2022-05-21, 08:07
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Wow. Mycket nazist-tatueringar på snubbarna som kapitulerade sist i Azov

Totenkopf m m .
Inget nytt under solen.
Alla vet att Putins kompis Dmitry Utkin, ledare för Wagnergruppen, är fullblodsnazist med tillhörande nazisttatueringar. När man namnger gruppen efter Hitlers favoritkompositör är det inte precis en hemlighet.
https://en.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries
Citera
2022-05-21, 08:12
Medlem
baggebo1s avatar
De sista personerna i Azovstal, inklusive ledarna för neonazistiska "Azov", kapitulerade under gårdagen. Här bilder från några av de sista som kröp fram ur katakomberna:

https://twitter.com/AZmilitary1/status/1527736290006994944

Här en kort förlustintervju med "Volyna", som ledde resterna av den ukrainska armén (som inte tillhörde Azov) i Azovstal:

https://twitter.com/Youblacksoul/status/1527748652537552896
Citera
2022-05-21, 08:14
Medlem
baggebo1s avatar
Russians With Attitude kommenterar Azovs kapitulation. Jag håller med:
Citat:
It's not shameful for a soldier to surrender in hopeless circumstances. There is a lot of shame in using women & children as human shields, LARPing as Viking Nazis for years, declaring you'll fight to the death, denouncing your comrades for surrendering & then surrendering anyway
https://twitter.com/RWApodcast/status/1527740719846375424
Citera
2022-05-21, 08:21
Medlem
Ryska arméns avsiktliga förstörelse av kulturella och historiska byggnader i Ukraina är ju ett agerande kopierat direkt av terrororganisationen IS agerande. Man försöker ju utplåna Ukrainas identitet som ett eget land med egen kultur. För mig är det uppenbart, Ryssland och IS hamnar i samma kategori och med liknande mål, att utplåna en historia helt eller att som i Ukraina ersätta med en förfalskad rysk dito.
Så "kan vi inte vinna kriget så skall vi i alla fall förstöra så mycket vi bara kan av uppstudsiga Ukraina" verkar den lille fascisten i Kreml resonera. Därför skönt att veta att resan bort från allt vad ryskt inflytande heter nu startat i Europas demokratiska länder och att den processen kommer pågå under några år. Och det agerandet var ju faktiskt på tiden, vi har varit för naiva, för vem vill bli ihopkopplad det minsta med en gangsternation som den efterblivna ryska. Inte jag som svensk i alla fall.
Citera
2022-05-21, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Russians With Attitude kommenterar Azovs kapitulation. Jag håller med:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1527740719846375424

Bra jobbat kamrat!! 86 dagar att ta ett stålverk. 900 man mot 200k
När tar ni Alaska? För hela kriget i Ukraina är väl en skenmanöver?
Citera
2022-05-21, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Dom kan gå med på Rysslands krav och behålla sin självständighet, fortsätter kriget kommer dom förlora allt så klart.

Vilken självständighet menar du blir kvar? Ukraina kommer alltså att ha rätt att säga nej nästa gång Ryssland vill ha en bit Ukrainsk mark?
Citera
2022-05-21, 08:37
Medlem
"Det tog den ryska armén flera år att ta kontrollen över Tjetjenien på 1990-talet. Man ska då begrunda det faktum att Tjetjenien är ungefär lika stort som Värmland, som utgör mindre än fyra procent av Sveriges yta. I Tjetjenien bor färre än 2 miljoner människor. Ukraina har mer än 40 miljoner invånare, och är 30 procent större än Sverige till ytan. Gör matematiken och fundera på hur långt Vladimir Putin har kvar till en seger över Ukraina och ukrainarna."

https://kvartal.se/artiklar/livet-i-den-ryska-armen/#:~:text=Det%20tog%20den,Ukraina%20och%20ukrainarn a.
Citera
2022-05-21, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vet du vad allt detta med demokrati bygger på? För i tiden fick varje man som kunde lyfta en spjut en röst! Att politiker tar beslut och ledder en raka vägen till krig tycks vara något du gillar. Lite som Nazister brukade säga under andra världskriget. Precis som i vilken stat som helst så dömde sedan dessa herrar för krigsbrott. Ibland tror jag de vore klokt av dig att fundera lite längre. För precis dom argumenten du lagt fram där, det var sån argument man försökte skydda sig med. Det viktiga här är att du som människa får ett val!

Vill du dö för det du "anser" är rätt, så varsågod!
Vill du icke det, då får du fly. Ukrainas president, tillåter inte folk fly och skickar dessa människor rätt in i döden. Sedan fifflar man med siffror och hela världen vill uppoffra ett helt land för de ogillar en nation.

Så sluta romantisera krig för din egen skull varken jag eller du har någon erfarenhet av det och du skulle nog inte vilja befinna dig i Ukraina där du desperat vill fly men du får ej.

Ok. Du gillar inte plikten som ett medborgarskap innebär, då vet jag. Då är vi olika helt enkelt.
Du verkar heller inte gilla att Ukraina är villiga att försvara sig.

Men ett tips bara: sluta projicera din egen feghet på andra.
Vad jag har sett så är Ukrainarna överlag väldigt bestämda och stolta över att få försvara sitt land. Att det finns en och annan syltrygg som dig är inget man bygger ett land på
Citera
2022-05-21, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ryska arméns avsiktliga förstörelse av kulturella och historiska byggnader i Ukraina är ju ett agerande kopierat direkt av terrororganisationen IS agerande. Man försöker ju utplåna Ukrainas identitet som ett eget land med egen kultur. För mig är det uppenbart, Ryssland och IS hamnar i samma kategori och med liknande mål, att utplåna en historia helt eller att som i Ukraina ersätta med en förfalskad rysk dito.
Så "kan vi inte vinna kriget så skall vi i alla fall förstöra så mycket vi bara kan av uppstudsiga Ukraina" verkar den lille fascisten i Kreml resonera. Därför skönt att veta att resan bort från allt vad ryskt inflytande heter nu startat i Europas demokratiska länder och att den processen kommer pågå under några år. Och det agerandet var ju faktiskt på tiden, vi har varit för naiva, för vem vill bli ihopkopplad det minsta med en gangsternation som den efterblivna ryska. Inte jag som svensk i alla fall.
Du är ju istället ihopkopplad med nazister nu. Folk med bara lite tankeförmåga insåg att man inte behöver ta sida alls i det här, men du gick full retard och tog nazisternas sida.
Citera
2022-05-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Bra jobbat kamrat!! 86 dagar att ta ett stålverk. 900 man mot 200k
När tar ni Alaska? För hela kriget i Ukraina är väl en skenmanöver?
Hade du föredragit ett bombregn som dödade alla inklusive civila i ett svep dag 1 istället för att vänta ut nazisterna?

Det låter ju så.
Citera
2022-05-21, 08:43
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Hur din familj ser ut är inte relevant för tråden.

Igen, det tog er 86 dagar att bomba sönder en stad totalt och ta över lite kloaker. 86 dagar. I ett 3dagars krig. Mot påhittade nazister.

Tik tok tik tok kamrat.

Oj vad du var hjärntvättad. Ryssarna tog 2500 soldater till fånga, vilket är rätt så signifikant.
Citera
2022-05-21, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vet du vad allt detta med demokrati bygger på? För i tiden fick varje man som kunde lyfta en spjut en röst! Att politiker tar beslut och ledder en raka vägen till krig tycks vara något du gillar. Lite som Nazister brukade säga under andra världskriget. Precis som i vilken stat som helst så dömde sedan dessa herrar för krigsbrott. Ibland tror jag de vore klokt av dig att fundera lite längre. För precis dom argumenten du lagt fram där, det var sån argument man försökte skydda sig med. Det viktiga här är att du som människa får ett val!

Vill du dö för det du "anser" är rätt, så varsågod!
Vill du icke det, då får du fly. Ukrainas president, tillåter inte folk fly och skickar dessa människor rätt in i döden. Sedan fifflar man med siffror och hela världen vill uppoffra ett helt land för de ogillar en nation.

Så sluta romantisera krig för din egen skull varken jag eller du har någon erfarenhet av det och du skulle nog inte vilja befinna dig i Ukraina där du desperat vill fly men du får ej.

Då ett lands existens är hotad så övergår landet från att vara en demokrati till en diktatur. Det är ju det enda sättet att försvara demokratin. Sedan hoppas man ju att hotet kan avvärjas och landet kan återgå till demokrati och frihet. Landet fortsätter att kämpa för sin existens så länge det finns en rimlig chans att stoppa fienden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in