Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Inte heller jag tror att de kommer att lyckas ta över. Däremot att de kommer att försöka, och att vi i vita, forna kristna, världen behöver vara beredda på oroliga tider.
Vad gäller "white mans burden" så håller jag som identitetskristen givetvis med dig, men att tro att vi vita Israel och de inympade vita folken ska kunna ta rätt typ av ansvar utan Kristus är befängt. Vi blir i det scenariot inte ett dugg bättre än "judarna" vad gäller ansvarsbiten, utan ägnar oss mest åt att sprida galenskap och försöka få andra folk att bli som oss istället för att genom exempel visa hur man kan bygga en bättre värld.
Du är kanske inte bekant med det, men vita byggde den mesopotamska civilisationen. Det fanns civilisationer på jorden innan Adam, men dessa tycks ha varit väldigt annorlunda. Vilka som byggde dem vet vi inte.
Jag har mycket nära släkt i Shanghai. Även de är mycket förtjusta i de gula och deras kultur.
Inte behöver du bekymra dig över befolkningspyramiden! Vi blir färre, även vi vita, men det finns ingenting som säger att detta inte ska komma att vända. Det finns än så länge många gula människor.
Nu glider vi OT och jag ut på djupt vatten då jag ger mig in i rasbiologi med en expert som du. Jag närmar mig "vithet" från en filosofisk synvinkel.
Enligt min mening kan man ha vit hud utan att vara vit. Jag räknar inte slaven, juden eller katoliken som vita även om de kan ha vit hud. Slaven är ju för övrigt en ras medan de två andra är religioner. Så ja, för mig sitter "vitheten" i huvudet. Vithet är för mig, västerlänsk, kapitalistisk, protestantisk och civilicerad. Därför kan en adopterad japan för mig vara vit. En banan, gul på insidan men vit på insidan. Bara ett exempel. Jag är säker på att du inte håller med och katagoriserar helt annorlunda.
I övrigt är ju den gule mannen sämst av alla på att föröka sig. Japan, Korea och Kina ligger i absoluta botten vad gäller reproduktion. Trist för dem och trist för oss. Det gula tänket är det som är bäst kompatibelt med det vita. Mentalt då. Rasbiologin lämnar jag åt dig.
Vad gäller mänsklig civilisations utveckling kan jag inte annat än att hålla med. Mänskligheten känner endast tre teknikgenombrott. Jordbruket i Mesopotamien, Djuphavsnavigation i Norden och den industriella revolutionen i England. (Digitaliseringen är bara en fortsättning på den industriella revolutionen eftersom den är helt beroende av dess energikällor).
Och ja alla dessa tre är ju produkter av metalt vita människor. Så att säga att en mentalitet byggd på vitt tänkande varit en förutsättning för mänsklighetens utveckling är helt enklelt bra fakta och jag håller med till 100%.
I övrigt är jag ytterst tveksam till att Adam var en historisk person. Men att Jesus var det liksom Moses råder ju inga tvivel om så det är väl möjligt antar jag? Vi får väl se vad framtida forskning ger.