2022-05-21, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Blir interressant å se om du kan opplyse forumet om hvilket bilmerke det var gjennom en link.
Se min edit lille venn
Citera
2022-05-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Se min edit lille venn

Skjønner at du tyr til snarveier og ikke kan underbygge påstandene.
Blir sånn som med knehasene som du heller ikke ville forholde deg til.
Citera
2022-05-21, 12:10
Avslutad
Citat:
Skjønner at du tyr til snarveier og ikke kan underbygge påstandene.
Jeg stjal litt av et sitat fra VG, som z-z-z nettopp postet:

Den aktuelle bilen, en Ford Focus, har blitt brukt av Hagen ved flere anledninger, men sto ikke registrert på han. Bilen ble solgt til en forhandler i mars i år.

Før du tar til tårene 😘 så kan jeg legge til, at jeg ikke utelukker at mange av opplysningene vi har fått, kan være strategi, og trenger derfor ikke være korrekt.
Senast redigerad av Havhest 2022-05-21 kl. 12:14.
Citera
2022-05-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det står litt om det her:
"Det mulige blodfunnet var i en bil som etter politiets teori kunne ha blitt brukt til å kjøre Anne-Elisabeth Hagen bort. Funnet viste seg senere å være verdiløst.

Blod-bom
Ett av disse bevisene var merker i bagasjerommet på en bil. De foreløpige undersøkelsene i løpet av vinteren 2020 tydet på at flekkene kunne være blod, får VG opplyst. Dette var en bil som politiet tidligere hadde undersøkt, men som nå skulle undersøkes på nytt.

VG får opplyst at undersøkelsene var svært grundige og flekkene ble lokalisert på en måte som kunne underbygge denne teorien. Politiet ba sakkyndige om å sjekke det de trodde var blod og sammenligne det opp mot blodtypen til aktuelle personer, der Tom Hagen var en av dem.

Men da undersøkelsene var klare på våren, var resultatene negative for politiet: Det var ikke blod som ble funnet i bagasjerommet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQpy03/foer-hagen-paagripelsen-ba-om-blodsjekk-etter-funn-i-bil
""Det mulige blodfunnet var i en bil som etter politiets teori kunne ha blitt brukt til å kjøre Anne-Elisabeth Hagen bort. Funnet viste seg senere å være verdiløst."
Hadde politiet på det tidspunktet en teori om at AE hadde blitt kjørt bort fra huset i Sv4 i løpet av den tidsvinduet som var fra da TH kom hjem fra jobb og til TH møtte politiet på bensinstasjonen?
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
I tillegg hadde flere av politiets spor falt før pågripelsen: Skjorta fra skittentøyskurven var ikke et bevis lenger. De tekniske undersøkelsene ga ikke et entydig svar. Og merkene i bagasjerommet i bilen var ikke blod likevel.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Der det står om flekker, potensielt blod, i bil?
Hva var konklusjonen der?
Aldri hørt noe om dette og artikkelen ga ikke noe svar heller.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQpy03/foer-hagen-paagripelsen-ba-om-blodsjekk-etter-funn-i-bil
.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-21 kl. 12:27.
Citera
2022-05-21, 12:19
Medlem
Citat:
så kan jeg legge til, at jeg ikke utelukker at mange av opplysningene vi har fått, kan være strategi, og trenger derfor ikke være korrekt.

Men du utelukker at TH har fulgt samme strategi og kommet med opplysninger til politiet som ikke trenger å være korrekt?
Citera
2022-05-21, 12:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Men du utelukker at TH har fulgt samme strategi og kommet med opplysninger til politiet som ikke trenger å være korrekt?

Jeg er fristet til å tenke at politiet på noen områder kan ha valgt å speile THs strategi om villedning,.
Citera
2022-05-21, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Absolut möjligt att svartsjuka är en del av motivet, men jag tror at huvudmotivet kan vara att AEH,
när TH sannolikt motsats sig skilsmissen, har hotat TH med at avslöja information om TH som skulle förstöra livet för TH.
Jag tror att AEH äntligen ville skilja sig och att TH, som sagt, sat sig emot och meddelade AEH att han skulle ordna det så att hon skulle få så lite pengar att hon skulle få svårt att klare sig och att detta resulterade i att AEH hotat honom att avslöja den förödande information om honom.
Härefter tror jag att TH planerat och därefter, med hjälp, verkställts AEH's försvinnande och död.
Synes du det er realistisk at AEH går til innkjøp av ny valp, i samme periode hun truer ektefellen med å avsløre såpass alvorlig kriminalitet, at TH ser seg nødt til å planlegge og drepe henne?

Jeg synes at det er urealistisk at en dame på nesten 70 år (og egentlig uavhengig av alder) samkjører slike planer og interesser.

Det er liksom 2 forskjellige verdener, tenker jeg. Jeg ville aldri tenkt på små søte bissevover i et slikt scenario. Men det er meg!

PS! Se forøvrig mitt svar til Rhingariki:
Senast redigerad av Havhest 2022-05-21 kl. 12:30.
Citera
2022-05-21, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg er fristet til å tenke at politiet på noen områder kan ha valgt å speile THs strategi om villedning,.
Ja, det kan ikke utelukkes. Men jeg ser også veldig mange andre muligheter.
Citera
2022-05-21, 12:33
Medlem
Citat:
Synes du det er realistisk at AEH går til innkjøp av ny valp, i samme periode hun truer ektefellen med å avsløre såpass alvorlig kriminalitet, at TH ser seg nødt til å planlegge og drepe henne?

Jeg synes at det er urealistisk at en dame på nesten 70 år (og egentlig uavhengig av alder) samkjører slike planer og interesser.

Det er liksom 2 forskjellige verdener, tenker jeg. Jeg ville aldri tenkt på små søte bissevover i et slikt scenario. Men det er meg!

PS! Se forøvrig mitt svar til Rhingariki.
Enig. Hvis AE hadde planer om skilsmisse + flytting, ville det vært mer normalt å vente med å anskaffe valp til etter flyttingen ettersom det er mye å ordne med i forbindelse med flytting og skilsmisse og man derfor ikke har like god tid til å ta seg av en valp.
Hun hadde jo nylig begynt å jobbe på Futurum igjen også. Ville hun hatt et ønske om å jobbe på samme arbeidsplass som TH dersom hun planla snarlig flytting og skilsmisse?
Citera
2022-05-21, 12:36
Avslutad
Citat:
Det har jeg aldri skrevet (det er du som påstår at jeg har skrevet det). Jeg har allerede skrevet det motsatte mange ganger - både tidlig og seint i tråden.
Skjønner ikke hva du tror du vinner med å lyve om meg.
Citera
2022-05-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Så du tror sønnen, kontordama og TH lyver om at de snakket med AEH den morgenen ? Jeg trodde konspirasjonsteorien TH/RU var alt. Men du tror altså på enda større konspirasjon ? Å alt dette skal vi høre om i en rettssak som skal gå av stabelen i år ?

Du glemmer et viktig poeng. Kontordamen ringte AE først den morgenen, men hun tok ikke telefonen...
Det finnes kun utgående anrop fra AE denne dagen.

Da kan det like godt være slik at kontordamen ønsket å snakke med AE om lønn, fordi politiet sier at hennes datalogger bekrefter dette. MEN det kan ha vært TH som ringte tilbake. Han kan ha sagt at AE dessverre var utsatt for en ulykke. Men at hun måtte holde tett om det. Anropet til sønnen kan også være fra TH, som ber om hjelp til å frakte vekk den omkomne. Jeg tror TH har stålkontroll på begge to.
Alibiet var et møte med VE. Han har nok stålkontroll på ham, også. Det finnes ingen alibivitner utenfor THs aller nærmeste krets, som vi kjenner til.

Alternativt, kan TF kommet kl 9.30, gjort « jobben» og forsvunnet 10.07 med AE.
Jeg tror GM har tatt en « Toska», slik Munch - maleriene ble fraktet bort, i en lastebil/ trailer/ tilhenger.
Citera
2022-05-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det er nok en korrekt fremstilling av saken. Politiet hadde ikke noe annet valg da det åpenbarte seg hva de sto overfor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in