Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Vet du vad allt detta med demokrati bygger på? För i tiden fick varje man som kunde lyfta en spjut en röst! Att politiker tar beslut och ledder en raka vägen till krig tycks vara något du gillar. Lite som Nazister brukade säga under andra världskriget. Precis som i vilken stat som helst så dömde sedan dessa herrar för krigsbrott. Ibland tror jag de vore klokt av dig att fundera lite längre. För precis dom argumenten du lagt fram där, det var sån argument man försökte skydda sig med. Det viktiga här är att du som människa får ett val!
Vill du dö för det du "anser" är rätt, så varsågod!
Vill du icke det, då får du fly. Ukrainas president, tillåter inte folk fly och skickar dessa människor rätt in i döden. Sedan fifflar man med siffror och hela världen vill uppoffra ett helt land för de ogillar en nation.
Så sluta romantisera krig för din egen skull varken jag eller du har någon erfarenhet av det och du skulle nog inte vilja befinna dig i Ukraina där du desperat vill fly men du får ej.
Ok. Du gillar inte plikten som ett medborgarskap innebär, då vet jag. Då är vi olika helt enkelt.
Du verkar heller inte gilla att Ukraina är villiga att försvara sig.
Men ett tips bara: sluta projicera din egen feghet på andra.
Vad jag har sett så är Ukrainarna överlag väldigt bestämda och stolta över att få försvara sitt land. Att det finns en och annan syltrygg som dig är inget man bygger ett land på