2022-05-21, 10:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Självklart förändra det innehållet..
Det vore ju även oerhört lägligt att maskera exempelvis ett "Lider INTE av demens" och sedan hävda att det står "lider AV demens"... Det vore dessutom helt i stil med Stures modus operandi.
och du sväljer det med hull och hår.

Förfalskningar är ju Stures specialitet
Senast redigerad av braattha 2022-05-21 kl. 11:12.
2022-05-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tycker det låter vettigt och att Ebba borde ha sett de pengarna hon förlorade som läropengar.

Självklart du tycker det är vettigt.

Du skiter i alla andra kostnader som finns runt omkring.

Hade Esbjörn varit ärligt så hade han erbjudit summan som huset är värt enligt er samt stått för alla kostnader som han skapa för Busch.

Fanns ju de som säkert förlora arbete pga Esbjörn val. De som skulle komma in och renovera huset. De förlora ju pengar. De kanske även hade beställt in saker och var redo att börja men Esbjörn...ja...
2022-05-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nä, det var Monica som kom och hämtade honom. Och kolla, jag rättar dig utan att beskylla dig vare sig för lögn eller för att var en idiot.

Jag har ingen aning om vad Esbjörn upplevt som hot, jag har ingen aning om de söp, gjorde de det är det självklart lika förkastligt som om Ebba gjorde det.

Jag vet inte heller om Esbjörns vänner skrattade åt honom efter han skrivet på. Skrattade Ebba åt honom efter han skrivet på kontraktet?

Då var det alltså Monica som tvinga honom skriva på med hot? Under månljus? Tjata hon på honom tills han bröt ihop? Söp de ner honom?

Då du tog bort det med hans första ombud ska ha känt till Esbjörn var dement och tvinga honom träffa människor när covid var som värst, kan man tolka att du inser hur hemskt det skulle vara

Varför skulle Busch det för? Hon var glad över köpt ett hus av en man hon trodde man kunde lita. En som hon lovat att komma till huset när det var renoverat.

Finns ingen polisanmälan.
2022-05-21, 12:22
Medlem
braatthas avatar
Man kan bryta ner affären i mindre bitar och se på var av en för sig.
Men det vi vet med säkerhet nu är att Önamnet på Esbjörn inte kom ur intet.

Det vi oxå vet är att Ebba tog genom gemensamma bekanta första kontakten och därefter gick han till henne, vart hon var vet jag inte tror inte det har framkommit.
Det är med sanningen oxså framkommit att det toc ca 2 månader innan kontraktet blev signerat.
Att det fans två intressenter har också framkommit( M-gård samt den nu bortgångne Matz )
Att både påskrift och förlikning skedde med Esbjörn egna påskrifg är oxå sant.
Huset är sålt och betalt affären är klar.

Däremot fortsätter Esbjörns pengar att dra till sig både skojjare och andra som vill åg hans pengar.
Där ser man vilka som är ute efter pengar och där ingick inte Ebba för hon betalade priset som var Esbjörns önskemål.
2022-05-21, 12:28
Medlem
https://anonfiles.com/58h828idy3/icke_maskat_ul_tande_fr_n_akademiska_sjukhuset_png

Vad är källan till denna inscanning? Den borde ju en gång för alla få slut på diskussionen om Esb är dement eller ej om den ej är manipulerad?
2022-05-21, 12:40
Avslutad
Att Esbjörn lider av kognitiva störningar vet vi redan 2012, att Ebba uppfattar Esbjörn som EGEN vet vi midsommar 2020.

Att sedan Ebba ändå genomför hela affären med (mest troligt gravt dement) Esbjörn helt i dunkel, det är och kommer för evigt att vara en historisk händelse.

Lex Ebba Busch.
2022-05-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
https://anonfiles.com/58h828idy3/icke_maskat_ul_tande_fr_n_akademiska_sjukhuset_png

Vad är källan till denna inscanning? Den borde ju en gång för alla få slut på diskussionen om Esb är dement eller ej om den ej är manipulerad?
Ser inte helt hundra ut - ett helt annat typsnitt mitt i.
Dessutom är meningen på slutet

Jag har informerat patienten själv om detta...

oavslutad och ofullständig - saknar utöver det punkt (vilket meningar i inledningen av brevet gör)
2022-05-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Detta verkar bli långdraget, men för en sista gång idag.
Ett kompletterande av polisanmälan inlämnad 4/5, görs ett par dagar senare. Vid denna komplettering så namnges Ebba Busch, även hennes personnummer uppges.

Vill ni ta del av den så får ni kontakta polis och uppge tidigare ärendenr vilket finns i tråden, jag ämnar inte lägga ut något.

Man kan inte ta del av något som
inte existerar vet du.
Hört talas om Falsk tillvitelse.

Att lämna osanna uppgifter om en annan person till polis, åklagare eller någon annan myndighet.

https://www.aklagare.se/ordlista/f/falsk-tillvitelse/
2022-05-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh

En dement kan inte som Esbjörn skriva ett
sånt här brev.

Esbjörn egna skrivelse:

https://delafil.se/9a9591dd254b5372/Uppsala_TR_%C3%83%C2%84_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_fr%C3%83%C2%A5n_Esbj%C3%83% C2%B6rn_Bolin.pdf
2022-05-21, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Man kan inte ta del av något som
inte existerar vet du.
Hört talas om Falsk tillvitelse.

Att lämna osanna uppgifter om en annan person till polis, åklagare eller någon annan myndighet.

https://www.aklagare.se/ordlista/f/falsk-tillvitelse/

Blev det möjligen en felkoppling i din lilla hjärna, för om nu inte det finns någon anmälan, vilket du noga poängterar, hur kan då något som inte finns vara falsk tillvitelse?
2022-05-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Blev det möjligen en felkoppling i din lilla hjärna, för om nu inte det finns någon anmälan, vilket du noga poängterar, hur kan då något som inte finns vara falsk tillvitelse?
Nu står det dock inte att en ickeexisterande anmälan är en falsk tillvitelse - utan att brottet, OM man lämnar in en anmälan mot en person som inte begått ett brott, skulle bli detta.
2022-05-21, 14:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Tur att ingen har lurat någon i denna affär.
Jo serru precis det finns det de som tror att Ebba har. Bland annat jag. Jag har väldigt många gånger lyft upp punkter jag tycker talar för just det oxå.
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Då var det alltså Monica som tvinga honom skriva på med hot? Under månljus? Tjata hon på honom tills han bröt ihop? Söp de ner honom?
Ja som sagt jag har ingen aning. Jag var inte där, men tror du inte den där personen från tingsrätten hade reagerat om de söp?

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du verkar veta otroligt många detaljer för att vara en person som inte träffat de inblandade, röntgensyn, vem som skjutsat vem, m.m.
Du är kanske synsk?
Tackar tackar, jag som brukar bli beskylld för att inte veta någonting har detaljer om detta.

Om det står i bilagorna eller om jag läst det någon annanstans vet jag inte. Men Esbjörn säger att han blev hämtad av Monica och de åkte hem till henne. Där var hans juridiska ombud och någon från domstolen om jag inte minns fel.

Man behöver ingen röntgensyn för att se att Esbjörn är dement om man läser i utlåtandet från akademiska sjukhuset i Uppsala.

Jag är inte bara synsk, jag är Saida.
Citat:
Jag tvärtemot dig har inga fördomar mot äldre människor och tycker lagen ska vara lika för alla.
Sen är den ju inte alltid det tyvärr!
Jag tycker att lagstiftningen ska förbjuda unga friska människor från att lura gamla svaga och dementa människor.
Citat:
Såna som dig är den värsta typen!
Du skiter i lagen och din s.k moral är av den allra värsta sorten. Du juger och hittar på, för att tjäna ditt syfte att kasta så mycket skit på Ebba som det bara går.
Jamen här bekräftar du ju påståendet du gör i meningen innan. Att du inte har några fördomar och tycker att alla är lika.

Men det är inte jag som skiter i lagar. Det är Ebba, hon erkänner brott som hon sedan säger sig vara oskyldig till. Kan man skita i lagen på ett tydligare sätt än så?
Citat:
Du bryr dig inte alls om EsB då du kallar honom dement som en papegoja i nästan alla dina inlägg.
Jo men det är ju just för att jag bryr mig om Esbjörn jag kallar honom dement .
Citat:
Jo du, det är olagligt att inte vara skriven där man har sin dygnsvila och även EsB omfattas av den lagen och detta har nog redan anmälts till skatteverket?
Jag vet det, jag tyckte kanske bara inte att det var din sak att ringa Skatteverket och gola.
Citat:
Nu är detta inlägg det sista jag kommer att citera dig.
Du är endast ett otroligt elakt troll!
Tackar ödmjukaste för det! Hoppas du håller ditt löfte.
Citat:
Jag tror det bästa är nog att sluta mata trollen?
Ja snälla snälla. Få alla som tror att jag är troll sluta kommentera mig. Det skulle göra mig så glad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in