Citat:
Ursprungligen postat av
Huntsman
Utdrag ur länken:
"Additionally, we show that at the late post vaccination time point all patients studied had remarkable clonal contraction of both the infection-induced and vaccine-induced clones. These data further the support the waning of T cell responses over time. Future work should evaluate the long-term duration of vaccine-induced immunity, particularly in the context of booster and hybrid vaccination."
Jaha. Du menar alltså att du inte förstår vad du läser? Det har nämligen ingenting att göra med ditt ursprungliga påstående att "Finns forskning som visar på att "boosters" får immunförsvaret att avveckla sig själv.".
Skulle det inte vara bättre att du försökte sätta dig in i vad det aktuella pappret i själva verket handlar om istället för att som ett rejält antivaxxar-patrask göra misstaget att som stöd för påståenden som att "'boosters' får immunförsvaret att avveckla sig själv" länka till ett papper som handlar om något helt annat?
Det enklaste vore om du tog en kurs i engelska innan du dumförklarar dig själv - alternativt skiter i att posta om saker du inte förstår. Kanske studiens titel kan ge dig en ledtråd? En annan tänkbar möjlighet är att du helt enkelt ber om hjälp genom att fråga vad det aktuella pappret handlar om ? Så du kunde t.ex. ha skrivit: "Hej, jag tillhör antivaxxarpatrasket som inte vet vad jag talar om, och jag behöver hjälp med att översätta och förstå det här pappret. Handlar det om att 'boosters får immunförsvaret att avveckla sig själv?".
Det hade varit jätteenkelt för oss med utbildning och kunskap på området att hjälpa dig genom att svara: "Hej, du okunnige! Nej, det handlar pappret inte om".
SARS-CoV-2 vaccination diversifies the CD4+ spike-reactive T cell repertoire in patients with prior SARS-CoV-2 infection
https://www.thelancet.com/journals/ebiom/article/PIIS2352-3964(22)00229-8/fulltext