nærmeste krets. Min første tanke når jeg hørte at AE var savnet var at TH hadde tatt livet av henne, og at det hadde skjedd om natta etter teaterbesøket. Det er fortsatt min hovedteori, og jeg tror også politiet fortsatt har dette under lupen. Det som forstyrrer dette bildet er all riggingen med monero og utpressingsbrevet, men det var jo også meningen med hele plottet, og endrer derfor ikke på min hovedteori.
Citera
2022-05-21, 14:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Din teori er veldig sammenfallende med min egen. Alibiene fremstår som veldig konstruerte, og som du sier kun gitt av hans aller nærmeste krets. Min første tanke når jeg hørte at AE var savnet var at TH hadde tatt livet av henne, og at det hadde skjedd om natta etter teaterbesøket. Det er fortsatt min hovedteori, og jeg tror også politiet fortsatt har dette under lupen. Det som forstyrrer dette bildet er all riggingen med monero og utpressingsbrevet, men det var jo også meningen med hele plottet, og endrer derfor ikke på min hovedteori.

Media har jo gått veldig langt i å etablere tidlig formiddag som tidspunkt for ugjerningen.
Kan dette være et bevisst spill fra politiet, dersom de faktisk mener det er stor sjans for at alt
skjedde om natten?
Citera
2022-05-21, 14:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Media har jo gått veldig langt i å etablere tidlig formiddag som tidspunkt for ugjerningen.
Kan dette være et bevisst spill fra politiet, dersom de faktisk mener det er stor sjans for at alt
skjedde om natten?

Jeg håper virkelig, som flere har vært inne på her før, at vann- og strømmålere i huset er såpass nye at det er mulig å hente ut presise målinger for forbruk gjennom døgnet.....
Citera
2022-05-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg håper virkelig, som flere har vært inne på her før, at vann- og strømmålere i huset er såpass nye at det er mulig å hente ut presise målinger for forbruk gjennom døgnet.....

Som grunnlegger av strømselskap og ekstremt opptatt av nøkternt forbruk og kontroll, burde TH ha det nyeste av vann- og strømmålere.
Citera
2022-05-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som grunnlegger av strømselskap og ekstremt opptatt av nøkternt forbruk og kontroll, burde TH ha det nyeste av vann- og strømmålere.
Hvorfor det?
Holder det ikke å granske de regningene som man får for strøm- og vannforbruk?
Citera
2022-05-21, 15:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Alle strømkunder i Norge skulle ha fått installert nye AMS-målere innen utgangen av 2018.
Jeg vil anta at husstander i bynære strøk slik som Lørenskog fikk disse i god tid før det.
Disse målerne er veldig nøyaktige, og jeg kan se på målingskurven når jeg f.eks. har brukt
stekeovnen. Med andre ord finleser den strømforbruket, og det burde være mulig å se om
det har vært aktivitet i huset om natten - gitt at man har brukt strøm, selvsagt.
Skal ikke se bort fra at TH har tenkt på dette i forkant, og brukt batteridrevet lys, f.eks.

Jeg er usikker på om man kan få like presis informasjon om vannforbruk.
Citera
2022-05-21, 15:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet fattet interesse for bilen fordi de fant spor i bagasjerommet, som kunne se ut som blod, og mente derfor at det var grunn til å tro at kroppen var blitt fraktet bort med Ford Focusen.

Senere undersøkelser viste at det ikke var blod likevel.
Tror du finner opplysninger om dette i VG artikkelen "Bevisene som falt" (skal se om jeg finner det).

Edit:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ln1AnR/loerenskog-saken-bevisene-som-falt

Tack Havhest

Men denna Ford Focus kan möjligtvis dessutom vara intressant för polisen för annat än "blodet" särskilt om det , som det påstått här i tråden, var den Ford Fokus som stod parkerad bakom buskarna vid TH's arbetsplats präcis där Huemannen gick och vände på morgonen då AEH försvann.
Jag har dessutom funnit att flera här i tråden, igenom åren, har skrivit att TH's son hade en Ford Focus, detta ökar möjligtvis ökar intressen för Ford Focus.

Sedan var det ju också polisens intresse och test, vid TH'shem, av en Ford Focus ljud.
Citera
2022-05-21, 15:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Varför tror du att jag inte fatter det ? Det står i artikeln du länkade till.

Håller du inte med om att Futurum mannen kom för att se bilen TH hade till sitt förfogande ?

OK, jag uppfattade dit svar som att du var ironisk, därför mitt svar.
Citera
2022-05-21, 15:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag har dessutom funnit att flera här i tråden, igenom åren, har skrivit att TH's son hade en Ford Focus, detta ökar möjligtvis ökar intressen för Ford Focus.

Sedan var det ju också polisens intresse och test, vid TH'shem, av en Ford Focus ljud.

Focus'en tilhørte familien, men ble disponert av TEH.
Citera
2022-05-21, 15:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ble både Picassoen og Focusen solgt i tiden etter forsvinningen, eller kun en av de?

Här finns en del svar på din fråga:
https://www.nrk.no/norge/hagen-familiens-bil-solgt---politiet-hentet-den-hos-forhandler-1.15006851
Citera
2022-05-21, 15:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Synes du det er realistisk at AEH går til innkjøp av ny valp, i samme periode hun truer ektefellen med å avsløre såpass alvorlig kriminalitet, at TH ser seg nødt til å planlegge og drepe henne?

Jeg synes at det er urealistisk at en dame på nesten 70 år (og egentlig uavhengig av alder) samkjører slike planer og interesser.

Det er liksom 2 forskjellige verdener, tenker jeg. Jeg ville aldri tenkt på små søte bissevover i et slikt scenario. Men det er meg!

PS! Se forøvrig mitt svar til Rhingariki:

För det första så tror jag absolut inte att AEH räknade med att sådant evt. hot från hennes sida, för at få sin skilsmässa och en rimlig påföljande ekonomi, ville resultere i att hennes man skulle planlägga och effektuera hennes "kidnappning" och mord.

Mht. valpen så tror jag att det att skaffa sig en liten hund vän kunde varit just den tröst AEH behövde i den svåra tid hun gick igenom i tiden innan sin försvinnande och sannolika död.
Citera
2022-05-21, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Focus'en tilhørte familien, men ble disponert av TEH.
Det står ikke det i boken "Lørenskog Mysteriet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in