2022-05-21, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
påhittade siffror! Och ren spekulation….

2% är Nato standard.

280.000 är Finlands värnpliktsarme.

Vad är det för fel på de siffrorna?
Citera
2022-05-21, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Ett sätt för Sverige att vända detta misslyckande är om Sverige inledde ett militärt samarbete med Turkiet och skickade stridsflyg till Natos baser i Turkiet för att bomba PKK/YPG-fästen som ligger på gränsen mellan Turkiet och Syrien.

Det skulle ge Sverige garantier att bli medlem i Nato. För att det skulle visa på handling från Sveriges sida om att inte stödja terroristerna PKK/YPG.

Ja, visst. Så desperata är vi inte
Citera
2022-05-21, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, visst. Så desperata är vi inte

Inte? Sveriges ansökan har som sagt misslyckats hittills och där man desperat söker hjälp från amerikanerna.
Senast redigerad av Shageki 2022-05-21 kl. 08:16.
Citera
2022-05-21, 08:17
Medlem
Citat:
Inte? Som sagt Sveriges ansökan har varit ett fiasko hitills.

Jag vet inte det. Det är väl nåt uland som står och bräker. Annars går det bra.
Citera
2022-05-21, 08:18
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
YPG/PKK sympatisörer i den svenska riksdagen:
Lawen Redar (S)
Johan Büser (S)
Laila Naraghi (S)
Leif Nysmed (S)
Magnus Manhammar (S)
Marie Granlund (S)
Mathias Tegnér (S)
Roza Güclü Hedin (S)
Serkan Köse (S)

Erkänn det kurdiska folkets rätt till självbestämmande i Turkiet/Iran/Irak/Syrien

Motion 2017/18:2635 av Lawen Redar m.fl. (S) - Riksdagen
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/erkann-det-kurdiska-folkets-ratt-till_H5022635

Hahaha, det här är så roligt. Det är som att säga till en tung narkotikamissbrukare att de ska sluta och svaret blir något i stil med "det är min livsstil, vad menar du?"

Tror mer och mer på att det blir permanent veto i Sveriges fall. Folk blir arga nu för att Turkiet kräver det och dat, men vad fan har ni att göra med Turkiets inrikspolitik eller nån jävla kurd uppe i bergen?
Citera
2022-05-21, 08:20
Medlem
EnDumSosses avatar
Turkiet kommer släppa in Finland men inte Sverige. Det kommer bli den ultimata förnedringen. Sanna mina ord.

Dumma jävla sozzar.
Senast redigerad av EnDumSosse 2022-05-21 kl. 08:25.
Citera
2022-05-21, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Erdogan vill väl för fan inte ha Jas. Han vill ha F-35 (som han dessutom anser att han redan betalat för).

Fel. Han vill att Sverige ska gå från ord till handling om att man inte stödjer terrorister som PKK/YPG.
Citera
2022-05-21, 08:31
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Om Sverige ska bli medlem i Nato måste YPG/PKK klassas som terrorister och deras företrädare ställas inför rätta.
Sverige är USAs hora och YPG är USAs kompisar så det går inte.
Då blir det inget NATO, gärna för mig, jag ogillar NATO och framförallt Turkiet.
Citera
2022-05-21, 08:32
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Turkiet kommer släppa in Finland men inte Sverige. Det kommer bli den ultimata förnedringen. Sanna mina ord.

Dumma jävla sozzar.

Det är väl klart. Nu kommer alla bilder då terror-Kakabaveh har florerat med PKK. Det är flera tweets med bilder.

https://twitter.com/Avrpli_Turkler/status/1527875689789243392?s=20&t=xCT55tumsnSmDGMAvwIFDQ
Citera
2022-05-21, 08:33
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse

Dumma jävla sozzar.
Ja det vore ironiskt om den nyttige idioten erdogan räddade svensk alliansfrihet men släppte igenom Finland. För att inte tala om att det vore det bästa som kunde hända Sverige strategiskt långsiktigt.

Dessvärre kommer det knappast att hända. Det har visserligen gått för mycket prestige i detta för att såssarna skall kunna ge efter i kurdkravet men turken är matthandlare och kommer kompencerats på annat sätt av USA. Rabatter på vapeninköp blir det frågan om.

Under tiden drar nog frågan ut över valet - såssens mardröm, men som man bäddar får man ligga. Efter en eventuell borgerlig valseger blir det moderaternas uppgift att hålla i yxan vad gäller kurderna. De har inga problem med det.

Vid det laget har luften ändå fullständigt gått ur ryssen, putin är borta och paniken i Sverige har lagt sig. Vi finner oss som medlemmar i NATO helt i onödan. Ironiskt.
Citera
2022-05-21, 08:35
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Fel. Han vill att Sverige ska gå från ord till handling om att man inte stödjer terrorister som PKK/YPG.
Vadå från ord till handling?
YPG är våra allierade i kriget mot islamiska staten, den enda stat som attackerat och mördat våra civila på svensk mark på mycket länge. Är du turk?
Citera
2022-05-21, 08:35
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
2% är Nato standard.

280.000 är Finlands värnpliktsarme.

Vad är det för fel på de siffrorna?

Stående styrkor 34 700.

Finland är ett skittråkigt land med cirka 5, 5 miljoner invånare. Finns inte mycket att plocka….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in