Citat:
Att zebror inte utvecklats från samma art som hästar.Och frågetecken är begrepp? Ord har faktiskt betydelse. Jag konstaterar nu att du inte rett ut några som helst begrepp fast du påstod att du skulle det och dessutom inte verkar förstå vad det innebär. Du lyckades faktiskt inte nämna ett enda begrepp du rett ut trots allt.
Att människor delar DNA med flertalet djurarter.
Citat:
Vi benade ju ut att hästar och zebror inte utvecklades från samma art. Zebror och åsnor utvecklades från "other zebrae species" och hästar ingick inte där. Vad menar du är deras gemensamma förfader?
Vad sägs om till hästen, åsnans och zebrans gemensamma förfader?
Citat:
De bror på hur du drar gränserna för 'samma art'. Du använder en väldigt bred definition där du tekniskt sett skulle kunna få det till att hästar och vargar en gång har varit samma art, vilket inte låter så logiskt egentligen eller hur?
Fast det gjorde de ju, och ja, du skrev exakt det jag citerade, att de "inte har varit samma art någonsin". Exakt de orden.
Citat:
Du kan t ex inte säga att ja har sagt att människor har över 90% samma DNA som hyenor med det, nej.
Så ditt påstående hade inte något distinkt värde heller? Det var taget ur luften?
Citat:
Det kom att handla mer och mer om biologi allt eftersom, och ja va beredd på en mer religiös debatt eftersom det är sånt som intresserar mig.
Men du kände dig ändå manad att slå på stora trumman och konstatera att du nu skulle reda ut begreppsförvirring inom evolution och gjorde dina inlägg trots det?
Nej, snarare att du inte verkar förstå vad du pratar om eller vad ord du använder betyder och ser ut att svara på något helt annat än det du citerat.
Nej, snarare att du inte verkar förstå vad du pratar om eller vad ord du använder betyder och ser ut att svara på något helt annat än det du citerat.
Citat:
Men det här är ett debattforum och man får hoppa in i debatter. Ja kände till zebrornas liknande DNA med hästar och allt det där sen tidigare; du kan inte välja att nån inte ska debattera med dig liksom. Och om ja ska va ärlig så borde diskussionen återgå till evolutionsteori och skapelselära.
Hånfulla leenden kan vara rätt svåra att uttrycka i inläggsform. Jag tror du läser in mer än vad som finns där. Jag skulle även vilja veta vilka argument jag bemött med icke-svar. Det du citerade var del i en längre diskussion och inlägget innehöll idel motargument men just den raden handlade om att Hartlam ville lämna diskussionen om påven och hans påstådda anti-teism då han ansåg att det inte bidrog till diskussionen. Vad för motargument förväntar du dig till att någon vill sluta argumentera?
Du verkar inte veta vad det är du diskuterar.
Du verkar inte veta vad det är du diskuterar.
Citat:
Om du undrar om ja tror att de inte är möjligt pga. guds vilja eller liknande så tror ja inte det. Ja tror mycket väl att sånt kan fungera; ja förstår mekanismerna bakom det själv.
Ja, den stämmer bevisligen så långt då det faktiskt är testbart och demonstrerbart. Frågan blir då var finns spärren eller stoppfunktionen om man vill hävda att teorin inte fungerar längre än så.