2022-05-21, 08:45
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nej YPG är inte samma som PKK.
PKK har förändrats och YPG är i Syrien, Erdogan och hans grå vargar har inget i Syrien att göra.

Finns flertal videos där tom amerikanerna erkänner detta. "Gråa vargar" har inte begått ett enda brott i Sverige hittils, att de slogs mot kommunister i 70-talet betyder inte att de har våldskapital idag. Men visst förbjud 50 st av deras medlemmar här i Sverige, det gör inget det är inte så att de är lika välorganiserade och lika stor våldskapital som PKK.

Det som verkligen skrämmer de svenska politikerna är inte humanism, yttrandefrihet etc. etc. Det är PKKs våldskapital om Sverige går hårdare emot dessa. De har förmåga att kaoza ordentligt i Sverige och övriga Europa...
Citera
2022-05-21, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jojo. Vad är ditt skyddsbehov? Varför är du i Sverige?

Inget skyddsbehov. Jag är i Sverige då jag har diplomatiskimmunitet.
Citera
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Ja det vore ironiskt om den nyttige idioten erdogan räddade svensk alliansfrihet men släppte igenom Finland. För att inte tala om att det vore det bästa som kunde hända Sverige strategiskt långsiktigt.

Dessvärre kommer det knappast att hända. Det har visserligen gått för mycket prestige i detta för att såssarna skall kunna ge efter i kurdkravet men turken är matthandlare och kommer kompencerats på annat sätt av USA. Rabatter på vapeninköp blir det frågan om.

Under tiden drar nog frågan ut över valet - såssens mardröm, men som man bäddar får man ligga. Efter en eventuell borgerlig valseger blir det moderaternas uppgift att hålla i yxan vad gäller kurderna. De har inga problem med det.

Vid det laget har luften ändå fullständigt gått ur ryssen, putin är borta och paniken i Sverige har lagt sig. Vi finner oss som medlemmar i NATO helt i onödan. Ironiskt.

Jag hoppas självklart för Sveriges del att vår alliansfrihet räddas men helt säker på att Turkiet vill statuera ett exempel med Sverige vilket som sagt utrikespolitiskt för vår del blir en riktigt jädra förnedring. Tror inte Ann Lindes spektakel i Berlin i Lördags spelar sozzarnas önskan om Nato i händerna. Sätta igång och anklaga Turkiets utrikesminister för att vara emot den "svenska feministiska regeringen" i ett läge när vi är beroende av turkarna för ett inträde i Nato. Den där kärringtrasan är totalt galen och agerar i affekt på ett möte som rör Sveriges säkerhet.
Citera
Medlem
Citat:
Om Erdogan är så mycket mot terrorister, varför terrorstämplar han inte grå vargarna?
Vilka är grå vargarna?
https://aktuelltfokus.se/varfor-ser-inte-sverige-gra-vargarna-som-ett-sakerhetshot/
Vem har sagt att regimer ogillar terrorister i allmänhet? Varför skulle turkiska politiker fungera annorlunda än svenska?
Citera
2022-05-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki

Haha. Ännu bättre om det vore sant.
Citera
2022-05-21, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Finns flertal videos där tom amerikanerna erkänner detta. "Gråa vargar" har inte begått ett enda brott i Sverige hittils, att de slogs mot kommunister i 70-talet betyder inte att de har våldskapital idag. Men visst förbjud 50 st av deras medlemmar här i Sverige, det gör inget det är inte så att de är lika välorganiserade och lika stor våldskapital som PKK.

Det som verkligen skrämmer de svenska politikerna är inte humanism, yttrandefrihet etc. etc. Det är PKKs våldskapital om Sverige går hårdare emot dessa. De har förmåga att kaoza ordentligt i Sverige och övriga Europa...

Detta är just anledningen till NATOs oro för att Sverige är ett säkerhetshot.
Citera
2022-05-21, 08:54
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Haha har du diplomatisk immunitet och sitter på flashback och driver trollkampanj för AKP?
Du är alltså en turkisk SPION?
HAHAHA
Citera
2022-05-21, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Jag kan tänka mig att Erdogan kanske vill ha något i utbyte mot att rösta ja. Skulle han säga det nu direkt så blir han inte populär för att han använder vetot som spelpolett. Dock kan han ju bara vänta och se om han får bud från andra NATO-länder för att inte använda vetot, och då med tiden göra klart vad han vill ha. Är det så att han vill ha F-35 som han ju blivit utsparkad från?

Nej. Han vill att Sverige ska från ord till handling med att man inte stödjer de kurdiska terroristerna.

Ett sätt hade varit om Säpo grep och åtalade en radda riksdagsledamöter för samröre med kurdiska terrorister.

Ett annat är att Sveriges flygvapnen sökte en inbjudan till NATOs flygbaser i Turkiet så att jas fick chansen att komma åt terroristfästerna i ingenmanslandet mellan Turkiet och Syrien.
Senast redigerad av Shageki 2022-05-21 kl. 09:01.
Citera
2022-05-21, 08:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Nu har väll den svenske utrikesministern fått spel på Turkmötet och läxat upp Turkiet med feministiska floskler Hon fick en skarp tillsägelse och resten av deltagarna skämmdes öronen av sig.
Igen?
Eller är det gårdagens nyhet du återvinner?
Citera
2022-05-21, 09:00
Bannlyst
Citat:
Haha har du diplomatisk immunitet och sitter på flashback och driver trollkampanj för AKP?
Du är alltså en turkisk SPION?
HAHAHA

Ingen turk här inte. Jag gillar inte turkar efter vad de gjorde med Cypern.
Citera
2022-05-21, 09:01
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha. Ännu bättre om det vore sant.
Klart det är sant. Turkarna är dumma, de försöker stämpla oss som PKK-are och få oss utlämnade för att vi krigar mot ISIS.
Jävla turkiska terrorister, klart de har spioner på flashback. Vilka idioter!
Citera
2022-05-21, 09:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ett sätt för Sverige att vända detta misslyckande är om Sverige inledde ett militärt samarbete med Turkiet och skickade stridsflyg till Natos baser i Turkiet för att bomba PKK/YPG-fästen som ligger på gränsen mellan Turkiet och Syrien.

Det skulle ge Sverige garantier att bli medlem i Nato. För att det skulle visa på handling från Sveriges sida om att inte stödja terroristerna PKK/YPG.
Det vore ju ungefär lika intelligent som att försöka blidka Putin genom att bomba NMR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in